درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 04:11   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30299صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 12 تیر 1396 - 07:52
روابط عمومی متنوع چیست؟
روابط عمومی متنوع یکی از مفاهیمی است که در مدیریت استراتژیک روابط عمومی و نیز برنامه ریزی های ارتباطی به کار می رود و منظور از آن، متنوع سازی تمامی فعالیت های سازمان در رابطه با نیاز و میل مخاطبان و ذینفعان است تا اطمینان حاصل گردد که این فعالیت ها در راستای اهداف موردنظر قرار دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی متنوع یکی از مفاهیمی است که در مدیریت استراتژیک روابط عمومی و نیز برنامه ریزی های ارتباطی به کار می رود و منظور از آن، متنوع سازی تمامی فعالیت های سازمان در رابطه با نیاز و میل مخاطبان و ذینفعان است تا اطمینان حاصل گردد که این فعالیت ها در راستای اهداف موردنظر قرار دارد.

«روابط عمومی متنوع» دارای دو ویژگی زیر است:
1. استفاده مناسب و ترکیبی از ابزارها، عناصر، رسانه ها و تاکتیک های ارتباطی
2. متنوع سازی پیام ها و کارکردهای مختلف ارتباطی: انتقال و دریافت پیام ها با هدف ایجاد تلقی واحد در مخاطب به صورت منسجم. به تعبیری، انتقال یک تصویر و صدای واحد به وسیله تمامی کارکردهای ارتباطی برای موقعیت گذاری موسسه به روش منسجم.

بنابراین برای هماهنگ و همسوسازی تمامی فعالیت های روابط عمومی در هر نقطه تماس با مخاطب در جهت یک هدف، از مفهوم «روابط عمومی متنوع» استفاده می شود. این مفهوم، رویکردی برای هدایت و متنوع سازی فرایندهای برنامه ریزی، اجرا، نظارت بر پیام ها و حتی فنون است.

بعلاوه امروزه پیدایش اینترنت و گسترش فناوری ‏های جدید ارتباط مدار، روابط عمومی ها را با گروه متنوعی از مخاطبان با نیازها و خواسته های متنوع مواجه کرده است. به عبارتی، روابط عمومی ها امروز با طیف وسیعی از انتظارات، علایق، سلایق، نیازمندی‌ها، اعتقادات، فرهنگ‌ها و ارزش‌ها روبرو هستند.

یکی از نکات قابل توجه در روابط عمومی متنوع، برنامه ریزی و تعیین چشم‌انداز و حرکت به سوی آن با در نظر گرفتن مخاطبان و انطباق آن با سلیقه و نیاز و خواست ایشان است.


بنابراین با توجه تنوع مخاطبان در دنیای دیجیتال برای موفقیت روابط عمومی متنوع لازم است که این تنوع در همه برنامه ها و فعالیت های روابط عمومی نیز اعمال شود و این موضوع امکان درک و برقراری ارتباط موثر با مخاطبان را ساده‌تر می‌کند. همچنین استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند یکی از کم هزینه‌ترین روش‌ها برای پیشبرد استراتژی روابط عمومی متنوع باشد.


داشتن درک درستی از نیازهای مخاطب نیازمند پژوهش، برنامه ریزی و آموزش است.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)



 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد