شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیش از 80 درصد از متخصصین روابط عمومی که در نظرسنجی شرکت نمودند معتقدند که سخنگویان #کاخ سفید "دائما نظراتشان را تغییر می دهند" و " حقیقت را تحریف می کنند"
به گزارش گروه بین الملل شارا، اعضای تیم ارتباطات کاخ سفید به طور سنتی مشهورترین #متخصصان روابط عمومی در جهان هستند. به عنوان برجسته ترین شخصیت ها در رسانه های آمریکایی و جهانی، آن ها صدای کلیدی پیشرفت سیاست ها و اولویت های ریاست جمهوری هستند، که نه تنها آمریکایی ها بلکه شهروندان سراسر جهان را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. آن ها تحت حکومت فعلی، همچنین بر روی چیز دیگری نیز تاثیر می گذارند - حرفه شان.
در نظرسنجی که توسط مرکز USC Center for Public Relations در دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری Annenberg، از متخصصان روابط عمومی انجام شد، مشخص شد که 73.2 درصد از پاسخ دهندگان با طیف های سیاسی مختلف معتقدند که تیم کنونی ارتباطات کاخ سفید بر روی درک عمومی از صنعت روابط عمومی تأثیر می گذارند.
از میان 900 نفر پاسخ دهنده، 55.3 درصد خود را به عنوان لیبرال معرفی کردند، 29.6 درصد خود را اعتدال گرا و 15.1 درصد خود را محافظه کار معرفی نمودند. وقتی که پرسیدیم آیا تیم ارتباطات کاخ سفید بر تصویر عمومی از حرفه روابط عمومی تاثیر گذاشته است، 77.4 درصد از لیبرال ها همراه با 77.2 درصد از اعتدال گرایان و 53.9 درصد از محافظه کاران با این مسئله موافق بودند.
هنگامی که در مورد جنبه های مختلف عملکردی درک شده تیم ارتباطات کاخ سفید به طور کلی پرسیدیم:
• 83.7 درصد معتقد بودند که "آن ها دائما نظرات و اظهارات خود را تغییر می دهند"
• 80.2 درصد معتقد بودند که "آن ها حقیقت را تحریف می کنند"
• 63.5 درصد معتقد بودند که "آن ها به طور هدفمند دروغ می گویند"
• 36.3 درصد معتقد بودند که "آن ها علی رغم شرایط، بهترین کار خود را انجام می دهند"
• 32.0 درصد معتقد بودند که "آن ها برای توضیح سیاست های دولت به سختی کار می کنند"
• 15.7 درصد معتقد بودند که "آن ها با رسانه ها به طور ناعادلانه رفتار می کنند"
• 13.3 درصد معتقد بودند که "آن ها در رویکرد خود استراتژیک هستند"
• 11.6 درصد معتقد بودند که "آن ها مانند متخصصین روابط عمومی عمل می کنند"
فرد کوک، مدیر مرکز روابط عمومی USC Annenberg می گوید: "از نتایج حاصل از نظرسنجی ما می توان دریافت که صنعت روابط عمومی ترجیح می دهد خود را از تیم کنونی ارتباطات کاخ سفید، که شیوه های آن منعکس کننده ارزش های گسترده تر این صنعت نیست، جدا کند". "اکثریت قریب به اتفاق متخصصان روابط عمومی معتقدند که ارتباط صادقانه و آزاد، منجر به گفتگوی سازنده و درک مشترکی می شود، که هر دو این ها در این روزها جزء تامین کوتاه مدت هستند."
اکثر متخصصان روابط عمومی بر این باورند که مشاور، کلیان کانوی، سخنگوی مطبوعاتی شان اسپایسر و دبیر مطبوعاتی وزیر امور خارجه، سارا هاکبی سندرز، تاثیر منفی بر روی درک از حرفه خود داشته اند. نود درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که تاثیر کانوی منفی بوده است و 78 درصد از آن ها تاثیر او را "بسیار" منفی عنوان کردند. 90 درصد همچنین بیان کردند که اسپایسر تاثیر منفی دارد و 59.4 درصد آن ها، او را "بسیار" منفی توصیف کردند. تأثیر هاکبی سندرز نیز به اندازه 56.5 درصد منفی توصیف شد.
کوک می گوید: "ارزیابی عملکرد فردی همواره دشوار است، آن هم زمانی که واقعا نمی دانید که در پشت صحنه چه اتفاقی دارد می افتد". "با این حال، واضح است که جامعه گسترده تر روابط عمومی عمیقا نگران عواقب طولانی مدت رویکرد کاخ سفید به ارتباطات است."
بسیاری از سخنگویان پیشین کاخ سفید پس از محدود شدنشان در سیاست، به رغم چالش های نزدیک بودن به سیاست ها و شیوه های عملکردی یک رییس جمهور خاص، در صنعت روابط عمومی به موقعیت های بالایی دست یافته اند. در حالی که 36 درصد از کارشناسان روابط عمومی معتقدند که اعضای کنونی تیم ارتباطات کاخ سفید "بهترین عملکرد خود را در شرایط سخت انجام می دهند"، اما اکثریت این متخصصان اظهار داشتند که اگر آن ها در موقعیتی بودند که قدرت انجام این کار را می داشتند هرگز دبیر مطبوعاتی و معاون مطبوعاتی وزارت امور خارجه فعلی را در یک شغل مرتبط با روابط عمومی نمی گماردند.
استخدام جایگزین های حرفه ای برای پر کردن خلأها در تیم ارتباطات کاخ سفید نیز چالش برانگیز خواهد بود. اگر رئیس جمهور فعلی بخواهد به این منظور شخص جدیدی استخدام کند، اکثریت قاطع شاغلین در حوزه روابط عمومی گفتند که در کاخ سفید این مشاغل را قبول نمی کنند. تنها 6 درصد پاسخ دهندگان، شغل معاون مطبوعاتی وزیر و دبیر مطبوعاتی را قبول می کردند. تنها 7 درصد از پاسخ دهندگان شغل مدیر رسانه ای اجتماعی را قبول می کردند. 75 درصد از محافظه کاران نظرسنجی شده اظهار داشتند که آن ها دعوت به استخدام در سمت معاون مطبوعاتی وزارت امور خارجه را نمی پذیرند.
روش شناسی
داده های این بررسی از طریق یک نظرسنجی آنلاین بین کارشناسان روابط عمومی در سراسر ایالات متحده، از طریق ایمیل و کانال های رسانه های اجتماعی بین 30 می و 8 ژوئن، جمع آوری شد. این فرآیند منجر به نمونه گیری راحت از 902 پاسخ دهنده واجد شرایط از همه 50 ایالت امریکا شد. 69 درصد از پاسخ دهندگان سنی بین 35 تا 64 سال داشتند. 51 درصد دارای تجربه بیش از 20 سال در زمینه ارتباطات بودند. 50 درصد در آژانس های روابط عمومی یا ارتباطات کار می کردند؛ 26 درصد در شرکت های دولتی و خصوصی کار می کردند؛ و 16 درصد در آژانس های دولتی یا سازمان های غیر انتفاعی کار می کردند. حدود 57 درصد زن و 41 درصد مرد بودند، و باقی پاسخ دهندگان جنسیت خود را تعیین نکرده بودند.
منبع: لس آنجلس، 20 ژوئن 2017 / PRNewswire-USNewswire
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|