درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 19 خرداد 1403 - 22:34   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی
  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود
  لینکدین پروفایل های جعلی کارمندان مرتبط با شرکت استخدام روابط‌عمومی را حذف می‌کند
  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی
  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است
  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»
  جذب و حفظ استعدادها در روابط‌عمومی: چالش‌ها و راه‌حل‌ها
  دبیرکل سازمان ملل خواستار ممنوعیت تبلیغات سوخت های فسیلی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31141صفحه نخست » چهارشنبه، 8 شهریور 1396 - 09:53
انتخاب بهترین غرفه نمایشگاهی در ۶ گام
چنانچه می خواهید در نمایشگاهی که شرکت می کنید بهترین نتیجه را بگیرید باید به این مقاله که توسط سایت پارک بازاریابی ایران ارائه شده است، برای انتخاب بهترین غرفه نمایشگاهی در شش گام توجه کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، چنانچه می خواهید در نمایشگاهی که شرکت می کنید بهترین نتیجه را بگیرید باید به این مقاله که توسط سایت پارک بازاریابی ایران ارائه شده است، برای انتخاب بهترین غرفه نمایشگاهی در شش گام توجه کنید.

1- پلان کل نمایشگاه را از برگزارکننده نمایشگاه بگیرید

تلاش کنید نقشه های سال های قبل این نمایشگاه را پیدا کنید و تمامی آنها را مورد بررسی قرار دهید تا برای نحوه اجرای غرفه خود به یک الگوی مناسب برسید. دقت کنید باید در کنار صنایعی که مشابه صنعت شما هستند یا در کنار استراحتگاه های بازدیدکنندگان قرار بگیرید زیرا در این نقاط بازدید کننده بیشتری خواهید داشت.

2-  گوشه و کنار نمایشگاه را بررسی کنید

واقع شدن غرفه در هر یک از جایگاه ها دارای معایب و مزایایی است که شما باید اصلح ترین مکان را برای غرفه تان انتخاب کنید. وقتی غرفه ای در یک گوشه قرار داشته باشد، طراحی و چیدمان آن غرفه بسیار آسان است، اما چنین موقعیتی در نمایشگاه کار شما را برای دیده شدن توسط بازدیدکنندگان کمی دشوار می کند زیرا وجود غرفه های دیگر در جلوی غرفه شما باعث دیده نشدن شما خواهد شد. بیشتر غرفه هایی که در گوشه های سالن های نمایشگاهی قرار می گیرند بازدید کننده کمتری دارند، اما چنانچه غرفه ای در گوشه نمایشگاه داشتید می توانید با یک طراحی جذاب و چیدمان مناسب باعث جذب بازدیدکنندگان شوید.

اغلب غرفه هایی که به صورت جزیره ای در وسط سالن های نمایشگاهی هستند بازدید کننده بسیار زیادی دارند اما در چنین شرایطی شما برای اجاره غرفه باید به موقعیت ورودی اصلی سالن نمایشگاه نیز دقت کنید؛ یا غرفه خود را در دید این ورودی ها قرار دهید یا از المان های تبلیغاتی و برندسازی مانند بنر یا پوستر در ابتدای سالن ورودی استفاده کنید.

3-  فضای داخلی غرفه را متناسب طراحی کنید

چنانچه سازمان شما دارای چند قسمت مختلف است، بهترین نوع طراحی و چیدمان برای غرفه این است که فضای داخلی غرفه را به چندین بخش تقسیم کرده و برای هر بخش طراحی جداگانه و مرتبط انجام دهید و اگر فعالیت های بخش های مختلف سازمان شما از هم مستقل هستند برای هر بخش غرفه ای جداگانه در نمایشگاه تدارک ببینید. تدارک دیدن غرفه های جداگانه برای برند شرکت شما اعتبار و آگاهی به همراه خواهد داشت و همچنین با قرار دادن هر یک از بخش های سازمان در یک غرفه مجزا می توانید در بخش های مختلف نمایشگاه دیده شوید، پس مطمئنا بازدید کننده بیشتری خواهید داشت.

4- به غرفه های اطراف خود دقت کنید

قبل از گرفتن در نمایشگاه، به غرفه های اطراف غرفه ای که در حال تدارک آن هستید خوب دقت کنید و ببینید در اطراف شما چه شرکت هایی هستند، زیرا عملکرد آنها در نتیجه و بازدهی عملکرد شما تأثیر گذار خواهد بود. چنانچه تمامی غرفه های اطراف غرفه شما در خصوص یک صنعت واحد باشند مطمئنا بازدید کننده را از شما دور خواهند کرد زیرا هنگامی که تجمع جمعیت در یک ناحیه زیاد باشد باعث دور شدن دیگر بازدیدکننده ها می شود و ممکن است غرفه شما در میان غرفه های دیگر دیده نشود.

5- در تدارکات غرفه نوآوری داشته باشید

یقینا در غرفه به لحاظ موقعیت و مساحت یک سری محدودیت ها وجود خواهد داشت. آنها را شناسایی کنید و براساس محدودیت ها خلاقیت و نوآوری های لازم را به خرج دهید، بدین ترتیب مطمئنا بیشتر به چشم بازدیدکنندگان خواهید آمد. برای اجرای خلاقیت در غرفه نمایشگاه ابتدا نیاز دارید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و سعی کنید سلیقه بازار هدف خود را بیابید؛ به بیان ساده تر مطابق سلیقه بازار هدف خلاقیت به خرج دهید و هرگز در برابر این محدویت ها تسلیم نشوید.

برای مثال چنانچه محدودیت مساحت و فضا برای نمایش محصولات خود دارید می توانید از ایجاد یک سقف برای نمایش برخی محصولات استفاده کنید، حتی می توانید برای نمایش دسته ای از محصولات از یک ال سی دی استفاده کنید یا اگر غرفه شما در موقعیتی است که کمتر به چشم می آید می توانید از یک شیوه نوین اطلاع رسانی برای معرفی برند و محصولات خود به بازدید کنندگان استفاده کنید.

6- برای قبل و بعد از نمایشگاه برنامه ریزی کنید

در فاز اول برای قبل از نمایشگاه برنامه ریزی کرده و در فاز دوم برنامه ای برای زمان برگزاری نمایشگاه و نحوه مدیریت غرفه تدوین کنید و در فاز سوم در نهایت برنامه ای برای بعد از نمایشگاه تهیه کنید. چنانچه طراحی غرفه شما مناسب برای نمایشگاه و صنعت شما باشد، به راحتی می توانید به اهداف تان نزدیک شوید و مطمئنا هر سه فاز برنامه های شما پیاده سازی خواهد شد.

مشاوران بازاریابی در پارک بازاریابی ایران این برنامه ها را در شرکت های مختلف پیاده سازی کرده و آثار آن را مستند و مقایسه کرده اند. این نتایج موجب پافشاری و اصرار مشاوران جهت پیاده سازی صحیح برنامه ها در شرکت ها شده است.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد