درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 01:24   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30661صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیشنبه، 7 مرداد 1396 - 15:33
آنچه از مدیر روابط عمومی سابق شرکت شل آموختم
بهنام صیفوری رییس روابط عمومی پتروشیمی فجر - در تاریخ 27 و 28 تیرماه، یک کارگاه دو روزه با موضوع مدیریت روابط عمومی توسط مدیر سابق روابط عمومی شرکت رویال داچ شل در تهران برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در تاریخ 27 و 28 تیرماه، یک کارگاه دو روزه با موضوع مدیریت روابط عمومی توسط مدیر سابق روابط عمومی شرکت رویال داچ شل در تهران برگزار شد.

در این دوره که برای متخصصین روابط عمومی صنایع بالادستی نفتی اجرا گردید، نکات مهم و جالبی پیرامون مفاهیم روابط عمومی،وظایف روابط عمومی ها،ابزارها و در نهایت برنامه ریزی سالانه و مدیریت بحران در روابط عمومی مطرح شد.

با توجه به جایگاه شغلی و تحقیقات مدرس یاد شده و از سویی نظر به اهمیت انتشار دانش بین هموطنان، یادگیری های خود را از این دوره تقدیم خوانندگان می دارد:

1- تفاوت بین تصویر سازمان،برند،هویت،اعتبار و اعتماد شرح داده شد. نکته اینجاست که وظیفه روابط عمومی حفاظت و حمایت اعتبار سازمان هست.واژه Reputaion را شهرت یا اعتبار ترجمه می کنیم.تفاوت برند با اعتبار اینست که برند آن چیزی است که نمایش می دهید و نمایندگی می کنید؛اما اعتبار یا شهرت آن چیزی است که به دست می آورید.

2-پیام را هوشمندانه و با توجه به نیاز مخاطب ایجاد کنید.نه اینکه شعارهای تبلیغی و یا اطلاع رسانی مطابق ذهنیت سازمان تولید کنید.

3-مدیریت دغدغه ذینفعان جزو کارهای روابط عمومی است. طبق روش های علمی و بصورت مدام،دغدغه گروه های ذی نفعان را رصد کرده و برای سازمان گزارش دهید.ضمنا چون این فعالیت در رضایتمندی ذی نفعان تاثیر دارد؛ آن را مدیریت نمایید.

4-استراتژی ها، اهداف و ارزش های سازمان را به صورت صحیح و عمیق وارد تفکر درون سازمانی کنید تا کارکنان با درک بهتر، عملکرد بهتری داشته باشند و با ایجاد همسو سازی توسط روابط عمومی، سازمان به اهداف خود نزدیکتر شود.

5-رسانه های اجتماعی غیر قابل انکار هستند، آنها را درک کرده و برای کمپین ها،ارسال پیام ها و... در فضای رسانه ای استفاده نمایید. همچنین مطمئن باشید که از سوی این فضاها تهدید نمی شوید.

6- برنامه سالانه روابط عمومی، از استراتژی های سازمان بهره می برد.جایگاه استراتژی و جاری سازی اهداف راهبردی سازمان باید مشخص گردد.

6-1-مورد مهمتر، پیشنهاد مدل برنامه ریزی هشت مرحله ای شامل (نیازهای سازمان، اهداف ارتباطی،پیامها، مخاطبان، کانال ها، زمان بندی، اجرا و اندازه گیری ها) است.

6-2- این مدل، علمی است و توسط موسسه بین المللی تحقیقاتی و مشاوره ای CEB تدوین شده است. در مدل هشت مرحله ای، ابتدا نیازهای سازمان را به روش های علمی و کارآمد استخراج نموده و سپس از نگاه ارتباطات برای رسیدن به این اهداف تلاش کنید .

6-3-پس از آن، در مرحله تعیین اهداف ارتباطی باید بصورت روشمند (شامل مراحل تحقیق،تحلیل و اولویت بندی)معین کرد که ارتباطات سازمانی چه نقشی باید در ایفای این اهداف داشته باشد و چگونه آنها را پیاده سازی می کند.همچنین در برنامه،انتظارات خود را مشخص نمایید.

6-4- در مرحله تعیین اهداف ارتباطی،مخاطب مشخص شود و هر پیام برای هر مخاطب در برنامه دیده شود(همانطور که در بند دوم تاکید شد). چون گروه مخاطبان سازمانی بسیار متفاوت است؛به این نکته دقت شود و دقت در اجرا می تواند برنامه را به نتیجه برساند.

6-5-مراحل سه گانه بعدی را کم وبیش می دانیم،اهمیت موضوع در ریز کردن فعالیت ها و نگاه به زمان بندی و انتخاب برنامه سالانه و اندازه گیری صحیح و با روش علمی،مدام و مصرانه است.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد