شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نمايشگاه رسانه‌هاي تخصصي برگزار مي‌شود
سه شنبه، 3 اسفند 1395 - 12:41 کد خبر:28336
پيش ثبت‌نام نمايشگاه رسانه‌هاي تخصصي، هفتم تا دهم اسفند از طريق وب‌سايت prssexpo.ir انجام مي‌شود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، نمايشگاه رسانه‌هاي تخصصي با هدف معرفي جايگاه و ظرفيت‌هاي رسانه‌هاي تخصصي، هموارسازي تحقق اقتصاد دانش بنيان و ارتقاي سواد علمي جامعه، به مدت ۴ روز در بازه زماني ۲۵ فروردين تا ۱۰ ارديبهشت ماه ۹۶ برگزار مي شود .

تمام نشريات (چاپي يا الكترونيك) داراي زمينه «اختصاصي» يا «تخصصي» مي‌توانند در شش گروه «علوم انساني، علوم پايه، فني و مهندسي، پزشكي، كشاورزي و هنر» در اين نمايشگاه حضور يابند. گروه يا گروه‌هاي ديگر، در صورت نصاب داشتن، اضافه مي‌شوند .

گروه‌هاي زير مي‌توانند در نمايشگاه شركت كنند :

۱ . نشريات چاپي يا الكترونيك كه در پروانه انتشار آن ها عبارت اختصاصي يا تخصصي درج شده است .

۲ . دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي كشور

۳ . پنج خبرگزاري اول، ۲۰ روزنامه اول، پنج خبرگزاري تخصصي اول و ۱۰ پايگاه خبري اول (مطابق طرح رتبه بندي رسانه ها )

۴ . غرفه هاي برتر بيست و يكمين و بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات

۵ . نمايندگي‌هاي رسانه‌هاي خارجي در تهران

۶ . روابط عمومي دستگاه‌ها

۷ . نشريات علمي دانشجويي(به صورت تجميعي (

نشريات هريك از دانشگاه‌ها مي‌توانند به صورت انفرادي در گروه تخصصي خود و يا به صورت تجميعي، حضور يابند .

«
نشست‌هاي خبري مسؤولان ارشد كشور، معرفي و تقدير از مجلات ماندگار بخش خصوصي، كارگاه‌هاي آموزشي، نشست‌هاي تخصصي، تورهاي آموزشي دانشگاه‌ها» از جمله برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي نمايشگاه رسانه‌هاي تخصصي عنوان شده است .

به منظور برآورد تعداد متقاضيان و برنامه‌ريزي براي پيش‌بيني فضا، تأمين امكانات نمايشگاهي، تداركات، تهيه خطوط مخابراتي و اينترنتي مورد نياز و ...، پيش ثبت‌نام متقاضيان از تاريخ هفتم تا دهم اسفند ماه و از طريق وبسايت نمايشگاه مطبوعات (prssexpo.ir) انجام مي شود .

تعرفه واگذاري غرفه‌ها نيز به اين شرح است :

هر واحد سازه براي بخش خصوصي: ۵۰۰هزار تومان و براي رسانه هاي غير خصوصي: يك ميليون تومان

رسانه‌هايي كه در حوزه فناوري هاي نانو، زيستي، اطلاعات و شناختي منتشر مي شوند، از تخفيف ويژه استفاده مي كنند .

حداكثر سازه ثبت نامي براي هر رسانه، ۴ واحد است كه به صورت پيش ساخته از سوي ستاد برگزاري نمايشگاه طراحي، اجرا و تحويل مي شود .

محل برگزاري نمايشگاه پس از برآورد نهايي و بر اساس ميزان ثبت نام اوليه رسانه‌ها و رسيدن به نصاب، اعلام مي شود .

 

منبع: سايت معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني