درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 00:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند
  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد
  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند
  طوفان رسانه‌ای چیست؟
  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد
  سه نکته برای بازسازی گذشته خود
  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟
  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل
  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد
  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30835صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 21 مرداد 1396 - 08:02
روابط عمومی ابزاری برای خلق یک برند جدید
روابط عمومی ابزاری است برای خلق یک برند جدید. کاری که امروز روابط عمومی برای خلق یک برند جدید می تواند انجام دهد تبلیغات یا از انجام آن عاجز است و یا با هزینه ای به مراتب بیشتر می تواند انجام دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ال ریس در کتاب سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی می گوید که امروزه به هر سویی که نگاه می کنیم، شاهد یک چرخش اساسی از بازاریابی تبلیغات محور، به بازاریابی روابط عمومی محور هستیم. دیگر نمی توان فقط با تکیه بر تبلیغات یک نام تجاری ( برند ) جدید را به بازار عرضه کرد، زیرا تبلیغات دیگر اعتبار یا به عبارت بهتر کارایی گذشته را ندارد.
حکایتی که بارها در مورد تفاوت بین تبلیغات و روابط عمومی نقل شده چیزی شبیه به این است: 
«شما دختری زیبا را در مهمانی می بینید.

به سمت او می روید و می گویید:« من بسیار ثروتمند هستم، با من ازدواج کن!» این بازاریابی مستقیم است.

«شما با گروهی از دوستان تان در مهمانی هستید و دختری زیبا را می بینید. یکی از دوستان شما می رود و در حالی که به شما اشاره می کند به او می گوید: «او بسیار ثروتمند است. با او ازدواج کن.» این تبلیغات است.

« شما دختری زیبا را در مهمانی می بینید. برمی خیزید، کراوات تان را مرتب می کنید، به سمت او می روید برای او نوشیدنی می ریزید، در (خودرو) را برای او باز می کنید، پس از آنکه کیفش را انداخت کیف را برمی دارید، تعارف می کنید که او را برسانید، و سپس میگویید: «راستی، من ثروتمند هستم با من ازدواج می کنید؟ این روابط عمومی است.»

همانطوری که این استعاره ی نه چندان زیبا نشان می دهد، فعالیت های روابط عمومی بطور تمام و کمال بر جنبه های جالب کسب و کار تاکید دارد و آن را مرجعی قابل اعتماد در ذهن مخاطب نشان می دهد و اعتبار و اعتماد را در میان مخاطبان هدف بوجود می آورد. به عبارت بهتر، نقش روابط عمومی، تاثیر گذاری مثبت بر ذهن مخاطبان هدف در مورد برند شماست.
بر خلاف سایر فعالیت های بازاریابی، روابط عمومی می تواند با گرفتن نمایی کلی از برند و ایجاد کمپین همه جانبه ای که برای تاثیرگذاری مثبت طراحی شده است تمام این موضوعات را در برگیرد.

روابط عمومی ابزاری است برای خلق یک برند جدید. کاری که امروز روابط عمومی برای خلق یک برند جدید می تواند انجام دهد تبلیغات یا از انجام آن عاجز است و یا با هزینه ای به مراتب بیشتر می تواند انجام دهد. البته فراموش نکنیم که هر کدام از این دو رسالت خاص خود را بر عهده دارند. روابط عمومی می بایست برند جدید را خلق کند و تبلیغات پس از آن به ثبات و دوام آن برند کمک خواهد کرد.

ایجاد محتوایی که افراد بخواهند از آن استفاده کند و به اشتراگ بگذارند با روابط عمومی محقق می شود. فعالیت هایی مانند روابط رسانه ای، رویدادها، ایجاد ارتباطات با دیگر کسب و کارها و حتی تهیه پیشنویس اطلاعیه مطبوعاتی با نظر به جذب حداکثری پوشش رسانه ای به عنوان نسخه های آنالوگ تاکتیکهای دیجیتال مدرن مانند دسترسی به وبلاگ نویس، پستهای مهمان و شبکه های اجتماعی به حساب می آیند.

نویسنده: مسعود محمدی

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


  نکاتی برای تصمیم‌گیری استراتژیک در شرایط عدم اطمینان


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه


  استراتژی‌های تصمیم‌گیری: 4 گام برای موفقیت


  آیا نظرسنجی‌های رضایت مشتری دقیق هستند؟


  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد


  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟


  ممنوع کردن بچه‌ها از رسانه‌های اجتماعی راه‌حل نیست - این افراد بالای 60 سال هستند که باید اینترنت را ترک کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد