درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 19:08   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29716صفحه نخست » دولت، مجلس و انتخاباتپنجشنبه، 4 خرداد 1396 - 17:27
آیا دولت به بلندگو نیاز دارد؟/ دولت دوازدهم دست و بال روابط عمومی را باز کند
محمد امامی رییس انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد - روزنامه آفتاب یزد روز پنجشنبه 4 خرداد 96 در تیتر نخست خود از قول کارشناسان بیان کرده که: این دولت بلندگو می خواهد. در یادداشت های پیشین به ضعف و کاستی شدید دولت یازدهم در زمینه روابط عمومی و رسانه اشاره کرده بودم و فقدان راهبرد ارتباطی و رسانه ای دولت را یادآور شده بودم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روزنامه آفتاب یزد روز پنجشنبه 4 خرداد 96 در تیتر نخست خود از قول کارشناسان بیان کرده که: این دولت بلندگو می خواهد.

در یادداشت های پیشین به ضعف و کاستی شدید دولت یازدهم در زمینه روابط عمومی و رسانه اشاره کرده بودم و فقدان راهبرد ارتباطی و رسانه ای دولت را یادآور شده بودم.

اینک که با شکل گیری دولت دوازدهم زمینه های تغییر و اصلاح این کاستی فراهم آمده باید گفت دیگر زمان به دست گرفتن بلندگوهای گوش خراش و بستن گوش ها به سر رسیده است.

گرچه دولت به دلیل سیاست های نادرست صدا و سیما و تقابل فکری رسانه میلی با دولت در معرض کم لطفی و حتی گاهی هجمه ناجوانمردانه دروغ و افترا قرار گرفته ، اما دولت در کنار بلندگو به گوش هایی شنوا نیاز دارد تا بتواند به موقع صدای اقشار مختلف مردم را به خوبی و وضوح بشنود و خواسته ها و نیازهای واقعی آنان را شناسایی کند و برای تامین این نیازها و خواسته ها تدابیر لازم را بیاندیشد.

بی تردید برای دستیابی به چنین مقصودی بهره مندی از مکانیزم هایی مطمئن و پایدار برای پاسخگو شدن دستگاه های اجرایی از جمله ضرورت های انکارناپذیر است.

روشن بودن بلندگوهای دولت نباید به این روند خطرناک منجر شود که دولت گوش های خود را ببندد و دهان خود را باز کند و حرف خود را مدام از طریق بلندگوها تکرار کند!

برای تحقق چنین رویکردی لاجرم دولت باید کاستی دولت یازدهم را با تدوین راهبردهای ارتباطی و رسانه ای و روابط عمومی جبران کند و با بازتعریف رسالت و جایگاه و نقش روابط عمومی ها در دستگاه اجرایی و رفع ظلمی که با ادغام برخی از آن ها در ساختارهای دیگر روا شده ، دولت دوازدهم را برای یک انقلاب روابط عمومی و رسانه ای مهیا سازد.

ضعف و کاستی دولت یازدهم در زمینه اطلاع رسانی و روابط عمومی باید در دولت دوازدهم جبران شود اما تقویت یکجانبه بلندگوهای دولت مسیر صحیحی نیست و شایسته است در تحولی که ان شاء الله باید رخ دهد صاحبنظران و استادان ارتباطات و متخصصان خوش سابقه روابط عمومی مشارکت کرده و برنامه مشخصی را برای آن تدوین کرده و دولت را در این زمینه یاری رسانند.

دولت دوازدهم امروز بیش از هر زمان دیگری به شدت نیازمند بهره مندی از معاونان ومشاوران و متخصصان ارتباطی دارد که ضمن برخورداری از بینش، دانش و مهارت کافی در زمینه ارتباطات و رسانه و روابط عمومی، و خوش نامی و سلامت نفس ، با برخورداری از سهم قابل اعتنایی در ساختار قدرت در دولت بتوانند روابط عمومی های دستگاه های اجرایی را به صورت حرفه ای و تمام وقت راهبری نمایند.

در این راستا اتکا به برنامه های راهبردی و عملیاتی روابط عمومی و نیز ارزیابی مداوم عملکرد روابط عمومی ها و نظارت بر حسن اجرای وظایف آنها و نیز برخورداری از نظام تشویق و تنبیه می تواند تضمین کننده موفقیت برنامه های روابط عمومی در دستگاه های اجرایی باشد.

امیدواریم دولت دوازدهم در فضای ایجاد شده پس از 29 اردیبهشت ماه 96 با باز کردن دست و بال روابط عمومی ها اجازه پرواز و اعتلای روابط عمومی را در سپهر ایران اسلامی صادر کند.

یادمان نرود که به راه انداختن و روشن کردن بلندگوهای گوش خراش در حالیکه دست و بال روابط عمومی ها بسته است، نتیجه ای جز خدشه دار کردن اعتماد عمومی نسبت به دولت ندارد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد