درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 15:51   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30855صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیجمعه، 27 مرداد 1396 - 09:56
وفاداری مشتری
اغلب مدیران کسب‌وکارها به‌خوبی می‌دانند که 80% از سود آن‌ها از 20% مشتریان آن‌ها حاصل می‌شود، یعنی به عبارتی ارزش اصل پارتو را در فرایند بازاریابی و فروش خودشان به‌خوبی می‌دانند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اغلب مدیران کسب‌وکارها به‌خوبی می‌دانند که 80% از سود آن‌ها از 20% مشتریان آن‌ها حاصل می‌شود، یعنی به عبارتی ارزش اصل پارتو را در فرایند بازاریابی و فروش خودشان به‌خوبی می‌دانند. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که با تضمین کردن خرید آن 20% از مشتریان خودشان، بخشی از سودآوری خود را تضمین کرده‌اند. به عبارتی وفاداری مشتری و حفظ و نگهداری مشتریان وفادار برای هر کسب‌وکاری مانند حفاظت از “جام مقدس” – یک جام ارزشمند مفهوم مذهبی و ارزشمند در دین مسیح – است.

مثلاً شرکت اپل مثال و نمونه‌ای قابل‌توجه ازاین‌دست است، این شرکت سهم کوچکی از بازار کامپیوتر را در اختیار دارد، سهمی که در طی 30 سال گذشته به‌ندرت تغییر کرده است. بااین‌وجود، افرادی که دستگاه‌های مک بوک را خریداری می‌کنند، همواره پس از تعویض دستگاه خود بازهم یک دستگاه مک بوک دیگر خریداری می‌کنند. مصرف‌کنندگان اپل بسیار مصرف‌کنندگان وفاداری هستند، اما دیگر مصرف‌کنندگان لپ‌تاپ که از برندهای دیگری استفاده می‌کنند تا این حد وفادار نیستند. یک سال ممکن است از یک دستگاه افسوس استفاده کنند، سال بعد از یک دستگاه اچ پی و سال بعدازآن ممکن است یک دستگاه ایسر یا لِنووو برای خود تهیه کنند. به عبارت برند و شرکت تولیدکننده لپ‌تاپ خیلی برای آن‌ها اهمیت ندارد و لپ‌تاپ برای آن‌ها فقط یک لپ‌تاپ است و نام آن فرقی ندارد. اما بااین‌وجود شرکت اپل، باارزش‌ترین شرکت در کل دنیاست، سودآورترین برند در این بازار است و به‌طورکلی از دیگر شرکت‌ها قدرت ایجاد نقدینگی بیشتری را برای خودش دارد. شرکت اپل به‌خوبی در دنیا ثابت کرده است که یک کسب‌وکار برای اینکه کسب‌وکار قدرتمند باشد، لزوماً نیاز به داشتن انبوهی از مشتریان نیست – بلکه فقط باید تعداد اندکی مشتری وفادار را برای خود داشته باشد.

تحقیق جدیدی هم در این زمینه اخیراً انجام‌شده که نشان می‌دهد شرکت اپل رتبه وفاداری مشتریان خود در دنیا را از 4 به 3 بهبود بخشیده و فقط درزمینهٔ تلفن‌های هوشمند است که رتبه وی قدری نزول کرده است و البته سرسخت‌ترین رقیب وی یعنی سامسونگ هم‌چنین وضعیتی را در بازار دارد.

پرسشی که مطرح کردن آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اینکه چرا این برندها چنین مشتریان وفاداری را برای خود جذب می‌کنند؟ آن‌ها در حال انجام دادن چه‌کاری در بازار هستند که باعث می‌شود مشتریان بارها و بارها به سمت خرید کردن از آن‌ها بشتابند؟ مطمئناً این موضوع قیمت نیست. چراکه به‌هرحال مثلاً خدمات گوگل در این زمینه کاملاً رایگان است؛ قیمت اپل بسیار گران است و محصولات بسیار زیاد دیگری در بازار هستند که شما آن‌ها را می‌توانید به قیمت کمتر از سایت‌های مشابه آمازون خریداری کنید.

همچنین به‌جرئت می‌توان گفت که دلیل این موضوع سابقه بسیار زیاد این برندها نیز نیست، چراکه مثلاً در صنعت خودرو، شرکت فورد از سابقه‌ای بیش از صدساله برخوردار است، اما در مقام مقایسه در کنار برندی مانند اوبر Uber ازلحاظ وفاداری مشتریان قرار می‌گیرد.

پس مسئله قیمت و طول زمان وجود داشتن در بازار از این نظر کاملاً موضوعی بی‌ربط در نظر گرفته می‌شود.

تحقیقات دیگری که در این زمینه انجام‌شده و اخیراً توسط مجله فوربز به چاپ رسیده است نیز بیان می‌دارد که وفاداری بیش از هر چیز دیگر در ارتباط با شیوه اداره کسب‌وکار و شیوه فکر کردن آن و مدیران آن است.

بر اساس این تحقیق کاملاً مشخص‌شده است که موانع بسیار زیادی در برابر عدم وفادار شدن و وفادار ماندن مشتریان به یک برند وجود دارد که پایه و اساس همه آن‌ها عدم وجود ثبات و استمرار و یکپارچگی است.

مثلاً در موردی شاهد بودیم که یکی از برندهای داخلی که در حوزه تخصصی کار خودش بیش از 25% از بازار هم سهم دارد و درآمدی چندین میلیاردی را از آن خود کرده است، اما در وب‌سایت خودش در بخش‌های مختلفی دارای گزینه‌های اشتراک‌گذاری محتوا منتشرشده بر روی شبکه‌های اجتماعی است و در بخش‌های دیگری دارای این گزینه‌ها نیست. در بررسی انجام‌شده مدیریت مجموعه این‌گونه اعلام کرده بود که هر بخش از سایت تحت مدیریت افراد مختلفی است و یکی از این بخش‌ها که فاقد گزینه اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی تحت مدیریت شخصی است که هیچ اعتقادی به اثربخشی شبکه‌های اجتماعی نداشته و آن را به‌نوعی عاملی شیطانی می‌داد. ازاین‌رو نتیجه این رویکرد این شده است که مشتریان و کاربران این وب‌سایت در عمل گیج شده تجربه کاربری خوبی از تعامل با برند کسب نمی‌کنند و پس از مدتی برند را ترک می‌کنند و این‌گونه است که این برند همواره نیاز به تبلیغات مختلف برای کسب مشتریان جدید و تقویت کسب‌وکار خودش دارد.
وفاداری مشتری

اگر در رابطه با حفظ و نگهداری مشتریان مقالات متعدد زیادی را دنبال کرده باشید، حتماً در این مقالات خوانده‌اید که حفظ و نگهداری مشتریان در ارتباط با خدمات مشتریان، مسائل فنی محصولات و وب‌سایت و . . . است. این نکات دارای اهمیت بسیار زیادی در حفظ مشتری هستند، اما بازهم فاکتورهای مهم‌تری در این زمینه وجود دارد.

در این رابطه مثلاً می‌توان به گوگل اشاره کرد که همواره به‌عنوان یکی از برندهای برتر دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید، یکی از فاکتورهای اصلی در موفقیت این برند این است که از هرکدام از خدمات و ابزارهای ارائه‌شده از طرف گوگل که شما استفاده کنید شاهد تجربه‌ای مشابه خواهید بود و این موضوع اصلاً ارتباطی به موقعیت فیزیکی یا حتی ابزار مورداستفاده شما ندارد. به همین ترتیب در استفاده از خدمات اپل تجربه‌ای که شما از خرید در یکی از فروشگاه‌های این شرکت‌ها به دست می‌آورید کاملاً مشابه باتجربه خرید شما از وب‌سایت این شرکت است. به عبارتی برندهایی که از سطح بالای وفاداری از طرف مشتریان برخوردار هستند، به‌ندرت قادر به مشاهده و لمس گسستگی در ارائه خدمات محصولات به مشتریان هستید.

این موضوع در واقع هیچ ارتباطی به چگونگی عملکرد وب‌سایت، سرعت پاسخگویی تلفن‌های وارده یا عملکرد تیم خدمات مشتری شما ندارد. بلکه در ارتباط مستقیم با فرهنگ شرکت، طرز فکر مدیران و کارکنان و چگونگی رفتار شما با کارکنان برای عملکرد بهتر در قالب آن طرز فکر و فرهنگ شرکتی است. اغلب شرکت‌هایی که از میزان وفاداری زیادی از طرف مشتریان خودشان برخوردار هستند، شرکت‌ها و برندهایی جدید هستند که ساختار مدیریت در آن‌ها تخت است، کارکنان در آن‌ها از قدرت بیشتری برخوردار هستند و همه افراد شاغل در مجموعه به ارزش‌های تعیین‌شده اعتقاددارند.

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد