درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 21:55   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29281صفحه نخست » سه شنبه، 12 اردیبهشت 1396 - 10:23
بررسی شیوه جدید کمپین های تبلیغاتی بزرگ / روند تفسیر معکوس
در دنیای هزاربعدی کنونی شرکت ها تلاش می کنند از تمام قوا برای ایجاد تمایز در محصولات و خدمات استفاده کنند و هر روز با ایجاد یک مزیت رقابتی در کالا و خدمت خود همچنان به حفظ مشتریان بپردازند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در دنیای هزاربعدی کنونی شرکت ها تلاش می کنند از تمام قوا برای ایجاد تمایز در محصولات و خدمات استفاده کنند و هر روز با ایجاد یک مزیت رقابتی در کالا و خدمت خود همچنان به حفظ مشتریان بپردازند. آنها مجبورند برای زنده ماندن در این اقیانوس قرمزرنگ که هر روز یک کمپانی رقیب به رقبای قبلی افزون می گردد، به هر تغییر و تحولی بپیوندند تا زنده بمانند.

شرکت های تیزبین نه تنها  باید به رقبای داخلی توجه کنند، بلکه باید به طور مستمر نیم نگاهی به کشورهای دیگر هم داشته باشند و از حرکات رقبای خود در اقصی نقاط جهان مطلع باشند. در چنین فضای تنگاتنگی شرکت های تبلیغاتی نیز نهایت تلاش درخلاقیت و تمایز را به کار می بندند تا هر کدام بتوانند با هزینه کمتر بینندگان بیشتری را مجذوب ابتکار عمل خود، در راستای اطلاع رسانی های مختلف در زمینه برندها و محصولات شرکت های اسپانسرشان کنند.

در بازار تبلیغات رقابتی از هر ایده خاص، ناب و نایابی استمداد جسته می شود تا نگاه های بیشتری را در واحد زمان به سمت خود خیره کنند، جالب آنکه جذب دید و تمرکز دیگران در راستای ایجاد شهرت، جدا از ایجاد تصویر مثبت و منفی در ذهن بیننده، روند جدیدی است که تبلیغات در سطح بین المللی بدان سمت در حال حرکت و گذار است. طبق بررسی های انجام شده، انسان ها نسبت به اخبار و تصاویر منفی و غم انگیز واکنش قوی تری نشان می دهند تا تصاویر مثبت، منتها اساسا پیش از این در ورطه تبلیغات همگی سعی در نشان دادن تصاویر مثبت داشته اند.

نکته ای ظریف که شاید خیلی بدان پرداخته نشده است، اما به واقع در سطح وسیعی به کار گرفته می شود، همان واکنش به منفی ها است. امروزه در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای آمریکای شمالی این نکته بیش از پیش در حوزه تبلیغات به چشم می آید. کمپانی های بزرگ تبلیغاتی، تصاویر معنادار با ظاهر منفی و غمگین را خلق می کنند و به هدف غایی خود می رسند.

آژانس های مشهور تبلیغاتی چون دی دی بی (DDB)یا جان استریت  (John St.) مثالهایی از این دسته هستند که کمپین هایی را با تصاویر عظیم غم انگیز و بعضا ناهنجار جهت برداشت مثبت مخاطبان راه اندازی کرده اند. مثال بارز آن حرکت اخیر دی دی بی  در کمپینی است که به درخواست دامداران کشور کانادا برای ترغیب استفاده مردم از شیر و لبنیات تولید این کشور آغاز شده است و ابتدایی ترین تأثیری که بیننده از تصاویر می گیرد، حالات منفی و چهره گریان فرد مصور شده است که چنانچه پیشتر توضیح داده شد بیش از تبلیغات مثبت و خندان، جلب توجه می کند.

کار بارز دیگر از کمپانی عظیم جان استریت، حرکتی بود که برای کمپانی آمریکایی ایروینگ کانسیومر پروداکتز  (Irving Consumers Products Co.)به انجام رساند و دستمال کاغذی های دارای برند اسکاتیز (Scotties) را با یک کمپین موفق دارای تصاویر حزن انگیز، مجددا در بین رقبا در کانادا و ایالات متحده، برجسته کرد. این تصاویر اصولا توجه همگان را جلب می کنند و باعث برانگیخته شدن حس کنجکاوی مخاطبان شده، آنها را وادار به خواندن شعار یا پیام تبلیغاتی می کنند و حتی باعث وایرال شدن تصویر مربوطه در فضای مجازی می  شوند.

به تجربه ثابت شده که اخبار، تصاویر و ویدئو ها هرچه دور از ذهن تر و ناهنجارتر باشد مناقشه برانگیزتر بوده و سریع تر مورد توجه قرار گرفته پخش می شوند. این نوع تبلیغات به رغم آنکه دید مثبت و نشاط آوری منتقل نمی کند به صورت ناخودآگاه با استفاده از حس غریزی و عاطفی توجه مخاطبان به تصاویر و رویدادهای منفی، به هدف تعریف شده که همانا افزایش آگاهی از برند و در نهایت افزایش فروش کمپانی تولید کننده است، می رسد.

دغدغه ای که نویسنده به دلیل تخصص حرفه ای خود با آن دست به گریبان است، بحث چگونگی همراستا بودن تبلیغات و استراتژی تجاری کمپانی های مزبور است.

اینکه آیا تبلیغات غم انگیز و بعضا ناهنجار با استراتژی حرکات تجاری و محصولات یک کمپانی سنخیت دارد یا خیر؟ البته که پاسخ خیر خواهد بود و هیچ کمپانی نمی خواهد تولیدات، نحوه استفاده و کاربرد تولیدات و شیوه نفوذ در بازار هدفش را منفی یا ناهنجار جلوه دهد، لذا قانون دیرینه همراستایی تاکتیک های تبلیغاتی و استراتژی تجاری در کمپانی ها ملغی خواهد شد و نتیجه ای که از چالش ها عاید شد آن است که امروزه می توان تبلیغات را به صورت کاملا جداگانه و با معیارهای تفکیک شده ای مورد سنجش قرارداد.

نکته جالب توجه آنکه به دلیل وجود فضای رقابتی، چنین گرایشاتی در سیستم تبلیغاتی کشورمان هم درحال ظهور است. چنانچه دیده شده که آژانس های مشهور تبلیغاتی با همفکری متخصصان بازاریابی در لانچ کردن برندها و محصولات جدید خود از این تکنیک بهره برده اند، طبیعی است که ما هم برای جایگاه سازی برندها و برند سازی مجدد و. .. با گرایشات و تحولات جهانی در دنیای تبلیغات و بازاریابی هم جهت گردیم.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد