درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 13:42   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
  آیا می‌توان بدون بک لینک زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31253صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 21 شهریور 1396 - 11:28
ضرورت تحلیل محتوا و گفتمان در حوزه ارتباط روابط عمومی با رسانه
مدرس جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بر اهمیت تحلیل ارتباطات بر اساس تحلیل محتوا و گفتمان در حوزه ارتباط روابط عمومی با رسانه تأکید و اظهار کرد: بدون تحلیل فرایند ارتباط نمی ‎توان یک ارتباط را به نحو کامل شناخت و تفهیم ظاهری و باطنی آن را آشکار کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدرس جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بر اهمیت تحلیل ارتباطات بر اساس تحلیل محتوا و گفتمان در حوزه ارتباط روابط عمومی با رسانه تأکید و اظهار کرد: بدون تحلیل فرایند ارتباط نمی ‎توان یک ارتباط را به نحو کامل شناخت و تفهیم ظاهری و باطنی آن را آشکار کرد.

سارا فیروزیان در گفت و گو با ایسنا- افزود: یک روابط عمومی توانمند باید برای شناخت کامل و تحلیل ارتباط توانایی تحلیل محتوا، پیام، فرستنده، گیرنده، بازتاب و ... را داشته باشد.

این جامعه ‎ شناس یکی از ارکان اساسی ارتباط موفق روابط عمومی با رسانه را شناخت تحلیل هفتگانه دانست و گفت: هفت رکن تحلیل هفتگانه عبارتند از تحلیل محتوا و پیام، تحلیل فرستنده، تحلیل گیرنده، تحلیل کانال ارتباطی، تحلیل مخاطب، تحلیل بازتاب و تحلیل شرایط وقوع ارتباط؛ که روابط عمومی ‎ ها باید این تحلیل هفتگانه را در ارتباط با رسانه مورد بررسی قرار دهند.

وی اهمیت کیفیت برقراری ارتباط را بیشتر از کمیت آن برشمرد و خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط خود از موضوعات و پدیده ‎ های پیچیده جوامع بشری بوده که مستلزم شناخت و افزایش آگاهی‌ها و مهارت‌ها در زمینه ارتباطات است، یک ارتباط مفید و اثربخش زمانی رخ می ‎ دهد که پیام ارسال شده توسط فرستنده با همان مفاهیم مدنظر، توسط گیرنده دریافت شود و نتیجه منتشر شده در جامعه همان هدف و خواسته ‎ ی مشخص شده باشد.

فیروزیان با تأکید بر این که نتایج نافع حاصل از یک ارتباط مفید و موفق بسیار بیشتر از چندین ارتباط ناموفق است، یادآور شد: روابط عمومی برای ارتباط با رسانه که نقطه اتصال سازمان با جامعه است تنها به کمیت ارتباط بسنده نکنند، بلکه برای برقراری ارتباط تأثیرگذار و تأثیرپذیر کیفیت را با استفاده از تحلیل هفتگانه بالا برده و نتایج مطلوب و فراخور سازمان و اجتماع را کسب کنند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد