درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 00:05   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند
  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد
  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند
  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی
  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد
  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی
  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32004صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 20 آذر 1396 - 11:40
آینده تبلیغات در رسانه های اجتماعی
سمیه محمدی مدیرروابط عمومی شرکت بیمه رازی - یکی از راه های سنجش اثربخشی محتوی، بررسی مخاطب می باشد که بتوانیم بگوییم در مخاطب چه تاثیری گذاشته ایم که رفتار تجاری خاصی را در جهت هدف تبلیغاتی ما انجام بدهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جامعه مدرن امروزی با پیشرفت های علمی و اجتماعی در قرن بیست و یکم و در عصر اوج گرفتن دنیای مجازی این چالش را مطرح می کند که آیا در زمینه تبلیغات به اندازه کافی همزمان با پیشرفت جامعه حرکت کرده ایم یا هنوز راه طولانی ای در پیش داریم.


در عرصه رساندن خبر به مخاطب با ایجاد ظرفیت های جدید و کوچک تر کردن گروه های مخاطب دو فرصت بسیار جالب به دست آمده است. اول اینکه زمان اثربخش کردن پیام را طولانی تر کرده ایم یعنی وقتی یک پیام تبلیغاتی به عنوان فرصتی کوتاه در یک بزرگراه به مخاطب هدایت می شود در مقابل می توانیم همان پیام را طولانی تر و قطعا موثرتر از طریق کانال های تبلیغاتی تلفن های هوشمند به مخاطب انتقال دهیم و فرصت اثربخشی طولانی تر و موثرتری را فراهم کنیم. دوم اینکه در دنیای مجازی مدرن توان تقسیم بندی مخاطب و کوچک تر کردن گروه مخاطبین برایمان به مراتب ساده تر شده است.


تاثیرپذیری پیام ها با در نظر گرفتن گروه های مخاطبین خاص و یا خصوصی و یا اختصاصی ترکردن گروه های مخاطب، توان و کیفیت پیام رسانی و تبلیغاتی را افزایش داده است. در حقیقت نحوه انتقال پیام به مراحل متفاوت پیشرفت تکنولوژی ما وابسته شده است. یعنی اینکه با اختراع رادیو، تلویزیون و اکنون هم گوشی های هوشمند به امکانات موثرتری دست یافته ایم و در حقیقت تبلیغات را همراه مخاطب کرده ایم. اتفاقی که رقم خورده، این است که تبلیغات منتظر فرصت بوده که نحوه انتقال پیام خودش را با توجه به امکانات تکنولوژی دست یافته شده ارتقاء بدهد و در حقیقت بر دوش تکنولوژی سوار شود.


حالا چالش اصلی این می ماند که ما در جهت افزایش ارتقاء کیفیت پیام ها و محتوی آن ها چه کاری انجام داده ایم، آیا در این جا هم توانسته ایم همراه با پیشرفت تکنولوژی حرکت کنیم؟ آیا هیچ دستاوردی وجود داشته که این محتوی و کیفیت تبلیغات را به روزتر کرده باشیم. اینجاست که متوجه می شویم که استاندارسازی و سنجش محتوی تبلیغاتی، نیاز به تکنولوژی بسیار پیشرفته ای دارد که در حوزه های معمولی وجود ندارد.


در حقیقت یکی از راه های سنجش اثربخشی محتوی، بررسی مخاطب می باشد که بتوانیم بگوییم در مخاطب چه تاثیری گذاشته ایم که رفتار تجاری خاصی را در جهت هدف تبلیغاتی ما انجام بدهد.


پیام های تبلیغاتی باید به عنوان پیام هایی در نظر گرفته شوند که از طریق حس بینایی، شنوایی و یا حتی بویایی و لامسه به مخاطب منتقل می شوند. با در نظر گرفتن تمام جوانب نهایتا اثربخشی پیام ها باید در مخاطب سنجیده شود.
این اثرها باید به عنوان
1-اثرهای مقدماتی
2-اثرهای متاخر
3-اثرهای همیشگی


در مخاطب ارزشیابی شوند.
یعنی در حقیقت تاثیری را که ما با تبلیغات حود بر مغز و شبکه عصبی مغزی مخاطب گذاشته ایم باید قابلیت ارزشیابی و سنجش پیدا کند. در آنجا باید همزمان با تحقیقات پزشکی علوم اعصاب حرکت کنیم و ببینیم که آیا با تبلیغات خودمان در مغز مخاطبین چگونه تغییراتی را ایجاد کرده ایم.


تاثیرات مقدماتی- متاخر و یا همیشگی
این تاثیرات را در رشته علوم اعصاب می توانیم به عنوان پدیده Neuroplasticity با دستگا ههای فوق پیشرفته Functional MRI ببینیم. قطعا در آینده پزشکی مدرن و معیارهای اخلاقی، مذهبی و سنتی جوامع دست در دست در حیطه تبلیغات و رسانه مداخله بیشتری خواهند داشت و تاثیرگذاری و اخلاق محوری تبلیغات با تکنولوژی مدرن قابل ارزیابی خواهد بود. بحث در این حیطه بسیار شیرین و علمی می باشد که امیدوارم در مقاله ها و فرصت های بعدی به عرضتان برسانم.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 



 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  5 چالشی که هر مشتاق بازاریابی باید برای آن آماده باشد


  هنر حل چالش‌های دشوار به عنوان یک کارآفرین


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد