درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 17:11   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31506صفحه نخست » ادامه مطلب یکشنبه، 22 مهر 1396 - 13:30
قارّه سبز و استاندارد زندگی
پروین خدادادی حدادان/ دانشجوی دکتری ارتباطات - اگر کشورها را با هم مقایسه کنید، فقط درآمد مهم است، اما اگر افراد را با هم در داخل کشورها مقایسه کنید، میزان مطلق درآمد مهم نیست، بلکه تفاوتِ درآمد مهم است. حتی در کشورهای فقیر، فقرِ کمتر نسبت به بقیه می تواند مایه خوشحالی باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه در اروپا رفاه را بر اساس عواملی فراسوی “تولید ناخالص داخلی” می سنجند و پارامترهایی مثل استاندارد زندگی، خانواده و زندگی اجتماعی را نیز در نظر می گیرند، پس تصویری که به این ترتیب به دست می آید، پیشرفت هر کشور را بهتر نشان می دهد.

 

در این داده ها، هم شاخص های عینی وجود دارد و هم شاخص های ذهنی. نظریه پردازان علوم اجتماعی و ارتباطات، معتقدند به حال اگر خواسته باشیم میزان رضایت و خوشحالی در جامعه را اندازه گیری کنیم، ابتدا باید تولید ناخالص داخلی سرانه کشور را محاسبه و بعد ببینیم عمر متوسط و وضعیت سلامتی در جامعه چگونه است؟ یعنی افراد جامعه چقدر بدون اینکه مریضی سختی برایشان پیش بیاید عمر می کنند؟ مرحله بعد میزان حمایت اجتماعی، یعنی دوستان و خویشاوندان در وقت خوشی و ناخوشی چقدر است؟ سپس ببینیم میزان فساد اداری در کشور به چه میزانی است؟ آیا این موضوع مانع پیشرفت می شود؟ سخاوتمندی هم به همان میزان مهم است؛ من، شما و یا همشهری هایمان چه قدر خودخواه هستند؟ و در آخر آیا برای تصمیم گیریهای اساسی در زندگی آزاد هستیم؟

 

جامعه شناسان حوزه های علوم اجتماعی و ارتباطات، این نتایج را با هم جمع کرده و این داده ها طی مصاحبه با نمونه افراد جامعه بر اساس مقیاسی موسوم به کانتریل گردآوری می شود، یعنی از هر کس می پرسند که از یک تا ده، چه نمره ای به معیار مورد نظر خود می دهد و آنان انتظار دارند، پنج سال بعد چه نمره ای بدهند؟ در نهایت، این استنتاج داده هاهست، که میزان شادی را نشان خواهد داد. هلند یکی از پنج کشور اول دنیا، از نظر شادی مردم و رضایتشان از زندگی است.

 

سرانه ی تولید ناخالص ملی هلند یکی از بالاترین تولیدهای سرانه ی ملی در سراسر اروپاست. این کشور پس از لوکزامبورگ دوم است. برابری زن و مرد، انعطاف در ساعات کار، توازن بین کار و زندگی، همه ی اینها دستورالعمل هلند برای رسیدن به شادی و برقراری توازن در همه ی زمینه هاست. بطور مثال، در این کشور ۷۵ درصد مادران جوان، کار پاره وقت دارند و دولت از این انعطاف در ساعت های کار حمایت می کند تا والدین بتوانند وقتی را که باید در خانه بگذرانند، بهتر سازماندهی کنند.

 

البته باید دانست که در اروپا بزرگترین نگرانی درباره رفاه فردی، مسئله بیکاری است. درباره وضع اقتصاد و مهاجرت هم نگرانی وجود دارد. جالب است که مهاجرت با اینکه مستقیما به اقتصاد مربوط نمی شود، اما سومین نگرانی عمده در اروپاست. درباره امنیت اجتماعی، سلامتی، کسری بودجه و حتی تورم هم نگرانی وجود دارد. شهر رتردام پایتخت شادی است.

 

عده ای از دانشجویان و استادان دانشگاه اراسموس رتردام درباره ارتباط اقتصاد و خوشحالی ملل مختلف تحقیق کرده اند. طبق یکی از بررسی های انجام شده، این نتیجه حاصل شده است که، بین رشد تولید ناخالص ملی و میزان شادی افراد کشورهای مختلف، رابطه مستقیم وجود دارد. بعلاوه، میانگین میزان شاد بودن افراد در کشورهایی که بیشترین رشد اقتصادی را داشته اند، نیز بیشتر بوده است.

 

روت وونهوون، استاد دانشگاه اراسموس رتردام می گوید: اگر کشورها را با هم مقایسه کنید، فقط درآمد مهم است، اما اگر افراد را با هم در داخل کشورها مقایسه کنید، میزان مطلق درآمد مهم نیست، بلکه تفاوتِ درآمد مهم است. حتی در کشورهای فقیر، فقرِ کمتر نسبت به بقیه می تواند مایه خوشحالی باشد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد