درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 14:26   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی
  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟
  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟
  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27447صفحه نخست » سه شنبه، 7 دی 1395 - 12:00
افق مشتری مداری
مشتری مهم ترین ناظر بر فعالیت های ما است. تبلیغات اغواگرانه نیازی نداریم بلکه بهترین تبلیغ موثر همان رضایت مشتری است. مشتری به ما وابسته نیست، ما به او وابسته هستیم. مشتری در کار ما یک هدف زود گذر نیست، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ما است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مشتری مهم ترین ناظر بر فعالیت های ما است. تبلیغات اغواگرانه نیازی نداریم بلکه بهترین تبلیغ موثر همان رضایت مشتری است. مشتری به ما وابسته نیست، ما به او وابسته هستیم. مشتری در کار ما یک هدف زود گذر نیست، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ما است.

او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی شود، بلکه مشتری جزئی از سازمان ما است. ما با خدمتی که به مشتری ارائه می کنیم به او لطف نمی کنیم، بلکه او از این طریق فرصتی برای ادامه کار به ما می دهد و در حق ما لطف می کند.

اینها همه اعتقاد راسخ مجموعه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش است. افق کوروش در حقیقت منافع خود را فقط در گرو منافع مشتری می داند و مصمم است فقط از طریق حفظ منافع مشتری، مشتری بیشتر جذب کند و با سود اندک از تعداد بیشتر مشتری به فعالیت خود ادامه دهد.

مجموعه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش اعتقاد دارد که احترام در همه جا و برای همه مشتریان ضروری است و البته رضایت کارکنان رابطه ای مستقیم با رضایت مشتریان دارد و مشتری داور نامرئی و نهایی موفقیت یا شکست و صداقت و خوشنامی دروازه ورود مشتریان به سازمان است.

اما رضایت مشتری در چنین فروشگاهی چگونه کسب می شود؟ مشتری برای تامین مایحتاج روزانه خود به مجموعه ای از کالاهای فروشگاهی خرده فروش و به بیان دیگر کالاهای تند گردش نیاز دارد که اتفاقا تعداد اقلام این کالاها حداکثر بین 1200 تا 1500 قلم است.

مشتری هنگام خرید مایحتاج روزانه خرده فروشی در پی خرید پوشاک مورد نیاز یا لوازم برقی و... نیست. به همین دلیل نیازی به ارائه این کالاها ندارد. در این شرایط چند عامل اساسی برای رضایت مشتری وجود دارد؛ کیفیت کالاهای عرضه شده، قیمت کالا، زمان صرف شده برای خرید و راحتی مشتری هنگام خرید.

مجموعه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش بر همین اساس تعداد اقلام کالاهای مورد نیاز مشتری را از بهترین برندهای تجاری و تولیدی کشور تهیه می کند. بدیهی است در هر استان تا حد امکان و توان تولیدی منطقه، کالاهای عرضه شده از محل تولیدات دارای بهترین کیفیت همان استان تامین می شود. یعنی ضمن احترام و تقویت تولید منطقه ای، اقلام واقعی موردنیاز خانواده با بهترین کیفیت موردنظر خانوار در هر منطقه شهری و استانی در اسرع وقت تامین می شود.

افق کوروش می داند که مشتری مایل است کالای مورد نیاز خود را به خوبی بررسی و حتی برانداز و لمس و با خواندن اطلاعات درج شده روی محصول، برند های مختلف را با یکدیگر مقایسه کند. به همین دلیل در قفسه هایی بسیار راحت و در دسترس مشتری کالاها را چیده و به راحتی در اختیار مشتری قرار می دهد.

قیمت کالا نیز به طور شفاف اعلام می شود و این یعنی خود مشتری تصمیم می گیرد چه کالایی با چه کیفیتی از چه برند تولیدی و به چه میزان خریداری کند و هیچ شیوه وسوسه کننده ای برای خرید بیشتر مشتری به کار گرفته نمی شود چراکه تصمیم مشتری، بودجه مشتری، سلیقه و زمانی که برای خرید صرف می کند همگی در رضایت او موثر بوده و رضایت مشتری عامل اساسی تبلیغ راستین در افق کوروش است و به همین علت فروشنده های حرفه ای و خوش زبان مشتری را اسیر تبلیغات اغواگرانه خود نمی کنند و این همان مفهوم راستین احترام به خواست مشتری و حفظ کرامت انسانی وی است.

همه این موارد بخش کوچکی از تامین رضایت مشتری است. خانوارها همه خریدهای شان را براساس نیاز و البته طبق درآمد و بودجه خود تنظیم می کنند. طبیعی است قدرت خرید خانوار از یک سو به درآمد خود و از سوی دیگر به قیمت تمام شده کالا ارتباط دارد. از این رو است که تورم موجب نارضایتی خانوار ها می شود چراکه عملا موجب کاهش قدرت خرید خانواده می شود.

حال در این شرایط در نظر بگیرید به علت شیوه سنتی توزیع کالاها در کشور و دست به دست شدن های پی در پی و در نتیجه تحمیل هزینه های مضاعف حمل و نگهداری و توزیع و انبارداری و البته سود منطقی هر واسطه، حتی بیش از 30 درصد قیمت کالا افزایش می یابد. یعنی متوسط 30 درصد بهای کالایی که می پردازید هزینه همین شیوه سنتی توزیع است.

افق کوروش به علت بهره مندی از تخصص اقتصادی و علمی خود در مدیریت توزیع و عرضه فروشگاهی توانسته است این هزینه ها را به شدت کاهش دهد. نکته بسیار اساسی در همین تخصص است. افق کوروش اگرچه به یمن تلاش فراوان و بهره مندی از توان و تخصص خود و تامین مستقیم کالا از تولید کننده و با جلوگیری از دلالی های پی در پی توانسته است قیمت تمام شده کالاها را به شدت کاهش دهد اما این ارقام صرفه جویی شده و سود خود را در اختیار مصرف کننده قرار داده است.

علت تخفیف دائمی در مجموعه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش همین صرف نظر از سود خود است که موجب رضایت واقعی مشتری می شود. این یعنی افزایش قدرت خرید خانوار که معادل افزایش درآمد و حفظ سطح رفاه خانوار حتی در شرایط تورمی جامعه است.

مشتری با هر سطحی از درآمد به همان کالای باکیفیت عرضه شده در مناطق شهری دارای درآمد بالا دسترسی دارد و می تواند حتی مایحتاج خود را ارزان تر تهیه کند و بخش قابل توجهی از درآمدش را پس انداز یا صرف خرید بقیه کالاهایی کند که تا پیش از این نمی توانست خریداری کند. مجموعه این اقدامات موجب رضایت بیشتر مشتری و در یک کلام مشتری مداری و حفظ کرامت انسانی خانوار ها می شود اما خود مشتریان نیز می توانند به تحکیم این روند مشتری مداری کمک کنند. مسیر بسیار ساده است:

OKCLUB@ در شبکه تلگرام نشانی همراهی همیشگی شما برای حفظ کرامت خانوار ها در ابعاد اقتصادی و رفاه اجتماعی است.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد