درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 19:29   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2809صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 17 فروردین 1392 - 06:57
مبانی روان‎شناختی و ارزش های دینی
بدون تردید عموماً همه تعاملات بین ‎فردی و ارتباطات و روابط اجتماعی خواسته و ناخواسته، مستقیم و غیرمستقیم متضمن انتقال "پیام" است.
  

شارا، دکتر غلامعلی افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران-  انسان اصالتاً موجودی است اجتماعی. تحوّل مطلوب حیات فردی، خانوادگی و اجتماعی انسان در گروه تعاملات بین‎ فردی و ارتباطات بایسته اجتماعی است. توان و مهارت برقراری ارتباط متقابل، مؤثر، مفید و اثربخش با دیگران از اصلی ‎ترین ویژگی های انسان های هوشمند، دل‎آرام و متعالی است. بدون تردید عموماً همه تعاملات بین ‎فردی و ارتباطات و روابط اجتماعی خواسته و ناخواسته، مستقیم و غیرمستقیم متضمن انتقال "پیام" است. هر قدر این پیام جالب، جاذب و متناسب با ویژگی ها و نیازهای فطری مخاطبان بوده و در حوزه تغییر یا تقویت باورها و نگرش ها اثربخش باشد از بیشترین ارزشمندی برخوردار خواهد بود. به سخن دیگر، والاترین مهارت و شناخت معلم، مربی و مدیر بصیر روابط عمومی در این است که بتواند با تولید و تدوین پیامی با مناسب‎ترین و خوشایندترین محتوا به گونه ‎ای همزمان حوزه هنر و احساسی (تعهدی) مخاطبان را متأثر نموده تا زمینه لازم برای تکوین بازخوردها و باورهای ایشان نسبت به موضوع یا مسأله موردنظر فراهم گردد. چرا که رفتارهای فردی و اجتماعی، عموماً در بستری از چگونگی، غنا و قوّت نگرش ها و باورهای ما پدیدار می‎ گردد.
 در واقع، پیام‎ های حاصل از ارتباطات بین ‎فردی و تعاملات اجتماعی زمانی بیشترین اثربخشی را به همراه خواهد داشت که علاوه بر آن که در حوزه شناختی، آگاهی بخشی و دانش ‎افزایی عمومی و تخصصّی مؤثر واقع می ‎گردند، به لحاظ مؤلفه ‎های متناسب شناختی و احساسی، در قلمرو باورها و تعهدات فردی و مسؤولیت پذیری های اجتماعی بیشترین تأثیر را داشته باشند.
 در ارتباط با این مهم، آشنایی هرچه بیشتر با مبانی روان‎شناختی رابطه‎ ها و ارتباطات اجتماعی و بازشناسی و تبیین ارکان یا مؤلفه ‎های اصلی پیوندهای ارتباطی مؤثر و انتقال پیام ‎های موردنظر از بیشترین اهمیت برخوردار است.
 در این رهگذر، شناخت هرچه بیشتر ویژگی های شخصیتی مخاطبان و باور و اذعان قلبی بر اصول مسلّم ویژگی های روان‎شناختی ایشان همچون محبت‎ پذیری و اخم‎ گریزی، تکریم ‎طلبی و تحقیر ستیزی، تأییدطلبی و تکذیب گریزی، آشنایی کافی به اصول و روش های تولید و پردازش روان‎شناختی پیام های متناسب، انتخاب دقیق موقعیت‎ ها و شرایط مطلوب انتقال پیام، مسلّح شدن به بیشترین و مؤثرترین روش های انتقال پیام و بالاخره متّصف‎ شدن به صفات مطلوب معلمان و مربیان بزرگ و ماندگار و پیام دهندگان بصیر و وارسته ‎ای که در یک نگاه شخصیت ایشان آمیزه‎ای است از عطوفت، محبت و منطق و استواری، می‎تواند ما را در انجام وظایف و رسالت های خطیر پیام رسانی و قدرت، مهارت و مدیریت روابط عمومی یاری دهد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد