درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 19:32   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3029صفحه نخست » گزارشچهارشنبه، 11 اردیبهشت 1392 - 15:55
تبلیغات انتخاباتی و هشدارهای مشفقانه
برادرانه توصیه می کنم تا در این ماه ها و روزهایی که از آنها بوی تبلیغات انتخاباتی به مشام می رسد مراقبت نمایند تا خدای نکرده از اعتبار آنها سوء استفاده نشود.
  

شارا، کاظم متولی- به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نزدیک می شویم، طبیعتاً همه افراد و گروه ها اعم از سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بنحوی و در مقدار و اندازه ای خواه ناخواه با این مقوله و پدیده مهم سال 1392 خورشیدی اگر نگوییم درگیر لااقل همراه و همساز می شوند. بعبارت دیگر انتخابات فی نفسه و جدای از دغدغه ها و تعلّقات خاص مردم به چگونگی برد و باخت ها بر روند گدران روزمره عمومی تاثیرات ناگزیر خواهد داشت، بویژه آنکه از تمهیدات و توصیه های مجموعه حاکمیت چنین بر می آید که انتخاباتی پر جوش و خروش و فراگیر مدنظر بوده و شرکت هر چه بیشتر نمایندگان آراء و سلایق گوناگون در این عرصه مطلوب و رضایت بخش تلقی می گردد.
 در حال و هوای تبلیغات انتخاباتی، نامزدها و مشخصاً آژانس های تبلیغاتی و ستادهای دیربط برای نفوذ در اذهان و افکار عمومی و اقناع و مجاب سازی آنها به رای دادن همه مساعی و تدابیر و مهارت ها را بکار می گیرند که البته می باید این اقدامات در قالب ها و برنامه هایی معقول، اخلاقی و قانونی انجام شود اما بعضاً در این عرصه به تلاش های مرموزانه، حاشیه ای، غیرمستقیم و خارج از عرف و فرهنگ اجتماعی نیز متوسّل می شوند و برای کسب شهرت و منزلت از هر وسیله و ابزاری هرچند خلاف موازین اخلاقی و قانونی دریغ نمی ورزند! در این میان اگر مقدور باشد از هر کس و هر سازمان و مجمع و عنوان و نام و نشانی به بهانه های مختلف بهره های تبلیغاتی می برند.
 چون بدون تعارف بعضی از نامزدهای انتخاباتی احتمالاً در این هنگامه و کارزار گوشه چشمی هم به روابط عمومی های سازمان ها و تشکل های علمی و صنفی آنها داشته و برای بهره گیری از ظرفیت ها و بضاعت های آنها برنامه ریزی می کنند لذا این قلم برآن شد تا در مقام حفظ کرامت ها و حرمت های علمی و حرفه ای دست اندرکاران و منتصبان به واحدهای روابط عمومی اختصاراً نکته هایی را زنهارگونه و مشفقانه یادآور شود، البته بدیهی است که در مبحث انتخابات وسایل تبلیغاتی آن دفاتر روابط عمومی های احزاب و گروه هایی که رسماً و مستقیماً حامی و کارگزار کاندیداهای مشخصی هستند در زمره مخاطبین این مقاله نمی باشند.
 اما همانطور که یاد شد ممکن است در جریان مبارزات و تبلیغات انتخاباتی برخی از مبلغان و حامیان بعضی از کاندیداها درصدد بهره جویی از امکانات نظری و علمی دفاتر روابط عمومی های سازمان ها و ادارات کشور و موسسات و انجمن هایی که با مقولات آموزشی و صنفی آنها مرتبط و منتصب می باشند برآیند، که در این راستا هوشیاری ها و توجهات شایسته و بایسته ای مورد طلب و انتظار می باشند. همواره یادمان باشد که مبداء و آغاز پیدایش دانش و هنر و حرفه روابط عمومی در جهان با شیوع دلزدگی ها و ملالت های عمومی از ترفند های تبلیغات یکسویه و جهت دار و پرحجم و ابهام آمیزی که در عرصه های مختلف در جریان بوده تجلی یافت و صداقت و صراحت بعنوان شاخصه های راهبردی در جای جای منابع آموزشی و حرفه ای روابط عمومی نقش بست و حک شد و از آن پس اعتمادسازی براساس اطلاع رسانی های واقعی بجای هیاهوهای توخالی تبلیغاتی مورد اهتمام قرار گرفت و خوشبینانه بیش از 60 سال است که در کشور ما نیز با استقرار واحدهای روابط عمومی از سوی مدیران و کارشناسان این واحدها و محققان و مدرسان ذیربط و مساعی کم و بیش تشکیلات و انجمن های روابط عمومی حتی المقدور در حفاظت از بی طرفی، امانت داری، شفاف سازی و آبروداری این واحدهای ارتباطی تلاش های لازم بعمل آمده است.
 
 مراقبت

 انسان ها در همه ابعاد و لحظات زندگی، در همه تحرکات و تنوعات امور به تلنگر و مراقبت کردن نیازمندند، در بی پروایی و به اصطلاح باری به هرجهت بودن، کردارها بسامان نمی شود و نقص و زیان و لنگی همواره آسیب رسان راهیان غفلت زده می باشند. لذا در مورد موضوع مورد بحث یعنی ایام و موسوم تکاپو ها و تبلیغات انتخاباتی نیز فعالان این عرصه روابط عمومی با مراقبت ها و تاملات مربوطه می توانند از لغزش های پیش رو مصون بمانند، در این راستا برخی از نکات ذیربط را یادآور می شود:
 1-  هرگونه حمایت های مالی، فنی، تبلیغاتی و امثالهم از سوی واحدهای روابط عمومی سازمان ها و بنگاه های دولتی بمانند دیگر ادارات و نهادهای رسمی به کاندیداها برحسب موازین قانونی ممنوع بوده و می باید از هر نوع جانبداری های غیرمستقیم و حاشیه ای نیز پرهیز شود.
 2-  تشکل ها و موسسات و انجمن هایی که با نام و نشان روابط عمومی شناخته می شوند بموجب مفاد اساسنامه های مصوب خود غیرسیاسی بوده و نوعاً در امور آموزشی و انتشاراتی، پژوهشی و صنفی فعالیت می کنند، این گونه موسسات که به نحوی در برگیرنده عضویت تعدادی از دست اندرکاران دفاتر روابط عمومی ها و کارشناسان مربوطه نیز می باشند، می باید با حساسیت بیشتر در صیانت و حفاظت از شئونات و ارزش های خود مقید باشند. در ایام و روزهایی که به انتخابات نزدیک می شویم و فضای عمومی عمدتاً در حال و هوای تبلیغات انتخاباتی قرار گرفته است افرادی زیرک با رندی و قیافه های حق بجانب ناگهان بیادشان می آید که چقدر خوب است تا یادبودها و تجلیل ها و همایش ها و اهدای لوح و تابلو و انجام سخنرانی برای بزرگداشت فلان و بهمان ها برگزار شود! که البته در بیان ضرورت برگزاری این گونه نمایش ها، بهانه هایی موهوم و آشفته ای را نیز عنوان می کنند و سرانجام بعضاً موفق می شوند تا بعضی از مسئولین، تشکل ها و انجمن های یاد شده را به برگزاری تجمع هایی به ظاهر علمی و پژوهشی را ترغیب و راضی نمایند. در این گردهمایی ها ضمن سخنرانی ها و اهدای جوایز و تعارفات معموله، آشکار و پنهان و عمدتاً غیرمستقیم به تبلیغات و چهره نمایی و بزرگ نمایی بعضی از کاندیداها می پردازند و شگفتا که از بذل و بخشش القاب دهن پرکنی مانند پدر، استاد، پیشکسوت، دکتر، پرفسور، اسطوره و چهره جاودان و ... به بغضی از افرادی که انصافاً در این قواره ها نمی گنجند در این تجمع ها ابایی ندارند، در پایان بار دیگر از کلیه افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با روابط عمومی که مکتب پاکی ها و فضیلت ها است دوستانه و برادرانه توصیه می کنم تا در این ماه ها و روزهایی که از آنها بوی تبلیغات انتخاباتی به مشام می رسد مراقبت نمایند تا خدای نکرده از ظرفیت ها و نام و نشان و اعتبار آنها سوء استفاده نشود.
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد