دیدگاه مدیران و مسئولان/ روابط عمومی/ بخش چهارم
امامان جمعه
- شرکت هایی که می خواهند رونق اقتصادی زیاد داشته باشند روابط عمومی قوی انتخاب می کنند چرا که نقش روابط عمومی پر رنگ تر از مدیر است. (حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان)
- همان طور که زبان عضو گویای بدن است، روابط عمومی ها هم زبان گویای سازمان خود بوده و می توانند مسایل و مشکلات سازمان خود را ساماندهی و اصلاح نمایند. (حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه شاهرود)
وزرا
روابط عمومی باید امین مردم باشد و با انعکاس مناسب اقدامات به مردم آنها را آگاه سازد و از سوی دیگر مطالبات مردم را هم به مسوولان انتقال دهد. (واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)
استانداران
- امروزه روابط عمومیهای کارآمد بر سه محوراصلی آگاه سازی، اعتماد و مشارکت آفرینی و تبادل اندیشه گام بر میدارند وبا نواندیشی، نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر، همواره نبض افکار عمومی را در دست داشته و اهداف و برنامهها و سیاستهای سازمان شان را با آن منطبق و هماهنگ میسازند. (سید علی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی)
- کارگزاران روابط عمومی باید مردم داری و مردم مداری را سرلوحه کار خود قرار داده و برای کسب تفاهم، هوشمندانه و سخت کوشانه تلاش کنند. (دکتر موسی خادمی، استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد)
- رصد کردن فضای ذینفعان میتواند با هدف روشنگری، پاسخگویی و جمعبندی مشکلات و انعکاس آنها به مدیران و یا بهبود وضعیت اطلاع رسانی و دفاع از عملکرد آنها باشد. (جمشید انصاری، استاندار زنجان)
- روابط عمومی های دستگاه ها باید توجه داشته باشند امروز مثل گذشته های دور نیست که بخواهیم از روابط سنتی کم اثر استفاده کنیم بلکه امروز اثر یک فیلم و مطلب برابر با 100 سخنرانی است.
- روابط عمومی ها پل ارتباطی بین مردم و حاکمان می باشند و باید تلاش کنند تا این روابط دو طرفه و روز به روز تقویت شود. (محمدرضا خباز، استاندار سمنان)
- امروزه منسوخ شدن شیوه های سنتی در تعاملات بشری، رشد سریع ارتباطات و گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی و ارتباطی همسو با افزایش قدرت اثربخشی رسانه ها و ابزارهای اطلاع رسانی بر فرایند توسعه و جامعه پذیری، حساسیت کار در روابط عمومی را دو چندان کرده است، از این رو بهره گیری از دانش روز، برنامه محوری و استفاده مناسب و بهینه از شیوه های نوین و موثر اطلاع رسانی، رمز تعالی و رسیدن به موفقیت های بزرگ در روابط عمومی است. (سید مهدی صادقی،استاندار قم)
- امروزه ارتباطات پایدار و دوسویه زیربنای توسعه جامعه انسانی و حرکت در مسیر پویایی و بالندگی است و تلاش آگاهانه هم افزایی، همدلی، همگامی، همسویی و همنوایی شده و بسترهای منطقی و علمی تصمیم گیری و تصمیم سازی سازمانی را در این حوزه به دنبال خواهد داشت. (ربیع فلاح، استاندار مازندران)
- روابط عمومی و ارتباطات، مهمترین ساز و کار برقراری ارتباط هدفمند جامعه و سازمان است و کارگزاران روابط عمومی باید با جامعه و برای مردم بودن را سرلوحه کار خود قرار داده و برای کسب تفاهم، هوشمندانه و سخت کوشانه تلاش کنند. ( جاسم جادری استاندار هرمزگان)
- شاخص ارزیابی موفقیت با عدم موفقیت ما در خدماتی که برای مردم و جامعه انجام می دهیم در نهایت رضایت مردم است و روابط عمومی ها باید میزان این رضایتمندی را تشخیص دهند. (سید محمد علی افشانی استاندار فارس)
- روابط عمومی باید هنر ارتباطات را در خود ایجاد کند و بتواند برای هر قشری متناسب با درک، نیاز و سلیقه آن قشر سخن بگوید و سخنان او هم جنبه ارشادی و هم جنبه مشارکتپذیری داشته باشد. (سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد)
- امروزه ضرورت توجه به نقش و رضایت مردم به عنوان عظیمترین سرمایههای اجتماعی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست و روابطعمومی؛ در توسعه نظام ارتباطی جامعه، روشنگری افکار عمومی، جلب رضایت، ایجاد تفاهم و همدلی ملی ، نقشی راهبردی و اساسی دارد. (محمود زمانی قمی استاندار مرکزی)
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|