درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 00:03   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31189صفحه نخست » یکشنبه، 12 شهریور 1396 - 22:25
رساله دکترای ارتباطات در حوزه واقعیت افزوده در ایران دفاع شد
رساله دکترای ارتباطات در حوزه کاربردهای ارتباطی فناوری واقعیت افزوده در ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران توسط طاهره ساعدی دفاع شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  رساله دکترای ارتباطات در حوزه کاربردهای ارتباطی فناوری واقعیت افزوده در ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران توسط طاهره ساعدی دفاع شد.


به گزارش ایسنا، طاهره ساعدی، دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است که اکنون رساله خود را با عنوان کاربرد فناوری واقعیت افزوده در روابط عمومی الکترونیک و ارایه مدل مناسب، دفاع کرده است.


او مدعی است، تاکنون حداقل هشت رساله کارشناسی ارشد با موضوع واقعیت افزوده در ایران انجام شده اما همه پژوهش‌ها در حوزه‌های فنی و دانشگاه‌های صنعتی بوده است و هیچ تحقیقی در مورد کاربردهای ارتباطی این فناوری در ایران صورت نگرفته است و این رساله اولین رساله دکترای ارتباطات در این زمینه به شمار می‌رود.


فناوری واقعیت افزوده، امکان افزودن اطلاعاتی به دنیای واقعی از دریچه موبایل، تبلت یا عینک هوشمند را فراهم می‌کند. این فناوری کاربردهای مختلفی در حوزه‌های آموزش، صنعت، کشاورزی، گردشگری و پزشکی دارد اما یکی از مهمترین کاربردهای آن در حوزه‌های ارتباطات، تبلیغات و برندینگ است.


اپلیکیشن‌های متعددی با فناوری واقعیت افزوده در دسترس هستند که در حوزه بازی و سرگرمی می‌توان به بازی مشهور پوکمون گو و اپلیکیشن اسنپ چت اشاره کرد.
ساعدی در این رساله تاکید کرده: استفاده از این فناوری از سوی کاربر مستلزم تحقق سه شرط است: تلفن همراه هوشمند، اینترنت پرسرعت و نرم افزار کاربردی واقعیت افزوده.


‌وی در این رساله یک هدف اصلی و هشت هدف فرعی داشته است. هدف اصلی وی تعیین کاربردهای فناوری واقعیت افزوده در نهاد روابط عمومی الکترونیک و ارایه یک مدل مناسب بوده و اهداف فرعی او نیز شامل این موارد بوده است:


۱- تعیین کاربرد فناوری واقعیت افزوده در خدمات و سرویس‌های روابط عمومی الکترونیک به مخاطبان و مشتریان. ۲- تعیین کاربرد فناوری واقعیت افزوده در رسانه‌نگاری مکتوب. ۳- تعیین کاربرد فناوری واقعیت افزوده در فنون و تکنیک‌های ارایه محصول و خدمات به مشتریان. ۴- تعیین کاربرد فناوری واقیت افزوده در برگزاری نمایشگاه‌ها. ۵- تعیین کاربرد فناوری واقعیت افزوده در تبلیغات و برندینگ. ۶- بررسی تاثیر به کارگیری فناوری واقعیت افزوده در جذب بیشتر مخاطبان و مشتریان. ۷- بررسی کاربردهای فناوری واقعیت افزوده در نهادهای ارتباطی دنیا. ۸- بررسی موانع به کارگیری و توسعه فناوری واقعیت افزوده در روابط عمومی الکترونیک در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی.


جامعه آماری این تحقیق، چهار گروه استادان ارتباطات، کارشناسان فناوری اطلاعات، کارشناسان واقعیت افزوده و روزنامه‌نگاران حوزه فناوری اطلاعات بوده است. روش تحقیق وی در این رساله روش تحقیق ترکیبی شامل روش پیمایشی، اسنادی و فراتحلیل بوده است.


بر اساس نتایج این پژوهش، بیشترین کاربرد فناوری واقعیت افزوده در بخش انتشارات روابط عمومی است و فناوری واقعیت افزوده در نهادهای ارتباطی دنیا بیشتر در حوزه سرگرمی و تفریح کاربرد دارد. همچنین بر اساس نتایج این تحقیق مهمترین مانع به کارگیری و توسعه فناوری واقعیت افزوده در روابط عمومی الکترونیک در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، فقدان شناخت از این فناوری در ایران است.


بر اساس مطالعات انجام شده، حداقل شش شرکت در ایران قادر به ارایه خدمات فناوری واقعیت افزوده هستند و تاکنون بیش از ۴۰ شرکت و سازمان و نشریه در کشور از این فناوری در فعالیت‌های ارتباطی خود استفاده کرده‌اند.


استادان راهنما و مشاور وی در این تحقیق، دکتر رها خرازی و دکتر افسانه مظفری بوده‌اند. این رساله نمره کامل و عالی را از هیات داوری شامل شش استاد داور و ناظر و راهنما و مشاور کسب کرد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد