درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 19:08   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29102صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 30 فروردین 1396 - 07:40
پادکست ابزاری برای جذب مخاطب
علیرضا خوبی عضو انجمن متخصصان روابط عمومی ایران - ساختار پادکست به صورتی است که مطالب بسیاری را در خود جای می‌دهد این‌گونه محتواهای اینترنتی می‌توانند دربرگیرنده مطالبی از قبیل معرفی سازمان‌ها، مصاحبه‌ها، معرفی بخش‌های مختلف یک سازمان یا رویدادهای مختلف و ... باشند.
  

مقدمه
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از ابزارهای ارتباطی با مخاطبان در سازمان‌ها یا به‌صورت شخصی، می‌تواند پادکست‌ (رادیوی اینترنتی) باشد. ساختار پادکست به صورتی است که مطالب بسیاری را در خود جای می‌دهد این‌گونه محتواهای اینترنتی می‌توانند دربرگیرنده مطالبی از قبیل معرفی سازمان‌ها، مصاحبه‌ها، معرفی بخش‌های مختلف یک سازمان یا رویدادهای مختلف و ... باشند. در سازمان‌ها معمولاً از پادکست استفاده نمی‌شود و بیشترِ مطالب، به‌صورت نوشتاری به مخاطبان ارائه می‌شود.


رادیویی با ساختار متفاوت
پادکست‌ها در واقع همان رادیوهای قدیمی هستند که امروزه دیجیتال شده‌اند و کارکردی کاملاً متفاوت دارند؛ در گذشته با توجه به نوع وسیله گیرنده‌ای که افراد از آن استفاده می‌کردند می‌توانستند اصوات مختلف را دریافت کنند و بر اساس سلایق و علایق شخصی خود به مطالب، اخبار، آهنگ و... دست پیدا کنند اما امروزه رادیوهای اینترنتی (پادکست‌ها) کاربردهای متفاوتی را ارائه می‌دهند. کاربران پادکست‌ها مانند قبل هر چیزی را، در پادکست نمی‌شنوند! بلکه شنیده‌های آن‌ها بر اساس موضوعی خواهد بود که انتخاب کرده‌اند.


واژه پادکست در لغت‌نامه آکسفورد به این صورت تعریف‌شده است: برنامه‌ای رادیویی که دیجیتالی ضبط‌شده و برای دانلود و قرار دادن در دستگاه‌های شخصی پخش صدا در اینترنت گذاشته می‌شود.


سهولت استفاده از پادکست
پادکست ابزاری است که کاربران می‌توانند محتوای الکترونیکی خودشان را از طریق صدا به اشتراک بگذارند؛ گیرنده‌های پادکست به دستگاه‌های کامپیوتری خلاصه نمی‌شوند بلکه پادکست‌ها قابل دریافت بر روی موبایل‌ها، تب لت‌ها و ... نیز هستند. همچنین دسترسی به پادکست‌ها نیاز به زمان و مکان خاصی ندارد. از مزایای دیگر پادکست‌ها، می‌توان به قابل دریافت بودن آن‌ها اشاره کرد یعنی بدون نیاز به اینترنت، قابل‌استفاده خواهند بود.


رادیوهای اینترنتی قابل ذخیره کردن هستند و در آن‌ها امکان عقب و جلو بردن و گوش کردن چندباره مطالب، بدون محدودیت وجود دارد. پادکست‌ها قابل کپی کردن بر روی دیگر دستگاه‌ها می‌باشند. معمولاً فایل‌های پادکست با فرمت mp3 هستند و در اکثر دستگاه‌ها اجرا می‌شوند.


استفاده از این ابزار کاربردی می‌تواند به جهت تبلیغ، آموزش و معرفی، نیز به کار گرفته شود؛ پادکست‌ها نقش QR code ها را به‌صورت صوتی برای مخاطبانشان ایفا می‌کنند.

تأثیرات پادکست سازمانی در جذب مخاطب
در سازمان‌ها خیلی کم از این ابزارها استفاده می‌شود، درصورتی‌که این نوع ابزارها می‌توانند تأثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبان خاص خود بگذارند. ارتباط بهتر با مخاطبین و ارائه نظرات خودِ کاربران در این نوع پادکست‌ها، باعث جذب آن‌ها به سازمان می‌شود. استفاده از کارکنان داخلی سازمان‌ها، شنیدن نظرات کارکنان، پرداختن به رفع مشکلات آن‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها و... نیز می‌تواند فضای پویای سازمانی را شکل دهد، کلیه این امور از طریق ابزار (پادکست) انجام می‌پذیرد.


مهم‌ترین بخش، بعد از انتشار پادکست‌ها توجه به بازخوردهای افراد (درون‌سازمانی و برون‌سازمانی) است و رفع نیازهای مخاطبان از طریق بازگو کردن خواسته‌های افراد در مطالب بعدی پادکست، می‌تواند نقش به سزایی دررسیدن به اهداف طولانی‌مدت سازمان ایفا کند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد