شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي متنوع چيست؟
دوشنبه، 12 تیر 1396 - 07:52 کد خبر:30299
روابط عمومي متنوع يكي از مفاهيمي است كه در مديريت استراتژيك روابط عمومي و نيز برنامه ريزي هاي ارتباطي به كار مي رود و منظور از آن، متنوع سازي تمامي فعاليت هاي سازمان در رابطه با نياز و ميل مخاطبان و ذينفعان است تا اطمينان حاصل گردد كه اين فعاليت ها در راستاي اهداف موردنظر قرار دارد.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- روابط عمومي متنوع يكي از مفاهيمي است كه در مديريت استراتژيك روابط عمومي و نيز برنامه ريزي هاي ارتباطي به كار مي رود و منظور از آن، متنوع سازي تمامي فعاليت هاي سازمان در رابطه با نياز و ميل مخاطبان و ذينفعان است تا اطمينان حاصل گردد كه اين فعاليت ها در راستاي اهداف موردنظر قرار دارد.

«روابط عمومي متنوع» داراي دو ويژگي زير است:
1. استفاده مناسب و تركيبي از ابزارها، عناصر، رسانه ها و تاكتيك هاي ارتباطي
2. متنوع سازي پيام ها و كاركردهاي مختلف ارتباطي: انتقال و دريافت پيام ها با هدف ايجاد تلقي واحد در مخاطب به صورت منسجم. به تعبيري، انتقال يك تصوير و صداي واحد به وسيله تمامي كاركردهاي ارتباطي براي موقعيت گذاري موسسه به روش منسجم.

بنابراين براي هماهنگ و همسوسازي تمامي فعاليت هاي روابط عمومي در هر نقطه تماس با مخاطب در جهت يك هدف، از مفهوم «روابط عمومي متنوع» استفاده مي شود. اين مفهوم، رويكردي براي هدايت و متنوع سازي فرايندهاي برنامه ريزي، اجرا، نظارت بر پيام ها و حتي فنون است.

بعلاوه امروزه پيدايش اينترنت و گسترش فناوري ‏هاي جديد ارتباط مدار، روابط عمومي ها را با گروه متنوعي از مخاطبان با نيازها و خواسته هاي متنوع مواجه كرده است. به عبارتي، روابط عمومي ها امروز با طيف وسيعي از انتظارات، علايق، سلايق، نيازمندي‌ها، اعتقادات، فرهنگ‌ها و ارزش‌ها روبرو هستند.

يكي از نكات قابل توجه در روابط عمومي متنوع، برنامه ريزي و تعيين چشم‌انداز و حركت به سوي آن با در نظر گرفتن مخاطبان و انطباق آن با سليقه و نياز و خواست ايشان است.


بنابراين با توجه تنوع مخاطبان در دنياي ديجيتال براي موفقيت روابط عمومي متنوع لازم است كه اين تنوع در همه برنامه ها و فعاليت هاي روابط عمومي نيز اعمال شود و اين موضوع امكان درك و برقراري ارتباط موثر با مخاطبان را ساده‌تر مي‌كند. همچنين استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي مي‌تواند يكي از كم هزينه‌ترين روش‌ها براي پيشبرد استراتژي روابط عمومي متنوع باشد.


داشتن درك درستي از نيازهاي مخاطب نيازمند پژوهش، برنامه ريزي و آموزش است.

 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)