درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 21:16   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28862صفحه نخست » چهارشنبه، 16 فروردین 1396 - 10:25
مخاطب را کنجکاو کنید
کنجکاوی یکی از موتورهای محرک انسان است که این اجازه را می دهد تا فرد نسبت به چیزی بسیار مشتاق شود و بخواهد به هر نحوی که شده اطلاعاتی به دست آورد. این امر در فضای کسب و کار می تواند بسیار کاربردی باشد. این یک واقعیت است که ما انسان ها موجوداتی کنجکاو بوده و مدام در حال یادگیری و کشف دنیای پیرامون مان هستیم. این تمایل در مغز قابل مشاهده و بررسی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کنجکاوی یکی از موتورهای محرک انسان است که این اجازه را می دهد تا فرد نسبت به چیزی بسیار مشتاق شود و بخواهد به هر نحوی که شده اطلاعاتی به دست آورد. این امر در فضای کسب و کار می تواند بسیار کاربردی باشد. این یک واقعیت است که ما انسان ها موجوداتی کنجکاو بوده و مدام در حال یادگیری و کشف دنیای پیرامون مان هستیم. این تمایل در مغز قابل مشاهده و بررسی است.

وقتی به شرکت کنندگان در تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، تصاویر تاری را نشان دادند، بخش هایی از مغز آنها که با تضاد و تحریک مرتبط هستند، تحریک شدند. زمانی که تصاویر به طور واضح نشان داده شدند و کنجکاوی شرکت کنندگان برطرف شد، آنگاه مدار پاداش مغز آنها فعال شد.

مدار یا سیستم پاداش مغز، گروهی از ساختارهای عصبی هستند که مسئول انگیزه (یا تمایل)، لذت و تقویت مثبت (یا یادگیری) هستند. طراحان تبلیغات با ایجاد جاذبه برای کنجکاوی شما، تلاش می کنند توجه تان را جلب کنند.با این حال تنها کنجکاو کردن افراد کافی نیست بلکه لازم است به کنجکاوی آنان به شکلی مناسب پاسخ داده شود. در غیر این صورت ممکن است با نتیجه عکس آن  چیزی که توقع داشته اید مواجه شده و تمام تلاش های تان بی نتیجه بماند. هر پیام تبلیغاتی برای اینکه بتواند مخاطب را به سوی محتوای پیام خود جلب کند، از یک نوع جاذبه استفاده می کند. متداول ترین جاذبه هایی که در پیام های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:

1-جاذبه منطقی

در جاذبه منطقی به طور مشخص و صریح مزایای کالا، خود کالا، ویژگی های آن و... عنوان می شود و از پرداختن به مسائل و موضوع های حاشیه ای خودداری می شود. پیام هایی که کیفیت، صرفه جویی، فایده و کاربرد کالا را نشان می دهند از جمله پیام هایی است که در آنها از جاذبه های منطقی استفاده شده است.

2-جاذبه خنده و طنز

تبلیغاتی که با محتوای خنده ارائه می شود، در زمره تبلیغاتی است که بهتر از همه شهرت یافته و در بین تبلیغاتی که به نمایش در می آید بیشتر از بقیه به یاد می ماند و در مورد آن صحبت می شود. در بهره گیری از جاذبه خنده و طنز در تهیه آگهی لازم است، باید و نبایدهایی را نظیر مرتبط بودن با محصول در نظر گرفت.

ایده

زمانی که شما کنجکاوی فرد را تحریک می کنید، نوعی جاذبه ایجاد کرده اید که مقاومت در برابر آن غیر ممکن است. در این مرحله مشتریان مشتاق مرحله بعد می شوند. این ایده از نحوه معرفی و به فروش رسیدن رایانه  های شخصی گرفته شده است.

علت این امر که محصول توانست (حتی با قیمت نسبتا بالای خود) خیلی زود بازار را در اختیار بگیرد این بود که این تصور به خوبی در ذهن مخاطب ایجاد شده بود که محصولی شگفت انگیز در برابرشان قرار گرفته است. همین امر هم باعث شد نه تنها افرادی که واقعا به این محصول نیاز داشتند و با نحوه کار آن آشنا بودند، بلکه همگان بخواهند این محصول را در اختیار داشته باشند. همین امر منجر به ایجاد موجی جدید شد که به فروش فوق العاده این محصول انجامید.

اگر قصد دارید که مخاطب را تحت تاثیر قرار گیرد، لازم است کاری جدید بکنید تا ذهن مخاطب به خوبی درگیر شود. برای مثال در یک دعوت نامه لازم است در بخش مقدمه به نحوی عمل کنید که مخاطب علاقه مند به خواندن باقی آن نیز شود. اشتیاق و علاقه شما هر کسی را که در اطراف تان باشد تحت تاثیر قرار می دهد، دیگران را به سمت شما جذب می کند و باعث می شود دیگران بخواهند با شما در یک رابطه منطقی قرار بگیرند و در نهایت به شما ایده می دهد و شما را تبدیل به یک فرد تاثیر گذار و پرقدرت می کند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- یکی از مواردی که می  تواند باعث کنجکاوی افراد شود، این است که به آنها القا کنید که با چیزی جدید رو به رو هستند.

- برای آنکه بتوانید مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید، در ابتدا باید نظر وی را جلب کرده تا بتوانید او را به محصول علاقه مند کنید.

برای مثال در یک آگهی با نشان دادن مشکلات بعد از زلزله می توانید اهمیت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن را به مخاطب نشان دهید. با این کار در ابتدا توجه مخاطب را به خود جلب کرده اید سپس برای رهایی از این مشکل راه حلی را پیشنهاد می دهید که بدون شک روی مخاطب تاثیری عمیق خواهد گذاشت.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد