درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 19:15   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31083صفحه نخست » شنبه، 4 شهریور 1396 - 12:41
معرفی مفهوم اثبات اجتماعی و چگونگی بهره گیری از آن در عصر شبکه های اجتماعی
مشتریان امروزی بسیار هوشمند هستند؛ آنها می دانند که یک بازاریاب همه تلاش خود را انجام می دهد تا محصول شرکت شما را بفروشد، بنابراین به گفته های او کمترین اعتماد را دارند. پس باید کاری فراتر از بازاریابی و تبلیغات مستقیم انجام دهید. اثبات اجتماعی دقیقا در این موقعیت کارگزار است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مشتریان امروزی بسیار هوشمند هستند؛ آنها می دانند که یک بازاریاب همه تلاش خود را انجام می دهد تا محصول شرکت شما را بفروشد، بنابراین به گفته های او کمترین اعتماد را دارند. پس باید کاری فراتر از بازاریابی و تبلیغات مستقیم انجام دهید. اثبات اجتماعی دقیقا در این موقعیت کارگزار است.

به گزارش ibazaryabiاثبات اجتماعی به این معناست که مردم به گفته های یک شخص ثالث همچون مشتریان دیگر، متخصصان و سایر تأثیرگذاران اعتماد بیشتری دارند. به همین دلیل است که وقتی یک پست شبکه های اجتماعی موردپسند قرار می گیرد، رفته رفته بر محبوبیت آن افزوده می شود زیرا کاربران به طور ناخودآگاه رفتار کاربران دیگر را تکرار می کنند.

این یک اصل اثبات شده است و تحقیقات ثابت می کنند بیش از ۹۲ درصد مشتریان به گفته های اشخاص ثالث بیش از تبلیغات و بازاریابی ها اعتماد دارند. به همین دلیل است که بسیاری از بازاریابان از اثبات اجتماعی برای رشد کسب وکار خود بهره می گیرند.

اگر سری به وب سایت های شرکت های مختلف بزنید، خواهید دید از اثبات اجتماعی برای رشد کسب وکار استفاده می کنند.

توصیه های متخصصان در کسب وکارهای B2B و خوشحالی مشتریان راضی برای سایر کسب وکارها نمونه ای از کاربرد اثبات اجتماعی برای کسب وکارها است.

۳ راه برای بهره گیری از اثبات اجتماعی

اما همانطور که گفتیم امروزه مشتریان بسیار هوشمند هستند. اگر آنها متوجه شوند که شما از راهکارهای اثبات اجتماعی برای افزایش فروش خود استفاده می کنید، احتمال اینکه نسبت به آن بی اعتنا باشند، بسیار زیاد است.

روابط خود را با تأثیرگذاران تقویت کنید

کمک گرفتن از بازیگران یا هنرمندان نیز نوعی استراتژی است که اکثر برندها از آنها استفاده می کنند اما توصیه می کنیم تأثیرگذاران صنعت خود را آگاهانه انتخاب و سعی کنید این تأثیرگذاران افرادی باشند که واقعا مشتریان هدف شما به تخصص او اعتماد دارند.

برای این انتخاب کافی است نگاهی به رفتارهای مخاطبان هدف تان در توییتر بیندازید. بدین ترتیب خواهید دید که چه کسانی نفوذ بیشتری روی مخاطبان شما دارد؟ چه کسی محبوب است؟ و چه کسی بیشتر مورد توجه کاربران هدف شما است؟

برای شروع برقراری ارتباط با آنها بهتر است ابتدا شروع به اشتراک گذاری پست های آنها کنید و برای آنها کامنت بگذارید و کم کم توجه آنها را به خودتان جلب کنید.

بهترین راه برای کمک گیری از آنها این است که یک پادکست مصاحبه ای به همراه آنها ضبط کنید.

مشتریان فعلی خود را برای همراهی تشویق کنید

درحالی که تأثیرگذاران نقش گسترده ای در افزایش اعتماد کاربران تان دارند، مشتریان فعلی شما نیز می توانند در این امر شما را یاری کنند.

در نظر داشته باشید که مشتریان فعلی شما محصول را از دیدگاه سایر مخاطبان می بینند و می توانند دقیقا به مشکل اصلی اشاره کنند.

به عنوان مثال، شما می توانید به افراد و مشتریانی که پست توییتر شما را به اشتراک بگذارند و بیشترین بازخورد را بگیرد، جایزه بدهید. بدین ترتیب مردم مشتاق خواهند بود که در گسترش برندتان به شما کمک کنند.

چنین استراتژی هایی، یک بازی برد-برد بوده و علاوه بر اینکه به شما کمک می کند برندتان را توسعه دهید، به مشتریان کمک می کند تا به جایزه برسند و به کاربران نیز کمک می کنند با یک محصول خوب آشنا شوند.

از مشتریان تان بخواهید به فرآیند بازاریابی تان بپیوندند

همانطور که گفتیم مشتریان شما به گفته های مشتریان دیگر بیشتر از آنچه شما می گویید اعتماد دارند.

یکی از راهکارهایی که شما می توانید از آن استفاده کنید، همراهی کردن مشتری در ترویج محصولات تان است.

به عنوان مثال، اگر شما وبینارهایی را برگزار می کنید، می توانید از مشتریان راضی خود بخواهید در اجرای وبینار به شما کمک کنند یا می توانید کمپین هایی را برگزار کنید و به گونه ای از مشتریان خود بخواهید پستی در ارتباط با محصول شما منتشر کنند.

به عنوان مثال، اگر در زمینه پوشاک هستید، محصولات شما را پوشیده و در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنند و شما کسی را که بهترین ترکیب را با لباس شما انتخاب کرده است به عنوان برنده انتخاب کنید.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد