درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 14:03   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28356صفحه نخست » چهارشنبه، 4 اسفند 1395 - 11:54
6 راه برای وفادارسازی مشتریان
این روزها دیگر تمامی مدیران کسب و کار می دانند که حفظ مشتریان فعلی و وفادار سازی ایشان از الزامات پایداری کسب وکار است. در این متن سعی دارم بر مبنای تجربیات سازمان های ایرانی شش راه ساده و تاثیر گذار بر وفاداری مشتریان را برای شما معرفی کنم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، این روزها دیگر تمامی مدیران کسب و کار می دانند که حفظ مشتریان فعلی و وفادار سازی ایشان از الزامات پایداری کسب وکار است. در این متن سعی دارم بر مبنای تجربیات سازمان های ایرانی شش راه ساده و تاثیر گذار بر وفاداری مشتریان را برای شما معرفی کنم.

اول: اجازه دهید مشتریان تان بدانند که برای ایشان چه کاری انجام می دهید! گفت وگو با مشتریان چه از طریق ارسال خبرنامه، پیامک، تولید محتوا در شبکه های اجتماعی یا حتی تماس تلفنی باشد باید حامل اطلاعاتی در مورد آنچه شما برای افزایش رضایت مشتریان انجام می دهید باشد.

نگران نباشید، این به معنای تعریف و تمجید از خود نخواهد بود. به مشتریان بگویید برای افزایش رضایت شان در سازمان خود چه می کنید. بگذارید مشتریان بدانند چقدر برای آموزش پرسنل خود وقت می گذارید، چقدر از خدمات مشاوران استفاده می کنید، چه پژوهش هایی در خصوص سنجش رضایت ایشان انجام می دهید و در حوزه CRM چه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری برای افزایش کیفیت خدمات تان تهیه کرده اید. در یک کلام اقدامات خود درخصوص پیاده سازی CRM  را به اطلاع مشتریان برسانید.

دوم: برای مشتریان خود صمیمانه و به صورت مستمر بنویسید. دست از ساختار فعلی پیام های اتو کشیده مدیر عامل بردارید. چیزی مصنوعی تر و آزاردهنده تر از متن پیام مدیرعامل که این روزها در وب سایت های ایرانی به وفور مشاهده می شود وجود ندارد. پیام های پر از شعاری که هر سال نزدیک عید تغییر می کنند.

برای ایجاد صمیمت با مشتریان، مدیر یک شرکت باید دائم دست به قلم باشد. مثلا منویی را در سایت خودتان به روزنوشت های مدیر عامل اختصاص دهید. مدیر عامل می تواند یک روز در خصوص برنامه جدید آموزش شرکت، یک روز در خصوص خرید تجهیزات، یک روز در خصوص احساسش از حضور در نمایشگاهی خاص و روزی از تجربه اش در یک رستوران که ایده هایی برای افزایش کیفیت خدمات به وی داده است صحبت کند.

سوم: شخصی سازی کنید. سعی کنید هیچ نامه، ایمیل، کارت تبریک یا هدیه ای را به صورت عمومی ارسال نکنید. نگذارید مشتریان تان حس کنند که علت ارتباط شما با ایشان این بوده است که آنها هم یک فیلد در فایل اکسل داده های مشتریان شما هستند! نام و سمت مشتریان تان را خطاب قرار دهید. تا جای ممکن از ارتباط با مشتریان به صورت یکپارچه و با یک ادبیات واحد استفاده نکنید. شیوه ارتباط و متن پیام تا جای ممکن باید برای هر مشتری یا هر طبقه از مشتریان متفاوت باشد.

چهارم: حواس تان به تاریخ های مهم باشد. مشتری باید بداند شما صرفا برای ارسال فاکتور یا پیگیری مالی یا فروش یک کالا با او در تماس نیستید. بگذارید بداند به سبک زندگی او و مسائل شخصی اش توجه می کنید. هرچند این روزها ارسال پیامک تبریک تولد به نظر تکراری می رسد، اما این حداقل کاری است که می توانید انجام دهید.

اگر به دنبال کارهای نوتر هستید به صفحه دوم شناسنامه افراد هم کمی توجه کنید. تاریخ های مهم تری از تولد خود مشتری در آن خواهید یافت. مشتریان تجاری و مهم معمولا در صفحات اجتماعی حرفه ای مانند linkedin هم عضو هستند. به تاریخ تاسیس شرکت ها یا تاریخ اخذ یک پست سازمانی توسط مشتریان تان توجه کنید و این توجه را به ایشان نشان دهید.

پنجم: اطلاعات خود را پنهان نکنید. در طول زمان ارتباط با مشتری، بسیاری از نیازهای وی به شما منتقل می شود. مثلا یک مشتری در حال خرید مبلمان اداری از شماست. طبیعتا در این پروسه شما متوجه می شوید که در حال تجهیز دفتر کار خود است. بسیار زیبا خواهد بود اگر به این مشتری اطلاع دهید شما یک فروشنده مناسب گاوصندوق می شناسیدکه می توانید اطلاعاتش را به وی بدهید.

یا فرضا چند موسسه حسابرسی می شناسید که می توانید به وی معرفی کنید. یا دوستی دارید در بازار رایانه که می توانید جهت خرید رایانه به وی معرفی کنید. شما به عنوان مدیر یک کسب وکار ارتباطات و اطلاعات زیادی دارید که به کار مشتریان تان می آید. این اطلاعات را در اختیار ایشان قرار دهید.

ششم: ریتم ارتباطات خود را حفظ کنید. فرض کنید شما قراردادی با مشتری بسته اید و قرار است سه ماه آینده یک خودرو به وی تحویل دهید. به پرسنل خود در مرکز تماس آموزش دهید در بازه های زمانی10 روزه با مشتری تماس بگیرند و بپرسند آیا سوالی، مشکلی یا یافته جدیدی ندارند؟ یا فرضا به مشتری خود یک نرم افزار فروخته اید که چندسالی از آن استفاده می کند. کارشناسان خدمات مشتریان خود را موظف کنید که هر سه ماه با این مشتری تماس بگیرند و از وضعیت شان باخبر شوند.

اگر تعداد مشتریان تان بسیار زیاد است سعی کنید به صورت تصادفی با طبق یک نظام مدون ماهانه حداقل با 10 تا 20 مشتری خود حداقل 5 تا 10 دقیقه در خصوص کالا و خدمات تان تلفنی صحبت کنید. حال اگر پشت این تماس شخص مدیر عامل باشد، تصور کنید که چه میزان تاثیری بر مشتری خواهد داشت.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد