شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نمایشگاه رسانههای تخصصی با هدف معرفی جایگاه و ظرفیتهای رسانههای تخصصی، هموارسازی تحقق اقتصاد دانش بنیان و ارتقای سواد علمی جامعه، به مدت ۴ روز در بازه زمانی ۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۶ برگزار می شود .
تمام نشریات (چاپی یا الکترونیک) دارای زمینه «اختصاصی» یا «تخصصی» میتوانند در شش گروه «علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی و هنر» در این نمایشگاه حضور یابند. گروه یا گروههای دیگر، در صورت نصاب داشتن، اضافه میشوند .
گروههای زیر میتوانند در نمایشگاه شرکت کنند :
۱ . نشریات چاپی یا الکترونیک که در پروانه انتشار آن ها عبارت اختصاصی یا تخصصی درج شده است .
۲ . دانشگاهها، پژوهشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور
۳ . پنج خبرگزاری اول، ۲۰ روزنامه اول، پنج خبرگزاری تخصصی اول و ۱۰ پایگاه خبری اول (مطابق طرح رتبه بندی رسانه ها )
۴ . غرفه های برتر بیست و یکمین و بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات
۵ . نمایندگیهای رسانههای خارجی در تهران
۶ . روابط عمومی دستگاهها
۷ . نشریات علمی دانشجویی(به صورت تجمیعی (
نشریات هریک از دانشگاهها میتوانند به صورت انفرادی در گروه تخصصی خود و یا به صورت تجمیعی، حضور یابند .
«نشستهای خبری مسؤولان ارشد کشور، معرفی و تقدیر از مجلات ماندگار بخش خصوصی، کارگاههای آموزشی، نشستهای تخصصی، تورهای آموزشی دانشگاهها» از جمله برنامههای پیشبینی شده برای نمایشگاه رسانههای تخصصی عنوان شده است .
به منظور برآورد تعداد متقاضیان و برنامهریزی برای پیشبینی فضا، تأمین امکانات نمایشگاهی، تدارکات، تهیه خطوط مخابراتی و اینترنتی مورد نیاز و ...، پیش ثبتنام متقاضیان از تاریخ هفتم تا دهم اسفند ماه و از طریق وبسایت نمایشگاه مطبوعات (prssexpo.ir) انجام می شود .
تعرفه واگذاری غرفهها نیز به این شرح است :
هر واحد سازه برای بخش خصوصی: ۵۰۰هزار تومان و برای رسانه های غیر خصوصی: یک میلیون تومان
رسانههایی که در حوزه فناوری های نانو، زیستی، اطلاعات و شناختی منتشر می شوند، از تخفیف ویژه استفاده می کنند .
حداکثر سازه ثبت نامی برای هر رسانه، ۴ واحد است که به صورت پیش ساخته از سوی ستاد برگزاری نمایشگاه طراحی، اجرا و تحویل می شود .
محل برگزاری نمایشگاه پس از برآورد نهایی و بر اساس میزان ثبت نام اولیه رسانهها و رسیدن به نصاب، اعلام می شود .
منبع: سایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی
|