درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 11:30   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

کم بازده‌ترین کشور جهان

  کم بازده‌ترین کشور جهان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
  آنچه که هر مدیر عاملی باید درباره قانون جدید هوش مصنوعی بداند
  روایت‌های مستبدانه
  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟
  سواد داده: کلید اصلاح کسری اعتماد مدیران عامل
  کشورهایی که بیشترین استفاده از داده تلفن همراه را دارند
  کم بازده‌ترین کشور جهان
  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد
  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است
  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31253صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 21 شهریور 1396 - 11:28
ضرورت تحلیل محتوا و گفتمان در حوزه ارتباط روابط عمومی با رسانه
مدرس جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بر اهمیت تحلیل ارتباطات بر اساس تحلیل محتوا و گفتمان در حوزه ارتباط روابط عمومی با رسانه تأکید و اظهار کرد: بدون تحلیل فرایند ارتباط نمی ‎توان یک ارتباط را به نحو کامل شناخت و تفهیم ظاهری و باطنی آن را آشکار کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدرس جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بر اهمیت تحلیل ارتباطات بر اساس تحلیل محتوا و گفتمان در حوزه ارتباط روابط عمومی با رسانه تأکید و اظهار کرد: بدون تحلیل فرایند ارتباط نمی ‎توان یک ارتباط را به نحو کامل شناخت و تفهیم ظاهری و باطنی آن را آشکار کرد.

سارا فیروزیان در گفت و گو با ایسنا- افزود: یک روابط عمومی توانمند باید برای شناخت کامل و تحلیل ارتباط توانایی تحلیل محتوا، پیام، فرستنده، گیرنده، بازتاب و ... را داشته باشد.

این جامعه ‎ شناس یکی از ارکان اساسی ارتباط موفق روابط عمومی با رسانه را شناخت تحلیل هفتگانه دانست و گفت: هفت رکن تحلیل هفتگانه عبارتند از تحلیل محتوا و پیام، تحلیل فرستنده، تحلیل گیرنده، تحلیل کانال ارتباطی، تحلیل مخاطب، تحلیل بازتاب و تحلیل شرایط وقوع ارتباط؛ که روابط عمومی ‎ ها باید این تحلیل هفتگانه را در ارتباط با رسانه مورد بررسی قرار دهند.

وی اهمیت کیفیت برقراری ارتباط را بیشتر از کمیت آن برشمرد و خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط خود از موضوعات و پدیده ‎ های پیچیده جوامع بشری بوده که مستلزم شناخت و افزایش آگاهی‌ها و مهارت‌ها در زمینه ارتباطات است، یک ارتباط مفید و اثربخش زمانی رخ می ‎ دهد که پیام ارسال شده توسط فرستنده با همان مفاهیم مدنظر، توسط گیرنده دریافت شود و نتیجه منتشر شده در جامعه همان هدف و خواسته ‎ ی مشخص شده باشد.

فیروزیان با تأکید بر این که نتایج نافع حاصل از یک ارتباط مفید و موفق بسیار بیشتر از چندین ارتباط ناموفق است، یادآور شد: روابط عمومی برای ارتباط با رسانه که نقطه اتصال سازمان با جامعه است تنها به کمیت ارتباط بسنده نکنند، بلکه برای برقراری ارتباط تأثیرگذار و تأثیرپذیر کیفیت را با استفاده از تحلیل هفتگانه بالا برده و نتایج مطلوب و فراخور سازمان و اجتماع را کسب کنند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کاهش توهم هوش مصنوعی


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد


  کشورهایی که بیشترین استفاده از داده تلفن همراه را دارند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد