درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 17:25   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10636صفحه نخست » جهان روابط عمومیچهارشنبه، 27 اردیبهشت 1402 - 12:14
گرامیداشت روز روابط عمومی در دیگر کشورها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روز روابط عمومی بر جامعه روابط عمومی کشور گرامی باد
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  روز روابط عمومی بر جامعه روابط عمومی کشور گرامی باد

روز ملی روابط عمومی در هند
روز ملی روابط عمومی در کشور هند از سال 1986 در گوشه و کنار این کشور گرامی داشته شده است. آنها با نامگذاری این روز خواسته اند توجه دست اندرکاران، مدیران و مخاطبان را به اهمیت و جایگاه روابط عمومی معطوف کنند.


اولین کنفرانس روابط عمومی هند هم در دهلی و در روز 21 آوریل 1986 برگزار شد. موضوع این کنفرانس" رویکرد حرفه ای" بود و منشور اخلاقی روابط عمومی حرفه ای توسط PRSI در همان روز تصویب شد. در واقع این دو رویداد آغازی بر روابط عمومی حرفه ای در هند بود.
در سال 2007 نیز روز ملی روابط عمومی با موضوع "دستیابی به روابط عمومی عالی از طریق تکنولوژی ارتباطی" برگزار شد.

روز روابط عمومی در آمریکا
روز روابط عمومی در صبح روز 14 سپتامبر 2005 در امریکا در حالی برگزار شد که دو هفته قبل از برگزاری آن، تندباد و حادثه کاترینا قربانیان زیادی گرفته بود و هزاران آواره این حادثه دردناک به هوستون پناه آورده بودند. شرکت کنندگان در مراسم این روز باید ضمن برگزاری روز روابط عمومی، نقش عملی خود را در التیام آسیب دیدگان این حادثه به نمایش می گذاشتند و نشان می دادند که قرار است کاری بکنند و نهایتا تعهد و تلاش کارگزاران روابط عمومی با محوریت کمک به مردم شاهکاری بود که با همت، تلاش و جانفشانی اعضای آن صورت گرفت. این روز مجددا در 13 سپتامبر 2007 در امریکا و هند هم برگزار شد و نمایشی واقعی از جایگاه و تاثیر روابط عمومی را در آن جوامع نشان داد.

هفته روابط عمومی در رومانی
کشور رومانی برای نخستین بار در سال 2003 هفته ای را به نام "هفته روابط عمومی" نامگذاری کرد.


هدف از برگزاری این هفته، افزایش درک بهتر نسبت به روابط عمومی و ارتباطات حرفه ای در سطح بین المللی بود تا افراد شاغل در حرفه روابط عمومی بتوانند با سایر همکاران شان در دیگر نقاط جهان همفکری و هم اندیشی کنند. برگزاری این هفته که با استقبال و مشارکت دست اندرکاران حوزه روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد در واقع فعالیتی بود تا به بهبود شمای کلی حرفه و صنعت روابط عمومی کمک کند و جایگاه واقعی و حساس آن را در فعالیت های اجتماعی به نمایش بگذارد.

سال روابط عمومی در مالزی
مالزی کشوری است که طی دو دهه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود را در ارتباط با حوزه ارتباطات در سطح داخلی و بین المللی سرعت بخشیده است. آنها در سیاست های کلی خودشان محوریت نگاه و مردم خود را که از نژادهای مختلفی تشکیل شده اند در دستور کار قرار داده اند و با ایجاد روحیه روابط عمومی در میان مردم و سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی حس ارتباط و تعامل را به احساسی مشترک بین آحاد جامعه و دولت تبدیل کرده اند.

 

در همین راستا و به دلیل اهمیتی که روابط عمومی در کشور مالزی دارد امر توسعه در جنبه های مختلف دارد، سال 2007 در مالزی سال روابط عمومی نامگذاری شد و با برگزاری برنامه های جمعی، سمینارها، اطلاع رسانی و چاپ کتاب، جایگاه روابط عمومی و نقش آن در توسعه کشور تبیین گردید.

روز روابط عمومی در ایران
• در حاشیه مراسم معرفی برترین های روابط عمومی در سال 1378، سال 1379 از سوی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام "سال روابط عمومی" نامیده شد.


• در سال 1382 مهدی باقریان، یکی از فعالان روابط عمومی در یادداشتی با عنوان "تراژدی روابط عمومی ایران" پیشنهاد کرد روزی به نام "روز روابط عمومی" تعیین شود.


• در اولین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران که از سوی موسسه کارگزار روابط عمومی برگزار شد و در بند 3 قطعنامه پایانی این کنفرانس پیشنهاد شد برای ارج گذاری و اعتلای نام و جایگاه حرفه ای روابط عمومی، روزی به نام روز روابط عمومی نامگذاری گردد.


• طرح نامگذاری، یک روز در تقویم کشور با نام "روز روابط عمومی" که از سوی انجمن روابط عمومی استان کرمان به شورای فرهنگ عمومی استان پیشنهاد شده بود مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد جهت طرح در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به این شورا ارسال شود.


• در سال 1385 و همزمان با برگزاری سوین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران موسسه کارگزار روابط عمومی در نظر داشت با تدارک برنامه هایی مفصل هفته روابط عمومی را برگزار کند و ویژه نامه ای هم در این زمینه منتشر شد، اما با توجه به نامه اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع مسکوت ماند.


• انجمن روابط عمومی ایران، موسسه آرمان روابط عمومی و دبیرخانه همایش ملی روابط عمومی الکترونیک نیز در سال 1385 نامگذاری چنین روزی را در برنامه ها و همایش های خود مطرح کردند و پس از رایزنی های مختلف و مشورت با صاحبنظران و کارشناسان، روز 27 اردیبهشت به نام روز "ارتباطات و روابط عمومی" نام گرفت.

روز جهانی روابط عمومی
موسسه کارگزار روابط عمومی با انتشار فراخوانی در سال 1386 و همزمان با برگزاری "روز ارتباطات و روابط عمومی" از همه اندیشمندان، صاحبنظران، مدیران و کارشناسان حوزه ارتباطات و روابط عمومی در داخل و خارج کشور خواست نظرات خود را برای ثبت روز جهانی روابط عمومی به این موسسه اعلام نمایند. این فراخوان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و آنان نیز این پیشنهاد را نظر فوق العاده ای خواندند که می تواند تمامی اعضای این جامعه بزرگ را در سرتاسر جهان به هم نزدیک تر کند و آنها را قادر سازد که فرهنگ ها و دیدگاه های یکدیگر را در مورد مسایل مختلف بدانند و با بازکردن کانال های جدید ارتباطی جایگاهی برای بحث و گفتگوهای سالم و موثر فراهم نمایند. آنها تاکید کرده بودند که این امر (نامگذاری روز جهانی روابط عمومی) باعث ایجاد روابط برادرانه و تفاهم میان جوامع مختلف خواهد شد.


همچنین موسسه کارگزار روابط عمومی طی نامه ای به روسای اتحادیه جهانی روابط عمومی، انجمن هایIPRA و PRSA خواستار ثبت "روز جهانی روابط عمومی" را پیشنهاد داد...

اولین همایش ملی روز ارتباطات و روابط عمومی
در روز پنج شنبه 27 اردیبهشت ماه 1386 سالن کنفرانس سران کشورهای اسلامی شاهد برگزاری اولین همایش ملی روز ارتباطات بود که به همت شورای اطلاع رسانی دولت برگزار شد.


در این همایش دکتر محمود احمدی نژاد سخنرانی کرد. رییس جمهور برقراری ارتباط با مردم و ایجاد اعتماد بین مردم و دستگاه های اجرایی را مهم ترین هنر روابط عمومی ها دانست و گفت: روابط عمومی ها باید برقرار کننده ارتباط مردم با دستگاه های مسوول باشند. وی تاکید کرد ما مردم را رقیب و مشتری نمی دانیم، مردم صاحب و مالک کشور هستند و هدف روابط عمومی از نظر ما جلب اعتماد و همکاری و مشارکت مردم برای ساختن کشور است.
همچنین در این همایش دکتر حداد عادل رییس وقت مجلس شورای اسلامی ارتباطات قوی را از مولفه های قدرتمندی یک کشور دانست و بر تقویت روابط عمومی ها در کشور تاکید کرد. وی اظهار داشت ما کشور قدرتمندی را سراغ نداریم که از نظر ارتباطات ضعیف باشد.


در این همایش تمبر یاد بود روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با حضور رییس جمهور و وزرای صنایع و معادن، مسکن و شهرسازی و سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت رونمایی شد. همچنین آیین نامه بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی در 5 فصل و 11 ماده از سوی دبیر خانه شورای اطلاع رسانی دولت در مورخه 13/12/1385 تصویب و ابلاغ شد.


پس از برگزاری اولین همایش ملی روز ارتباطات و روابط عمومی در سال 1386 این روز طی سال های 1387 و 1388 نیز با برگزاری مراسم از سوی شورای اطلاع رسانی دولت و با حضور مسوولان و مقامات کشور و مدیران، صاحبنظران و کارشناسان حوزه ارتباطات و روابط عمومی برگزار شده است.
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد