درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 08:16   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هوش مصنوعی به آگاهی رسیده است؟
  نقش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد افسردگی و اضطراب
  اپل با شش طرح لوگوی جدید و خیره‌کننده ما را شگفت‌زده می‌کند
  چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  پدیده تکنو فرهنگ و استحاله فرهنگ
  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»
  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد
  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت
  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30326صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیشنبه، 31 تیر 1396 - 08:28
12 سال در حسرت "صفحه خوانندگان"
صفحه خوانندگان نمایانگر بخش مهمی از افکارعمومى سازمان است و محکم‏ترین نتیجه‏ اى که مى ‏توان گرفت این است: گشایش صفحه خوانندگان در نشریات داخلی، روشى بدیل براى ارتباط با کارکنان سازمان است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی داخلی، ارتباط بین سازمان و مخاطبان مختلف آن است. مخاطبان مورد نظر برای روابط عمومی داخلی، کل کارکنان سازمان از مدیر ارشد اجرایی گرفته تا کارگران شرکت و کارمندان سازمان را در بر می‌گیرد. ضروری است سازمان دارای روابط مثبت و مطلوب با افراد مرتبط باشد، زیرا کارکنانش در قلب سازمان قرار دارند.


برای توسعه این ارتباط، سازمان باید با کارکنانش صادق و روراست باشد و اطلاعاتی درباره رویه ها و سیاست ها، تغییرات در سازمان یا برنامه ها و رویدادهای آینده را به اطلاع آنان برساند و به این کارکنان اجازه دهد که متقابلاً نظرات خود را ابراز دارند.


همچنین بر سازمان است که کارکنانش را تشویق نماید احساس تعلق به سازمان داشته باشند و بسان روح یک گروه واحد عمل کنند تا به نتیجه برسند. سازمان برای رسیدن به این هدف باید از فنون و رسانه‌های مناسب و سایر وسایل مانند صفحات اینترنت و اینترانت، سخنرانی‌ها، رسانه های جدید، جلسات ویژه، انتشارات و شرکت در رویدادهای مختلف استفاده نماید.


ارتباطات داخلی دارای پیوند قوی با فرهنگ جمعی است؛ برای علایق سازمان و نیز کارکنانش طراحی می‌شود و به شکل ارتباطات رسمی و غیررسمی در می‌آید. به عنوان رابطی برای جریان اطلاعات بین مدیریت و اعضای سازمان، در هر رتبه و مقام، عمل می‌کند.


ارتباطات درون سازمانی که مبتنی بر نظریه ارتباطات است، از ابزارهایی چون خبرنامه‌ها برای انتشار اطلاعات مربوط به جدیدترین خبرهای سازمان، سیاست‌های مدیریت، موضوعات منابع انسانی و منافع، ابتکارات کاری، مدیریت بحران و در نهایت نظرات و پیشنهادات و انتقادات کارکنان در قالب "صفحه خوانندگان" استفاده می‌کند.


صفحه خوانندگان را مى‏ توان از بخش هاى جذاب هر خبرنامه ‏اى دانست. در این بخش خوانندگان و کارکنان با مدیران و مسئولان سازمان، با کارکنان دیگر و گاه انگار حتى با خودشان حرف مى ‏زنند. بنابراین صفحه خوانندگان چه از نظر ساختار و چه در محتوا متفاوت با بقیه بخش هاى خبرنامه است.


صفحه خوانندگان موضوع خودبه‏ خود با ارزش و بسیار مهمى است که انعکاس آن نه تنها مایه تقویت روحیه و تشویق کارکنان و ایجاد و تقویت فضای مفاهمه و همکاری و مشارکت می شود، بلکه اگر با دقت و حوصله بدان توجه شود سبب افزایش بهره وری نیز خواهد شد و می تواند زوایایى تازه از مسایل سازمانی را به روى مسئولان باز کند.


اما متاسفانه بندرت سازمان و شرکتی پیدا می شود که یک صفحه از خبرنامه خود را به خوانندگان اختصاص داده باشد در حالی که مدعی است این خبرنامه برای کارکنان و ارتباط با آنها منتشر می شود. در واقع خبرنامه تبدیل می شود به یک نشریه تبلیغاتی و پر است از مطالب و عکس های آقای مدیر؛ و شوربختانه نشریه ای که قرار بود یک ابزار ارتباطی باشد به ضد خود تبدیل و در دام الگوی تبلیغی جیمز گرانیگ زمین گیر می شود.


اگر قرار است به نتیجه ای برسیم باید از یک الگوی تعاملی تبعیت کنیم و زمینه ای فراهم شود تا مدیران و کارکنان سازمان بتوانند برای حل مشکلات و تحقق اهداف سازمانی با همدیگر گفتگو کنند. در واقع خبرنامه به ابزاری برای تعامل و توسعه و تقویت روابط و هم افزایی سازمانی تبدیل شود.


امروز زمان تک گویی و زورگویی بسر آمده است اما گویا در سیستم اداری ما که متاسفانه در عصر حجر سیر می کند حتی روابط عمومی ها اجازه ندارند چنین صفحه ای را در نشریه داشته باشند و تعداد محدودی که موفق به گشایش چنین صفحه ای شدند محتوایی که گویای فلسفه وجودی صفحه خوانندگان باشد به چشم نمی خورد.


نتیجه این که صفحه خوانندگان نمایانگر بخش مهمی از افکارعمومى سازمان است و محکم‏ترین نتیجه‏ اى که مى ‏توان گرفت این است: گشایش صفحه خوانندگان در نشریات داخلی، روشى بدیل براى ارتباط با کارکنان سازمان است.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی


  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد