درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 خرداد 1403 - 22:55   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند

  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

اعتماد به هوش مصنوعی

  اعتماد به هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد
  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟
  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه
  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن
  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند
  آیا نظرسنجی‌های رضایت مشتری دقیق هستند؟
  ممنوع کردن بچه‌ها از رسانه‌های اجتماعی راه‌حل نیست - این افراد بالای 60 سال هستند که باید اینترنت را ترک کنند
  نکاتی برای تصمیم‌گیری استراتژیک در شرایط عدم اطمینان
  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند
  استراتژی‌های تصمیم‌گیری: 4 گام برای موفقیت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31082صفحه نخست » شنبه، 4 شهریور 1396 - 12:03
تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده چگونه است؟
تبلیغات چطور بر رفتار مصرف کننده تاثیر می گذارد؟ تبلیغات چه تاثیری بر سهم بازار شرکت ها و بر بودجه بازاریابی دارد؟ در این مطلب که توسط سایت chetor ارائه شده است به تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده و اهمیت تبلیغات برای شرکت ها، به ویژه شرکت های نوپا می پردازیم. همچنین به نقش تبلیغات در شکل دهی نگرش مصرف کننده نسبت به محصولات اشاره می کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تبلیغات چطور بر رفتار مصرف کننده تاثیر می گذارد؟ تبلیغات چه تاثیری بر سهم بازار شرکت ها و بر بودجه بازاریابی دارد؟ در این مطلب که توسط سایت chetor ارائه شده است به تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده و اهمیت تبلیغات برای شرکت ها، به ویژه شرکت های نوپا می پردازیم. همچنین به نقش تبلیغات در شکل دهی نگرش مصرف کننده نسبت به محصولات اشاره می کنیم.

تبلیغات

در جوامع غربی یک کودک سالانه به طور متوسط بیش از ۴۰ هزار آگهی تبلیغاتی می بیند. شرکت هایی مانندP&G، AT&T و تایم وارنر سالانه حدود ۴ میلیارد دلار صرف تبلیغات می کنند. تبلیغات یعنی «ارتباط جمعیِ یک سویه توسط پیام هایی با موضوع محصول یا خدمتی که برای آن پول پرداخت می شود.»

تبلیغات، روابط عمومی، فعالیت های تبلیغی برای فروش و فروش شخصی ابعاد اصلی آمیخته طرح بازاریابی هستند. تبلیغات باید همه جا و همه وقت در معرض مشتری قرار بگیرد. هزینه ای که شرکت ها صرف تبلیغات می کنند شگفت انگیز است. مثلا شرکت های دارویی هزینه ای معادل دو برابر هزینه های تحقیقات واقعی را صرف تبلیغات می کنند! در میان شرکت های گوناگون، شرکت های تولید بازی و اسباب بازی بیشترین هزینه را به تبلیغات اختصاص می دهند. تبلیغات همچنین نقش مهمی در توسعه فروش و افزایش سهم بازار دارد.

تبلیغات و سهم بازار

معمولا کسب وکارها برای حفظ سهم بازارشان پول هنگفتی را صرف تبلیغات می کنند. شرکت ها برای رقابت با کسب وکارهای رقیب باید پیوسته خود را به مشتری یادآوری کرده و جایگاه نخست را در ذهن آنها داشته باشند. در غیر  این صورت، سهم بازارشان را به رقبا می بازند. اغلب، کسب وکارهایی که سهم کوچک تری از بازار دارند یا تازه وارد هستند، نسبت به کسب وکارهای بزرگ تر به تبلیغات بیشتری نیاز دارند. دلیل این مسئله  «فرآیند واکنش به تبلیغات» است. بر این اساس، تبلیغات باعث افزایش سهم بازار تا اندازه معینی می شود و پس از آن فروش به دلیل عدم بازگشت مشتریان و عدم تکرار خرید دچار ریزش می شود.

بنابراین شرکت های با سهم بازار بزرگ، بیشتر بر تبلیغاتِ یادآور که آنها را در ذهن مشتری ماندگار می کند، تمرکز می کنند. در مقابل رقبای کوچک تر برای افزایش سهم بازارشان نیاز به تبلیغات بیشتری دارند. آنها برای ایجاد آگاهی از وجود محصولات شان و افزایش فروش و سهم بازار به بودجه بالایی برای تبلیغات نیاز دارند. بر مبنای  «فرآیند واکنش به تبلیغات» کسب وکارها و محصولات نو برای دیده شدن در بازار هدف و حفظ این وضعیت برای تحقق خرید، نیاز به سرمایه گذاری بیشتری در تبلیغات دارند.

تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده

آیا این جمله ها برای تان آشنا هستند؟

•     «پُشتم گرمه …»

•     «هیچ کس تنها نیست …»

•     «هم مزه هر لحظه!»

تبلیغات تاثیر شگرفی در زندگی روزمره مصرف کننده ها دارد. بمباران پیوسته مشتری با پیام های گوناگون، بر آنچه او می خورد، می نوشد، می پوشد و تماشا می کند تاثیرگذار خواهد بود. تبلیغات در جوامع مختلف به حدی قدرتمند است که حتی در انتخاب رئیس جمهور یک کشور اثر می گذارد.

مهم ترین اثر تبلیغات، تبدیل باور منفی درباره یک محصول به باوری مثبت درباره آن است. مثلا  «نینجا کورپ» (Ninja Corp) برای تبلیغ کلاس های ورزش های رزمی اش (که والدین تصویری سخت و خشن از آن داشتند) از توله  سگ های دوبرمن استفاده کرد، با این پیام به پدر و مادرها نشان داد که کودکان شان در عین ظریف و کوچک بودن می توانند قوی و محکم باشند. این تبلیغ در جلب نظر پدر و مادرها و ایجاد علاقه برای آموزش ورزش های رزمی به کودکان شان موفق بود.

تبلیغات همچنین به شکل دهی نگرش مصرف کننده نسبت به ویژگی های محصول و تغییر اولویت هایش کمک می کند. مثلا با تمرکز بر ترکیبات سالم تر در تبلیغات غذای کودک، می توان نگاه مصرف کننده را نسبت به خوراکی های شیرین تغییر داد.

خلاصه کلام

تبلیغات، سرمایه گذاریِ مهمی برای کسب وکارها به شمار می رود. کسب وکارهایی که با برنامه ریزی مناسب سهم بزرگی از بازار را از آن خود می کنند، می توانند بودجه کمتری به تبلیغات اختصاص دهند. کسب وکارهای تازه وارد یا کسب وکارهایی که سهم بازار کوچکی دارند، مجبورند هزینه های بالایی صرف تبلیغات کنند، زیرا باید مشتریان را از وجود محصول شان آگاه و از این آگاهی محافظت کنند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 کشور برتر برای سفر در سال 2024، طبق مجمع جهانی اقتصاد


  جنجال هوش مصنوعی ادوبی: خلاقان در برابر ربات‌ها؟


  میدیاکراسی: بررسی ابعاد مختلف: بررسی ابعاد مختلف


  من ویژگی جدید بینایی چت‌جی‌پی‌تی را با 7 فرمان آزمایش کردم - نتیجه شگفت‌انگیز است!


  هنر پرسیدن سوالات هوشمندانه


  دکتر عقیلی، نمادی از تعهد و تلاش در عرصه علوم ارتباطات


  یاهو تیم ارتباطات خود را تقویت می‌کند


  پیام تسلیت موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


  از شمار دو چشم یک تن کم


  پیام تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد