شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ديدگاه مديران و مسئولان/ روابط عمومي/ بخش چهارم
شنبه، 12 فروردین 1396 - 15:25 کد خبر:28715
شاخص ارزيابي موفقيت با عدم موفقيت ما در خدماتي كه براي مردم و جامعه انجام مي دهيم در نهايت رضايت مردم است و روابط عمومي ها بايد ميزان اين رضايتمندي را تشخيص دهند.



ديدگاه مديران و مسئولان/ روابط عمومي/ بخش چهارم


 

امامان جمعه

- شركت هايي كه مي خواهند رونق اقتصادي زياد داشته باشند روابط عمومي قوي انتخاب مي كنند چرا كه نقش روابط عمومي پر رنگ تر از مدير است. (حجت الاسلام عباس رمضاني پور امام جمعه رفسنجان)

 

- همان طور كه زبان عضو گوياي بدن است، روابط عمومي ها هم زبان گوياي سازمان خود بوده و مي توانند مسايل و مشكلات سازمان خود را ساماندهي و اصلاح نمايند. (حجت الاسلام محمود ترابي امام جمعه شاهرود)

 

وزرا

روابط عمومي بايد امين مردم باشد و با انعكاس مناسب اقدامات به مردم آنها را آگاه سازد و از سوي ديگر مطالبات مردم را هم به مسوولان انتقال دهد. (واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات)
 

 استانداران

- امروزه روابط عمومي‌هاي كارآمد بر سه محوراصلي آگاه سازي، اعتماد و مشاركت آفريني و تبادل انديشه گام بر مي‌دارند وبا نوانديشي، نوگرايي، ابتكار و خلاقيت مستمر، همواره نبض افكار عمومي را در دست داشته و اهداف و برنامه‌ها و سياست‌هاي سازمان شان را با آن منطبق و هماهنگ مي‌سازند. (سيد علي اكبر پرويزي، استاندار خراسان شمالي)


- كارگزاران روابط عمومي بايد مردم داري و مردم مداري را سرلوحه كار خود قرار داده و براي كسب تفاهم، هوشمندانه و سخت كوشانه تلاش كنند. (دكتر موسي خادمي، استاندار استان كهگيلويه و بويراحمد)


- رصد كردن فضاي ذي‌نفعان مي‌تواند با هدف روشنگري، پاسخگويي و جمع‌بندي مشكلات و انعكاس آنها به مديران و يا بهبود وضعيت اطلاع رساني و دفاع از عملكرد آنها باشد. (جمشيد انصاري، استاندار زنجان)


- روابط عمومي هاي دستگاه ها بايد توجه داشته باشند امروز مثل گذشته هاي دور نيست كه بخواهيم از روابط سنتي كم اثر استفاده كنيم بلكه امروز اثر يك فيلم و مطلب برابر با 100 سخنراني است.

- روابط عمومي ها پل ارتباطي بين مردم و حاكمان مي باشند و بايد تلاش كنند تا اين روابط دو طرفه و روز به روز تقويت شود.  (محمدرضا خباز، استاندار سمنان)

- امروزه منسوخ شدن شيوه هاي سنتي در تعاملات بشري، رشد سريع ارتباطات و گسترش روزافزون شبكه هاي اجتماعي و ارتباطي همسو با افزايش قدرت اثربخشي رسانه ها و ابزارهاي اطلاع رساني بر فرايند توسعه و جامعه پذيري، حساسيت كار در روابط عمومي را دو چندان كرده است، از اين رو بهره گيري از دانش روز، برنامه محوري و استفاده مناسب و بهينه از شيوه هاي نوين و موثر اطلاع رساني، رمز تعالي و رسيدن به موفقيت هاي بزرگ در روابط عمومي است. (سيد مهدي صادقي،استاندار قم)


- امروزه ارتباطات پايدار و دوسويه زيربناي توسعه جامعه انساني و حركت در مسير پويايي و بالندگي است و تلاش آگاهانه هم افزايي، همدلي، همگامي، همسويي و همنوايي شده و بسترهاي منطقي و علمي تصميم گيري و تصميم سازي سازماني را در اين حوزه به دنبال خواهد داشت. (ربيع فلاح، استاندار مازندران)

 

- روابط عمومي و ارتباطات، مهمترين ساز و كار برقراري ارتباط هدفمند جامعه و سازمان است و كارگزاران روابط عمومي بايد با جامعه و براي مردم بودن را سرلوحه كار خود قرار داده و براي كسب تفاهم، هوشمندانه و سخت كوشانه تلاش كنند. ( جاسم جادري استاندار هرمزگان)

- شاخص ارزيابي موفقيت با عدم موفقيت ما در خدماتي كه براي مردم و جامعه انجام مي دهيم در نهايت رضايت مردم است و روابط عمومي ها بايد ميزان اين رضايتمندي را تشخيص دهند. (سيد محمد علي افشاني استاندار فارس)


- روابط عمومي بايد هنر ارتباطات را در خود ايجاد كند و بتواند براي هر قشري متناسب با درك، نياز و سليقه آن قشر سخن بگويد و سخنان او هم جنبه ارشادي و هم جنبه مشاركت‌پذيري داشته باشد. (سيدمحمد ميرمحمدي استاندار يزد)

 

- امروزه ضرورت توجه به نقش و رضايت مردم به عنوان عظيم‌ترين سرمايه‌هاي اجتماعي كشور بر هيچ كس پوشيده نيست و روابط‌عمومي؛ در توسعه نظام ارتباطي جامعه، روشنگري افكار عمومي، جلب رضايت، ايجاد تفاهم و همدلي ملي ، ‌نقشي راهبردي و اساسي دارد. (محمود زماني قمي استاندار مركزي)

 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)