درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 08:17   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  افراد دارای معلولیت را در اتاق خبر و در گزارش‌هایتان بگنجانید
  آیا هوش مصنوعی به آگاهی رسیده است؟
  نقش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد افسردگی و اضطراب
  اپل با شش طرح لوگوی جدید و خیره‌کننده ما را شگفت‌زده می‌کند
  چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  پدیده تکنو فرهنگ و استحاله فرهنگ
  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»
  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد
  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29543صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 27 اردیبهشت 1396 - 14:30
انتقاد از عملکرد انتخاباتی صداوسیما در روز ارتباطات و روابط عمومی
علی‌ اکبر جلالی در سومین همایش روز ارتباطات و روابط عمومی شرکت کرد و با انتقاد از عملکرد صداوسیما در جریان انتخابات و حمایت از کاندیدایی خاص، اظهار کرد: متاسفانه صداوسیما با هیجان دادن به مردم فضای دو قطبی را در جامعه ایجاد می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سومین همایش روز ارتباطات و روابط‌عمومی صبح امروز چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت‌ ماه - با تجلیل از برترین‌ها در تالار وحدت برگزار شد.

علی‌ اکبر جلالی، استاد دانشگاه در سخنانی در سومین همایش و جشن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به فضای انتخابات در کشور گفت: نمی‌خواهم تبلیغ کنم، ما یک انتخاباتی در پیش رو داریم که متاسفانه قطب‌پذیری و همگرایی در آن پذیرفته نیست. جامعه ما می‌خواهد به جهانی شدن فکر کند، امروز به عنوان یک فرآیند جهانی آن را پذیرفته است، در بانک جهانی پول و حق عضویت می‌پردازد، اما متاسفانه در داخل کشور  قطب‌پذیر نیست. جامعه ما متاسفانه حتی نمی‌تواند با جوامع جهانی درگیر ارتباطات شود و ارتباطات را پیش ببرد.

او در ادامه با اشاره به خط قرمزهای صداوسیما برای استفاده از کلمه اینترنت که زمانی باعث دشواری‌هایی شده بود، یادآور شد: سال‌ها پیش پدرم درآمد تا در تلویزیون لفظ کلمه اینترنت را بگویم. آقای لاریجانی می‌گفتند شما حق ندارید از کلمه اینترنت روی آنتن استفاده کنید. متاسفانه ممیزی‌های دیگر مبنی بر ممنوعیت اجرای مجریان خانم و آقا در کنار یکدیگر از دیگر مشکلاتی بود که در تلویزیون با آن مواجه بودیم در حالی که روز جهانی ارتباطات برای این است که ما توانمندی‌هایمان را به اشتراک بگذاریم.

با اشاره به مطرح کردن مباحث اقتصادی در مناظره کاندیداها در تلویزیون، گفت: همه کاندیداها فقط در موضوع اقتصادی نظراتشان را می‌گویند در حالی که ما در اقتصاد چیز خاصی نداریم ما یک صدم جمعیت جهان هستیم که GDP داریم. ۹۷ درصد از اقتصاد جهان اعتبار و سه درصد آن فیزیک. مس، نفت، گل و گچ است. امروز وقتی می‌گویند سه هواپیمای بویینگ به کشور ما می‌دهند، این فرصت و اعتبار است. به چه جرمی باید ۴۰ سال سوار هواپیمایی شویم که هر لحظه احتمال وقوع مرگ در آن وجود دارد. آیا این خودکشی نیست؟ همه این‌ها به این دلیل است که نمی‌دانیم چگونه با جهان ارتباط برقرار کنیم و فقط فکر حرف‌های خودمان هستیم و آن وقت مساله اقتصاد را مطرح می‌کنیم. در حالی که اقتصاد اعتبار و زیرساخت می‌خواهد و زیرساخت یعنی ارتباطات فنی و تکنولوژی.

این استاد ارتباطات سپس با اشاره به مباحثی که در مناظره‌های کاندیداها مطرح شد اظهار کرد: آدم شرمنده می‌شود که می‌نشیند و مناظره افرادی را می‌بیند که صبحت از یارانه و وام ازدواج میزنند. چرا ذهن یک دانشجو از ازدواج را با ساده‌ترین راه یعنی وام ازدواج درگیر می‌کنیم.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که روابط عمومی‌ها دیگر در فضای اجتماعی نقشی ندارند، گفت: در فضای مجازی ما روابط‌عمومی‌ها چکاره‌ایم؟ هیچ کاره. زحمت نکشید. مردم در حال حاضر خودشان روابط عمومی هستند و ما باید تمام انرژی‌مان را به شهروند روابط عمومی بگذاریم و دیگر به فیزیک فکر نکنیم. باید به شرایط اجتماعی توجه کنیم چرا که هر کدام از شهروندان رسانه‌اند و روابط عمومی‌ها امروز باید با نوآوری بر روی یک شهروند روابط عمومی کار کنند. دیگر این تصویری که فکر کنید ما انجمن روابط عمومی هستیم و به مردم نسخه می‌دهیم اشتباه است.

دکتر جلالی سپس گفت:‌ خواهشم از روابط عمومی‌ها این است از تمام ابعاد وارد شوند و شهروندها را از تمام جوانب با سواد کنند. باید در چهارچوب ضوابط از کسانی که همین فضای مجازی را در اختیار ما قرار داده‌اند، حمایت کنیم.

این استاد دانشگاه سپس با انتقاد از عملکرد انتخاباتی صدا و سیما و حمایت از کاندیدایی خاص اظهار کرد: مسئولان صدا و سیما چه جوابی می‌خواهند به مردم بدهند. این چه نوع برخورد در انتخابات است. چگونه می‌خوانند پاسخ فرزندان ما را بدهند. متاسفانه صداوسیما با هیجان دادن به مردم فضای دو قطبی را در جامعه ایجاد می‌کند. باید رسانه صدا و سیما را به سمت رسانه شهروندی بکشیم.

 

منبع: ایسنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی


  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد