درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 01:09   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی
  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود
  لینکدین پروفایل های جعلی کارمندان مرتبط با شرکت استخدام روابط‌عمومی را حذف می‌کند
  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی
  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است
  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»
  جذب و حفظ استعدادها در روابط‌عمومی: چالش‌ها و راه‌حل‌ها
  دبیرکل سازمان ملل خواستار ممنوعیت تبلیغات سوخت های فسیلی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31198صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 14 شهریور 1396 - 23:11
نقش روابط عمومی در کاهش سوانح و حوادث رانندگی
امیر گرجی* - هی ما گفتیم؛ دارد، هی رفیق ما گفت؛ ندارد. گفتیم: بابا این چه حرفیست که شما می زنید؟! یعنی به نظر شما رفتار مهربانانه دیگران تاثیری در رفتار ما ندارد؟ گفت؛ چرا دارد، اما این هایی که می گوئید ربطی به روابط عمومی ندارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هی ما گفتیم؛ دارد، هی رفیق ما گفت؛ ندارد. گفتیم: بابا این چه حرفیست که شما می زنید؟! یعنی به نظر شما رفتار مهربانانه دیگران تاثیری در رفتار ما ندارد؟ گفت؛ چرا دارد، اما این هایی که می گوئید ربطی به روابط عمومی ندارد.

گفتیم: نگوئید شما را بخدا، مهر و محبت و رفتار خوشایند بخشی از هنر روابط عمومی است.

گفت: گیریم این‌هایی که می‌گوئید درست باشد. حالا محبت و مهربانی اگر بخشی از روابط عمومی باشد چه تاثیری در رانندگی و به تبع آن به حل معضل ترافیک و راه بندان در تعطیلات مناسبتی دارد؟

گفتیم: معنایش این است که شما در حال حرکت در جاده، بخاطر پایبندی به اصول روابط عمومی سعی می‌کنید نشان دهید که دارای فرهنگ، ادب و اخلاق پسندیده هستید، یعنی می‌دانید که تجاوز به حریم سایر رانندگان و تضییع حقوق آنها کار ناپسندیست.

بنابراین احترام شما به قوانین و مقررات باعث می‌شود که حرکت شما یک حرکت منطقی باشد. وقتی هم که حرکت شما منطقی باشد، سعی خواهید کرد که درست رانندگی کنید.

آنوقت دیگر از ترافیک و راه‌بندان خبری نخواهد بود. گفت: اگر شما رعایت کنید و دیگران رعایت نکنند چی؟ گفتیم: نه دیگر، قرار ما این است که همه آنهایی که در حال تردد در جاده‌ها هستند، با اصول روابط عمومی آشنا باشند.

البته از نظر ما مردم ما مردم با فرهنگی هستند، اما بکارگیری این فرهنگ در روابط اجتماعی است که مورد نظر ماست. اگر چنین باشد، مشکل حل خواهد شد.

گفت: پس درست نمی‌شود، چون اکثر آدم هایی که در جاده‌ها می‌بینیم آدم های عصبانی و پرخاشگر هستند.

گفتیم: این را که می‌گوئید، قبول نداریم. شما نمی توانید بگوئید اکثر آدم ها ناراحت و عصبی هستند. البته ممکن است بعضی ها به علل مختلف عصبانی و ناراحت باشند، اما این شامل حال اکثریت نمی شود.

گفت: باشد همان چند نفر تردد را دچار مشکل می کنند. گفتیم: قبول داریم که همان عده قلیل ممکن است عامل ایجاد بی نظمی باشند، اما راهکار دارد. گفت: راهکار چیست؟ گفتیم : آها؟! تازه آمدید سر اصل مطلب.

راهکار، یک برنامه آموزش همگانی روابط عمومی و ارتباطات به زبان ساده است تا عموم مردم از طریق رسانه‌های دیداری، شنیداری و شبکه‌های مجازی بتوانند تحت آموزش غیر مستقیم قرار بگیرند. گفت: پس حالا حالاها باید منتظر باشیم؟!!!

گفتیم: درست است که زمان می‌برد. اما به نظر ما طولانی ترین راهها با اولین قدم آغاز می شود. اگر از همین امروز و فردا کار آموزش همگانی شروع بشود، به زودی شاهد نظم و آرامش در مسافرت های مناسبتی خواهیم بود.

کارشناس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

تین‌نیوز

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد