درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:25   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15936صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 11 اسفند 1393 - 16:02
چهار نکته برای تولید پادکست
تولید پادکست، یک روش اقناعی متفاوت است. جایی که پیام رسانی/ بازاریابی تمایل به پراکندگی دارد، پادکست ها یکتا ابزارهایی هستند که با یک آغاز، میانه و پایان همراه اند. مطمئنا مردم به مشاجرات آنلاین می تابند و پیام های برندی که ممکن است نهایتا باعث شود که قدری پولشان را نگه دارند را دریافت می کنند. اما چنین تلاش هایی رویکردهای پراکنده ای خواهد داشت.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برندها و سازمان های بی شماری هستند که استفاده هوشمندانه ای از بسترهای رسانه اجتماعی شان می کنند. شرکت هایی هستند که در فیسبوک، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی حضور دارند و روابط مستحکمی را با همکاران ایجاد کرده و برای معرفی کالا یا خدمت یا مشارکت در یک فعالیت گفتگوی شان را به شیوه ای انجام می دهند که بتواند به انسانی شدن برند بیانجامد.


با این حال، برای هر بخش از محتوای رسانه اجتماعی ارزش های افزوده ای وجود دارند، می گویند: تلاش های بازاریابی در یک کمپین روابط رسانه ای یا رویداد در صورتی که با تلاش در تولید محتوای رسانه اجتماعی به بهترین شکل انجام نشود، می تواند هیچ نتیجه قابل توجهی را به همراه نداشته باشد. ماهیت زودگذر رسانه اجتماعی باعث شده است که برای مردم اطلاعاتی روتین به نظر برسند و در عین حال توجه کمتری به امر خرید داشته باشند.


تولید پادکست، یک روش اقناعی متفاوت است. جایی که پیام رسانی/ بازاریابی تمایل به پراکندگی دارد، پادکست ها یکتا ابزارهایی هستند که با یک آغاز، میانه و پایان همراه اند. مطمئنا مردم به مشاجرات آنلاین می تابند و پیام های برندی که ممکن است نهایتا باعث شود که قدری پولشان را نگه دارند را دریافت می کنند. اما چنین تلاش هایی رویکردهای پراکنده ای خواهد داشت.


در مقابل، پادکست خودش را به یک طرح، شخصیت می سپارد و وابسته به سطح داستان سرایی، توسعه شخصیت را به همراه دارد. آنها همچنین به طور کامل با آنچه در گفتگوهای روزمره بیان می شوند، گره خورده اند.


نگاهی به سریال های مردم پسند بیاندازید، یک پادکست که یک راز قتل را بر ملا می کند، در همان ابتدای معرفی در نوامبر 2014 در جایگاه اول آیتیونز قرار گرفت.


اشتیاق برای سریال ها ما را به یاد نقل قول معروف استیو آلن می اندازد که می گفت: «رادیو تئاتری در ذهن افراد است. تلویزیون تئاتری بی فکر است.»


در این نوشتار به چند نکته در این باب می پردازیم تا تلفی برای تولید پادکست های با کیفیت بدست آوریم:
1. کانال های خوب داخلی را شناسایی کنید. شاید مهمترین جنبه طراحی یک پادکست یافتن شخصی باشد که صدایی زیبا و شیرین دارد. اگرچه امکان دستکاری در صداها وجود دارد اما این کار توصیه نمی شود و بهتر است که پادکست را به صورت دیالوگ در آورید.


2. مخاطب را خسته نکنید. مصرف کنندگان تعداد بی شماری از انتخاب ها را دارند که می توانند در فضای آنلاین به آنها بپردازند. شما یک رویکرد موضوعی را پیش بگیرید تا بتوانید آنها را در این فضا سرگرم کنید و در ضمن آن اطلاع رسانی و روشنگری خود را انجام دهید. این مسیر را با مسیری که برای تولید پادکست های کسل کننده طی می شود، یکسان نگیرید. نگاهی عمیق به پادکست هایی که خدمات و کالاها را تبلیغ می کنند بیاندازید. آنها پشت صحنه را بیان نمی کنند. باید ببینید که پشت صحنه بزرگترین موفقیت های شرکت چه بوده است. کاندید شوید اما مشارکت نکنید.


3. آن را در خارج از چهار دیواری نگاه دارید. پادکست شما باید برای موضوع خاصی تدارک دیده شده باشد. البته زیبایی رادیو و پادکست در این است که بتواند خودش را تغییر دهد و هر چیزی را که اتفاق می افتد بیان کند. درباره هر چیزی زیر آفتاب صحبت کنید. به این شکل شما می توانید راهی طولانی را در مدت کوتاه به سمت برنامه شخصی سازی طی کنید. اگر خودگشودگی کنید ممکن است بیان یک عبارت باعث شود که شرکت شما جایگاه بی بدیلی پیدا کند و در عین حال از بی حالی مخاطبان خود جلوگیری کنید.


4. آن را همه جانبه مطالعه کنید. اگر می خواهید هزینه مادی و زمانی برای تولید سری های پادکست بدهید، مطمئن شوید که به طور همه جانبه برای مخاطبان تان آماده شده است. با مردم تماس بگیرید و بحث های خودتان را گسترش دهید. برخی از بهترین مشتریان خود یا مشتریانی که باید نشان داده شوند را دعوت کنید، تا در پادکست شما حضور یابند. به جایی بروید که مخاطبان شما در آنجا جمع شده اند. مطمئن شوید که جامعه به پادکست دسترسی خوبی دارد.


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد