درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 8 خرداد 1403 - 08:40   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند

  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

اعتماد به هوش مصنوعی

  اعتماد به هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟
  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل
  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد
  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟
  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه
  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن
  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند
  آیا نظرسنجی‌های رضایت مشتری دقیق هستند؟
  ممنوع کردن بچه‌ها از رسانه‌های اجتماعی راه‌حل نیست - این افراد بالای 60 سال هستند که باید اینترنت را ترک کنند
  نکاتی برای تصمیم‌گیری استراتژیک در شرایط عدم اطمینان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27409صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 5 دی 1395 - 08:44
نقش روابط عمومی در جوامع دانش محور
سمیه آقایان،دانشجوی دکتری مدیریت رسانه - روابط عمومی ها به عنوان حلقه ارتباطی سازمان ها در جوامع دانش محور نقش بسیار مهمی دارند. هر چه این حلقه ارتباطی وسیع تر و محکم تر باشد، به همان اندازه سازمان در پیشبرد اهداف و فعالیت های خود موفق تر خواهد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه تحولات فضای کسب وکار، عدم اطمینان محیطی و نیز پیچیدگی های موجود در حوزه های فعالیتی سازمان ها موجب شده است غالب سازمان ها توجه ویژه ای به شناخت و ترسیم آینده مطلوب خود معطوف نمایند.

تحلیل روند گذشته، شناسایی علائم و نشانه های در حال بروز محیطی (هر چند ضعیف) مبتنی بر پویش دقیق، توجه به فرصت ها و تهدیدهای نادیده گرفته شده توسط سایر بازیگران فضای کسب و کار و مهم تر از موارد مذکور، درک روند تغییرات محیط فعالیت سازمان از یک سو و ایجاد توانمندی تفسیر اطلاعات بدست آمده از فعالیت های مزبور در جهت ایجاد دانش در خصوص بازار، فناوری، مشتریان، تغییرات محصولات و خدمات و تحولات فضای رقابت در جهت توسعه اقدامات مناسب مبتنی بر تصمیمات استراتژیک از سوی دیگر نیازمندی های اساسی سازمان های امروز است.

توجه و تاکید صاحب نظران علوم ارتباطات در حوزه ها و بخش های مختلف فعالیت های ارتباطی طی سال های اخیر به نقش روابط عمومی ها در سازمان ها انجامیده است. همچنین نقش
روابط عمومی در هدایت مسیر و روشنگری فعالیت های سازمانی بیش از هر چیزی حساسیت متخصصان و کارشناسان را نسبت به ابعاد مختلف روابط عمومی در سازمان ها و جوامع مختلف برانگیخته است.

بر کسی پوشیده نیست که در جوامع امروزی ارتباطات نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف یک سازمان ایفا می کند. بهبود کمی و کیفی فعالیت های سازمان، افزایش بهره وری از امکانات و نیروی انسانی در سایه انعکاس فعالیت های سازمان با جامعه و بهره گیری از امکانات و قابلیت های اجتماع و مشارکت عمومی افراد آن می باشد.

در این راستا روابط عمومی ها به عنوان حلقه ارتباطی سازمان ها در جوامع دانش محور نقش بسیار مهمی دارند. هر چه این حلقه ارتباطی وسیع تر و محکم تر باشد، به همان اندازه سازمان در پیشبرد اهداف و فعالیت های خود موفق تر خواهد بود. روابط عمومی ها باید استراتژی هایی را برگزینند تا بتوانند این حلقه ارتباطی سازمان را با جامعه دانش محور را حفظ کنند.

در حال حاضر جوامع نوین بیشترین دامنه ارتباطات و رسانه ای را دارد. جامعه آینده، جامعه ای صرفا اطلاعاتی نیست که با متن و اسناد و اطلاعات سر و کار داشته باشد. همچنین به این دلیل که، بشر با عبور از جامعه اطلاعاتی و سپس عبور از جامعه دانشی به جامعه مجازی می رسد و اینجاست که نقش روابط عمومی ها با توجه به ارتباطاتی که دارند و برقرار می کنند، در سازمان ها پر رنگ تر می شود در این راستا اگر انتقادهای زیادی به سازمان ها می شود، می تواند بخش زیادی از آن ناشی از این باشد که تصویرشان را در نزد مشتریان نادیده گرفته اند.

با فعالیت های روابط عمومی، یک سازمان را می توان حتی در نگاه منتقدان آن، قابل پذیرش جلوه داد، در جوامع دانش محور روابط عمومی ها در سازمان ها نقش به سزایی ایفا می کنند. در این پژوهش سعی بر آن است که نقش روابط عمومی ها در جوامع دانش محور با مطالعات مروری و کتابخانه ای بررسی شود.

 

این مقاله از مقالات برگزیده سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران می باشد که در کتاب مجموعه مقالات کنفرانس منتشر خواهد شد.

 

گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع "روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا"، با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین المللی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی و برخی دانشگاه های خارجی و داخلی و با شرکت استادان، مدیران و کارشناسان صاحب نام، 19 دی ماه 1395در مرکز همایش های بین المللی المپیک برگزار خواهد شد.


علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی کنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمایند.


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 کشور برتر برای سفر در سال 2024، طبق مجمع جهانی اقتصاد


  جنجال هوش مصنوعی ادوبی: خلاقان در برابر ربات‌ها؟


  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن


  دکتر عقیلی، نمادی از تعهد و تلاش در عرصه علوم ارتباطات


  هنر پرسیدن سوالات هوشمندانه


  از شمار دو چشم یک تن کم


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


  پیام تسلیت موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


  پیام تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


  یاهو تیم ارتباطات خود را تقویت می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد