درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 17:34   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30358صفحه نخست » گفتگوپنجشنبه، 15 تیر 1396 - 07:50
شناسایی نیاز افکار عمومی از طریق رصد رسانه‌‌ها
دکتر سلطانی فر مدیر گروه ارتباطات واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی: - اگر روابط عمومی‌ها می‌خواهند موفق باشند باید بر موضوع رصد و پیمایش رسانه‌ها توجه خاص داشته باشند. متاسفانه در حاضر نگاه به این فضای رصد و پیمایش رسانه ها از سوی روابط عمومی نگاه قوی و جدی نیست که باید در این زمینه تغییر نگرش حاصل شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آنچه در رسانه‌ها اتفاق می‌افتد در بسیاری موارد به خصوص در رسانه‌های نوین بازتابی از آن چیزی است که به عنوان دماسنج افکار عمومی تلقی می‌شود، آنچه در گذشته در رسانه ها اتفاق می‌افتاد دماسنج احزاب و نگرش‌های سیاسی و گروه های سیاسی و رهبران آنها بود.

 

 اما آنچه امروز در شبکه های اجتماعی اتفاق می‌افتد ترمومتر افکارعمومی است، یعنی آنچه در واقع نیاز افکارعمومی است را می‌توانیم از طریق رصد رسانه‌‌های جمعی خوبی شناسایی کنیم.


به همین دلیل اگر می‌خواهیم روابط عمومی موفقی داشته باشیم و بدانیم چه مسیری برای بهبود کار در جهت نیازهای مردم را دنبال کنیم رصد افکارعمومی از طریق رسانه‌ها امری واجب و اجتناب ناپذیر است.

 

در واقع روابط عمومی یک واحد بسته و در خلاء نیست که بتوانیم آن را اندازه گیری کنیم، در کشور حدود 5 هزار و 600 واحد روابط عمومی وجود دارد و نمی‌توانیم مشخص کنیم چه مقدار به رصد و پایش می‌پردازند و چه درصدی از روابط عمومی ها این کار را انجام نمی دهند.

 

 اما در کل می‌توان گفت اگر روابط عمومی‌ها می‌خواهند موفق باشند باید بر موضوع رصد و پیمایش رسانه‌ها توجه خاص داشته باشند. متاسفانه در حاضر نگاه به این فضای رصد و پیمایش رسانه ها از سوی روابط عمومی نگاه قوی و جدی نیست که باید در این زمینه تغییر نگرش حاصل شود.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد