درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 01:11   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32010صفحه نخست » بانک و بیمهدوشنبه، 20 آذر 1396 - 10:46
کار مشترک روابط عمومی و رسانه در توسعه صنعت بیمه
کریم همتی مدیرروابط عمومی بیمه آرمان - مدیران روابط عمومی در واقع مدیران افکار عمومی اند و در بهترین حالت رسانه را برای فرایند اطلاع رسانی در اختیار می گیرند و به جلب افکار عمومی می‌پردازند و از این طریق ضمن آگاهی بخشی به جامعه و مسئولان، بازاری مناسب برای محصولات خود ایجاد می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اهمیت، نقش، هدف و کارکردهای روابط عمومی و رسانه در توسعه کشور تاکنون به انحاء و در قالب های مختلف مطرح و ابعاد گوناگون آن تشریح و تبیین شده است.


میزان سهم صنعت بیمه از فضای رسانه ها با رشد توسعه یافتگی و ضریب نفوذ بیمه در کشور ارتباط غیرقابل انکاری دارد و توسعۀ فرهنگ بیمه در گرو نگاه حرفه ای، تخصصی و ساده سازی ادبیات صنعت بیمه و نیازمند نقشه راه و کلیدی است که با آن قفل های فرو بستۀ ضعف اطلاع رسانی گشوده شود و قطعاً کلید توسعه این فرهنگ در دستان اصحاب رسانه است. صنعت بیمه زمینه ساز آرامش خاطر و امنیت روانی جامعه است و باید با کمک رسانه ها در مسیر همگانی سازی حرکت کند و به افزایش فرهنگ عمومی جامعه بیفزاید.


مدیران روابط عمومی در واقع مدیران افکار عمومی اند و در بهترین حالت رسانه را برای فرایند اطلاع رسانی در اختیار می گیرند و به جلب افکار عمومی می‌پردازند و از این طریق ضمن آگاهی بخشی به جامعه و مسئولان، بازاری مناسب برای محصولات خود ایجاد می کنند.


در این میان، رسانه نیز نقش پررنگ و بسزایی دارد و پشتوانه و زیربنای تغییرات اجتماعی در توسعه محسوب می شود و با ایفای نقش آموزشی و خبری خود، در آگاهی بخشی و ایجاد تحول و انگیزه‌ موثر است و می‌تواند با استفاده از شیوه‌های مناسب، نیازهای عمومی را با امکانات ملی در کشور هماهنگ کند.


در واقع، رسانه و روابط عمومی بر هم تاثیر می گذارند و تاثیر می پذیرند و برای این کار از توانائی ها و ابزارهای خاص خود بهره برداری می کنند.


شرایط پیچیده فعلی، رسانه ها را از یک سو بواسطه منافع اقتصادی به تأمین خبر و رقابت در اطلاع رسانی به سازمانها نزدیک تر کرده و از سوی دیگر، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی را برای توسعه فرایند تبلیغات و جلب افکار عمومی به رسانه ها وابسته ساخته است.


بدیهی است مثل هر حوزه دیگر، چالش هایی در حوزه صنعت بیمه با رسانه و بالعکس وجود دارد که باید با همفکری و هم افزایی و با هدف افزایش تعامل و پرهیز از رفتارهای غیرحرفه ای بنحو مقتضی پیگیری و حل و فصل شود و در حقیقت با کمک و حمایت های مادی و معنوی، اقتصاد رسانه نیز مورد توجه جدی قرار بگیرد تا در رسالت حرفه ای خود موفق تر عمل کند.


بنابراین، لازمۀ توسعه صنعت بیمه در کشور در وحلۀ اول مستلزم همکاری، همدلی و هم افزایی همه سازمان ها و نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز است و در وحلۀ دوم نقش مهمی است که روابط عمومی‌های صنعت بیمه و نمایندگان رسانه‌ها باید در این راستا ایفا کنند و با ایجاد فضای همدلی و تعامل میان خود به این مهم دست یابند و بنحوی کارکردها و نقش بیمه های بازرگانی را در توسعه همه جانبه کشور و همینطور در فراهم ساختن آرامش خاطر و امنیت روانی جامعه تبیین کنند.
در حقیقت، روابط عمومی‌های صنعت بیمۀ کشور خط ارتباطی مخاطب، جامعه هدف و دولت هستند و انتظار می‌رود این مهم با آغاز یک فصل همکاری مشترک با رسانه‌ها تحقق یابد تا طنین آهنگ رشد و توسعه این صنعت و خدمات بی بدیلی که به جامعه و کشور ارائه می دهد، به گوش احاد مردم و مسئولان برسد.
زمینه ساز تعامل رسانه و روابط عمومی به عنوان دو رکن مهم توسعه، رویکرد مشترک ارتقای سطح آگاهی جامعه است و انتظار می رود مناسبات سالم و سازنده این دو بخش و نقش موثری که در افزایش آگاهی های عمومی و تنویر افکار مردم در ارتباط با بیمه دارند، تقویت و موجبات شکوفایی صنعت بیمه و جلب رضایت مخاطبان فراهم شود.


صنعت بیمه باید با ارائه اطلاعات و تحلیل های سازنده مبتنی بر حقایق و پذیرش نقدهای سازنده، مردم و مسئولان را در تصمیم سازی های خود شریک گرداند و ظرفیت ها و قابلیت های این صنعت با پرهیز از بزرگنمایی و تاکید بر واقع گرایی، اطلاع رسانی و از این طریق اعتماد و اطمینان مردم به این صنعت بیش از پیش تقویت شود.


از یک سو متولیان روابط عمومی شرکت های بیمه باید در راستای اجرای سیاست ها و برنامه های شرکت متبوع شفاف سازی و احترام به حقوق مردم و بیمه گذاران را سرلوحه کار خود قرار دهند و رسانه و مطبوعات را مانند یاری دلسوز و نمایندۀ افکار عمومی در توسعه صنعت بیمه شریک گردانند و از دیگر سو، رسانه نیز لازم است فرصت را برای انجام رسالت خطیر خود و آگاهی بخشی به مردم غنیمت بشمارد و با اطلاع رسانی و ارائه گزارش های تحلیلی،بیمه را به عنوان یک نیاز جدی در سطح جامعه مطرح کند؛ مطالبات مردم از صنعت بیمه و نیز مطالبات این صنعت از مسئولان را پیگیری نماید و راه توسعه را هموار سازد.


در کلام آخر، اعتماد سازی، ایجاد نیاز و اصلاح باورهای مردم نسبت به بیمه؛ تبیین خدمات ارزشمندی که صنعت بیمه طی این سال ها به کشور و مردم ارائه داده و اقناع افکار عمومی برای خرید بیمه به منظور جبران خسارت ها، کار مشترک روابط عمومی ها و رسانه هاست و باید با حساسیت و ظرافت بسیار دنبال و پیگیری شود.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد