درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 14:15   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2880صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 28 فروردین 1392 - 06:03
دکتر توکلی در واکنش به افزایش تیراژ روزنامه‌ها به 254 میلیون نسخه/ دستورالعمل رحیمی به شوخی شبیه است
چندی پیش بر اساس دستورالعملی که توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور به حسینی وزیر ارشاد ابلاغ شد، مقرر شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجام یک برنامه‌ریزی ۵ ساله، مقدماتی را فراهم کند که بر اساس آن ۲۵۴ میلیون نسخه به تیراژ روزنامه‌های کشور طی ۵ سال آینده اضافه شود که ۵۰ میلیون نسخه از آن در سال ۹۲ صورت گیرد. همچنین مقرر شده ۳۰۶ میلیون نسخه نیز به شمارگان دیگر نشریات، طی ۵ سال آینده اضافه شود.
  

اگر قصدمان این است که ملتی از روزنامه خواندن استقبال کنند، باید یک پروسه طولانی مدت فرهنگی را در جامعه ایجاد کنیم، برای مثال سطح سواد مردم را بالا ببریم و یا کارکرد مطبوعات حرفه‌ای‌تر شود.

 

دکتر توکلی در واکنش به افزایش تیراژ روزنامه‌ها به 254 میلیون نسخه/ دستورالعمل رحیمی به شوخی شبیه است

گروه جامعه- چندی پیش بر اساس دستورالعملی که توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور به حسینی وزیر ارشاد ابلاغ شد، مقرر شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجام یک برنامه‌ریزی ۵ ساله، مقدماتی را فراهم کند که بر اساس آن ۲۵۴ میلیون نسخه به تیراژ روزنامه‌های کشور طی ۵ سال آینده اضافه شود که ۵۰ میلیون نسخه از آن در سال ۹۲ صورت گیرد. همچنین مقرر شده ۳۰۶ میلیون نسخه نیز به شمارگان دیگر نشریات، طی ۵ سال آینده اضافه شود.

به گزارش راه دانشجو؛ افزایش تیراژ روزنامه‌های کشور با توجه به مشکلات و موانعی که بر سر راه چاپ وجود دارد، امری امکانناپذیر است. از سوی دیگر مگر سرانه مطالعه در کشور ما چقدر است که جمعیت 75 میلیونی یک کشور با این آمار مطرح شده، روزانه ۳ روزنامه را مطالعه کند. همچنین در حال حاضر بسیاری از روزنامه‌ها به صورت آنلاین در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و مخاطبان اخبار رسانه با سر زدن به روزنامه‌های آنلاین دیگری تمایلی به خواندن روزنامه‌های چاپی در کیوسک را ندارند.

دکتر احمد توکلی، روزنامه نگار و مدرس دانشگاه در گفت‌و‌گو با راه دانشجو در مورد افزایش ۵۰ میلیونی تیراژ روزنامه‌های کشور اظهار داشت: این موضوع یک در میلیون هم امکانپذیر نخواهد بود و بیشتر جنبه شوخی دارد تا اینکه به صورت جدی مطرح شود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که هر کشوری زمانی می‌تواند تیراژ روزنامه‌هایش را افزایش دهد که بتواند خوانندگان خود را جذب رسانه کرده و آن‌ها را به مطالعه وادار کند و این امر در زمینه مطبوعات از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این موضوع در بحث تلویزیون متفاوت است. اصولا دیدن یک تصویر راحت‌تر از خواندن یک متن است. بنابراین برای این توقعمان باید سیاست‌گذاری‌هایی هم داشته باشیم.

دکتر توکلی تصریح کرد: این آمار و ارقامی که آقای رحیمی گفتند، به نظر نمی‌رسد که بر اساس یک منطق خاص مطرح شده باشد. به این دلیل که ما یک جمعیت ۷۰ میلیونی هستیم و طبعا فردی که در سمت معاون رئیس جمهوی است باید بداند که سطح سواد هم در کشور ما چقدر است، یعنی چند درصد از این ۷۰ میلیون ما افراد باسواد هستند که اگر روزنامه رایگان هم در اختیارشان قرار داده شود، آن‌ها مطالعه می‌کنند، بنابراین این موضوع اگر حرفی قابل اعتنا بود مطمئن باشید که پیرامون آن حرف و سخن‌ها بود و مقاله و تحلیل‌ها درباره آن ارایه می‌شد، هرکسی هم که از این آمار و ارقام مطلع شود آن را بیشتر یک شوخی تلقی می‌کند.

وی عنوان کرد: البته ممکن است ذهنیت‌هایی هم شکل بگیرد، مبنی بر اینکه با نزدیکی به فضای انتخابات برخی از مسوولان حرف‌هایی می‌زنند که این حرف‌ها ممکن جنبه تبلیغاتی داشته باشد و نباید آن‌ها را جدی گرفت.

دکتر توکلی با بیان اینکه بالا بردن تیراژ روزنامه باید براساس منطق باشد، بیان داشت: نمی‌توان بدون هیچ برنامه‌ای روزنامه منتشر کرد و آن را روی کیوسک روزنامه فروشی قرار داد، آن هم با مشکلات و موانع موجود در انتشار روزنامه، مشکلات اقتصادی و وضعیت کاغذ که این روز‌ها بسیار مشهود است. اگر قصدمان این است که ملتی از روزنامه خواندن استقبال کنند، باید یک پروسه طولانی مدت فرهنگی را در جامعه ایجاد کنیم و برخی موارد فرهنگی را در جامعه نهادینه کنیم، برای مثال سطح سواد مردم را بالا ببریم و یا کارکرد مطبوعات حرفه‌ای‌تر شود. لذا ما در کشورمان فعلا چشم اندازی نداریم که طی ۵ سال آینده تیراژ روزنامه‌های کشور را به ۲۵۴ میلیون نسخه برسانیم.

وی اشاره کرد: امروز بزرگ‌ترین روزنامه‌های دنیا به صورت آنلاین و در فضای مجازی و اینترنتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند و بعضا کار چاپ را تعطیل کرده‌اند، چرا که معتقدند این امر یعنی روزنامه‌های آنلاین بی‌دردسر‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد