درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 02:55   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29098صفحه نخست » چهارشنبه، 30 فروردین 1396 - 06:26
روش‌هایی برای افزایش بهره‌وری و توسعه کسب و کارهای کوچک
صبا روفه‌گرحق - حتی افراد باهوش نیز هنگام انجام چندین کار به صورت همزمان تمرکز کافی ندارند و همین امر باعث کاهش کیفیت انجام کار می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رشد و توسعه‌ی کسب و کارها از طریق افزایش بهره‌وری در سازمان واقعیتی است که قابل چشم‌پوشی نیست. موفقیت یک کسب و کار علاوه بر انجام صحیح و به موقع کارها نیازمند وجود نظم دقیقی است. بنابراین صاحبان کسب و کار باید با ایجاد انگیزه در کارکنان و در نظر گرفتن اصول مشخصی به افزایش بهره‌وری کسب و کار خود کمک کنند. زیرا افزایش بهره‌وری کسب و کار زیر مجموعه‌ای از بهبود بهره‌وری تک تک کارکنان و مدیران آن است. با توجه به این‌که در کسب و کارهای کوچک امکان کنترل و تغییر استراتژی نسبتا ساده‌تر است. به کارگیری روش‌های بهبود و افزایش بهره‌وری نیز ساده‌تر خواهد بود. در این مطلب چند نمونه از مهمترین راه‌های افزایش بهره‌وری کسب و کارهای کوچک مورد بررسی قرار می‌گیرند.


شناسایی عوامل کاهنده انگیزه
انگیزش عبارت است از تمایل به انجام کاری در گرو توانایی فرد که منجر به تامین نیاز می‌گردد. از این رو کاهش انگیزه در افراد می‌تواند کسب و کارها را با مشکلات اساسی مواجه کند. عوامل مختلفی در کاهش انگیزه تاثیر دارند که مهمترین آن‌ها عبارتند از: فقدان چشم‌انداز دقیق سازمانی، نبود فرصت برای رشد و ترفیع شغلی، سیستم ارتباطی ضعیف، احساس عدم قدرانی و … . با توجه به این‌که افزایش بهره‌وری کارکنان یک کسب و کار در گرو ایجاد انگیزه است. یک مدیر موفق با ایجاد انگیزه در کارکنان و کمک به کاهش بی‌نظمی در انجام کارها می‌تواند علاوه بر بهبود بهره‌وری به رشد و توسعه کسب و کار خود نیز کمک کند. جالب است بدانید که کاهش زمان تلف شده و ترک عادت‌های بد از مهمترین عوامل بهبود بهره‌وری کارکنان هستند. استفاده از تکنیک گیمیفیکیشن و سیستم‌های یکپارچه‌سازی در کسب و کارها مانند CRM و سیستم گزارش‌گیری نیز می‌تواند با منظم کردن کارها انگیزه و علاقه‌ی کارکنان را افزایش دهد.

به کارگیری تکنولوژی متناسب با نیاز کسب و کار
متاسفانه بسیاری از مدیران استفاده از کامپیوتر و اینترنت در کسب و کار خود را به کارگیری تکنولوژی می‌دانند. در حالی که کامپیوتر و اینترنت بخش جدایی ناپذیر سیستم کسب و کارها در عصر اطلاعات است. امروزه به کارگیری فناوری نیازمند استفاده از نرم‌افزارها و ابزارهایی است که علاوه بر افزایش بهره‌وری به رشد و توسعه کسب و کار نیز منجر شوند. از این رو استفاده از نرم‌افزارهای اختصاصی و آموزش مهارت لازم به کارکنان یکی از مهمترین عوامل موثر در رشد و توسعه‌ی کسب و کارهای امروزی است.


بخش‌بندی و تخصصی کردن کارها
کسب و کارهایی در عصر بازاریابی مدرن موفق می‌شوند که با تخصصی کردن کارها مهارت کارکنان خود را افزایش دهند. هر چند هنوز هم چند وظیفگی در کسب و کارهای کوچک رایج است. اما این امر با کاهش تمرکز سبب ایجاد اختلال در بهره‌وری و رشد سازمان می‌شود. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که حتی افراد باهوش نیز هنگام انجام چندین کار به صورت همزمان تمرکز کافی ندارند و همین امر باعث کاهش کیفیت انجام کار می‌شود. از این رو تخصصی کردن کارها و کسب مهارت تخصصی کارکنان با افزایش تمرکز و بهره‌وری آن‌ها علاوه بر تقویت هوش هیجانی افراد سبب رشد و توسعه کسب و کارها نیز می‌شود.

برقراری ارتباط موثر و کارآمد
برقراری ارتباط موثر مهمترین عنصر توسعه کسب و کار در عصر بازاریابی اینترنتی است. زیرا بدون داشتن ارتباط موثر دستیابی به اهداف تعیین شده نیز امکان‌پذیر نخواهد بود. بسیاری از مدیران سنتی برقراری ارتباط موثر را تنها به کمک ابزارهایی مانند تلفن، ایمیل و ملاقات حضوری امکانپذیر می‌دانند. اما امروزه پیدایش سیستم‌های ارتباطی متفاوتی مانند شبکه‌های اجتماعی، ویدئو کنفرانس‌ها، برگزاری رویداد و … علاوه بر افزایش اثربخشی ارتباطات سبب صرفه‌جویی در زمان و افزایش بهره‌وری در کسب و کارها نیز می‌شوند.


ترویج انجام کارهای تیمی
شاید بتوان گفت که انجام کارهای تیمی یکی از موثرترین راه‌های افزایش بهره‌وری کسب و کارها در عصر مدرن است. زیرا در کار تیمی کنار هم قرار گرفتن توانایی‌ها و مهارت‌های مختلف و طوفان فکری سبب افزایش خلاقیت در انجام کارها می‌شود. همین خلاقیت نیز به خودی خود می‌تواند با ایجاد یک مزیت رقابتی منحصر به فرد به رشد کسب و کارها کمک کند. از سوی دیگر کارهای تیمی معمولا سبب جلب اعتماد مشتری می‌شوند و آسودگی خاطر بیشتری را برای مخاطبان ایجاد می‌کنند. زیرا نقاط ضعف و قوت تک تک اعضای تیم سبب ایجاد نوعی تعادل اثربخش می‌شود که این تعادل نیز در مرحله‌ی بعدی به بهبود بهره‌وری کسب و کار کمک خواهد کرد.
 

صبا روفه‌گرحق
منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد