درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 00:31   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27958صفحه نخست » سه شنبه، 12 بهمن 1395 - 11:03
ایده های بزرگ برای کپی رایتینگ / اطمینان بخشی به مشتریان آنلاین
بسیاری از مردم به دلیل ترس شان از اطمینان به فروشگاه های آنلاین، قید خرید اینترنتی را زده و به روش های مرسوم بسنده می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بسیاری از مردم به دلیل ترس شان از اطمینان به فروشگاه های آنلاین، قید خرید اینترنتی را زده و به روش های مرسوم بسنده می کنند. این اتفاق برای اغلب ما رخ داده است. من هنگامی که نخستین خرید اینترنتی ام را انجام دادم، نگران تحویل به موقع محصول بودم. همچنین داستان هایی که دهان  به دهان در مورد عدم مسئولیت پذیری سایت های اینترنتی نقل می شود، تشدید کننده نگرانی مذکور خواهد بود.

منظور من از بیان این نگرانی افراد، وجود ایراد در تبلیغات و شیوه بازاریابی سایت های اینترنتی نیست. در واقع ممکن است شما هزینه نسبتا بالایی را صرف انجام تبلیغات کرده و در این راستا از بهترین افراد نیز کمک بگیرید، با این حال در نهایت نتیجه مطلوب را به دست نیاورید. ایراد اصلی در اینجا نکته ای فراتر از ایرادات تبلیغاتی است.

نکته اصلی در ذهنیت تثبیت شده افراد در مورد کسب وکارهای آنلاین نهفته است. این به آن معناست که برای موفقیت در زمینه فروش آنلاین، ابتدا باید ذهنیت افراد را تغییر دهید و اعتمادشان را جلب کنید. بدون شک این امر چندان آسان نخواهد بود. به عبارت ساده، از هرچه صرف نظر کنیم، در خریدهای آنلاین محصول موردنظر چندی پس از سفارش تحویل داده می شود. همین امر ممکن است نگرانی افراد در مورد امکان نامرغوب بودن سفارش و همچنین آسیب دیدگی آن را تشدید کند.

ایده

در این بخش به تحلیل روانشناسی خریداران آنلاین خواهیم پرداخت. در واقع موضوع نکاتی که در سطور زیر ارائه خواهند شد، نحوه واکنش افراد در برابر سفارش آنلاین است. به همین منظور به عنوان منبع مناسب ایده این شماره از نحوه عملکرد بخش عمده ای از فروشگاه های اینترنتی اروپا و آمریکای شمالی استفاده کرده ام. پرسش های اصلی که خریداران هنگام پر کردن سفارشات آنلاین از خود می پرسند، به شرح زیر است:

• چه اتفاقی خواهد افتاد اگر روی این لینک کلیک کرده و دیگر راه برگشتی نداشته باشم؟ آیا پول من به هدر خواهد رفت، بدون آنکه فرصت تجدید نظری باشد؟

• چه تضمینی وجود دارد که در صورت ارائه مشخصات کارت اعتباری ام به درگاه پرداخت این سایت، توسط مافیای اینترنتی مورد حمله قرار نگرفته و حسابم خالی نشود؟

• آیا پس از سفارش، در صورت عدم علاقه به محصول، امکان پس فرستادن آن وجود خواهد داشت؟

• آیا تضمینی وجود دارد که این سایت فردا یا هر زمان دیگری بسته نشود و پول من به هدر نرود؟ اگر این اتفاق رخ دهد، بخش زیادی از پس انداز خود را برای یک سفارش مسخره از دست خواهم داد.

• اگر پس از سفارش محصول در گمرک (برای محصولات خارجی) اجازه ورود صادر نشود، پیگیری حقوقی ماجرا با چه کسی خواهد بود؟

سوالاتی از این قبیل بسیار هستند. با این حال وظیفه شما بسیار واضح است. در ساده ترین معنا شما باید به مشتریان اطمینان دهید که قصد کلاهبرداری از آنها را ندارید. چند توصیه مهم در این زمینه وجود دارد که به نظر مناسب خواهد بود.

نکته نخست درک صحیح از نگرانی های خریداران است. بسیاری از افراد نگران عدم تحویل به موقع محصولات و همچنین عدم توانایی در پس فرستادن سفارش ها، در صورت عدم علاقه به آنها، هستند. با قرار دادن امکان تست 24 ساعته محصول بسیاری از این قبیل مشکلات حل خواهد شد. بنابراین در وهله نخست با رعایت این نکته کوچک اطمینان افراد را به دست آورید.

گام بعدی رعایت اصول امنیتی است. در راستای پرداخت هزینه سفارش ها بهتر است از درگاه های پرداختی معتبر به جای درگاه اختصاصی خودتان استفاده کنید. در صورت بهره گیری از این درگاه ها، مشتریان اطمینان خواهند داشت که حساب بانکی آنان مورد سرقت قرار نخواهد گرفت.

به عنوان توصیه پایانی، ذکر یک آدرس دقیق به عنوان دفتر مرکزی بسیار حائز اهمیت است. در واقع اگر مشتری آدرس مشخصی از شما در اختیار داشته باشد، درصد اطمینان اش به برندتان افزایش خواهد یافت. دیگر چه چیزی از یک خریدار آنلاین می خواهید؟ اطمینان به فروشگاه تان؟ با رعایت این سه نکته بخش زیادی از این هدف به واقعیت بدل خواهد شد. فقط کافی است این نکات را به صورت صحیح انجام دهید.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

- استفاده از جملات کلیشه ای در سایت تان را به فراموشی بسپارید. تمام ابتکار عملی که شما به عنوان یک فروشگاه اینترنتی در اختیار دارید، ابتکار و نوآوری است. اگر این عنصر را هم کنار بگذارید، دیگر چیزی برای مانور دادن تان باقی نخواهد ماند.

- آیا تاکنون به راه اندازی یک سرویس پشتیبانی مشتریان فکر کرده اید؟

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  راهنمای کوتاه بحران


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد