درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 03:33   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27213صفحه نخست » چهارشنبه، 17 آذر 1395 - 12:24
ایده های بزرگ برای کپی رایتینگ/ به مدیران نیز توجه کنید
ارائه تخفیف های وسوسه انگیز یکی از ایده های کلاسیک و در عین حال موثر در زمینه کسب درآمد است. به طور معمول این تخفیف ها براساس مناسبت های پیش رو طراحی می شوند. ارائه تخفیف بیشتر در زمینه جلب مشتریان معمولی رواج دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ارائه تخفیف های وسوسه انگیز یکی از ایده های کلاسیک و در عین حال موثر در زمینه کسب درآمد است. به طور معمول این تخفیف ها براساس مناسبت های پیش رو طراحی می شوند. ارائه تخفیف بیشتر در زمینه جلب مشتریان معمولی رواج دارد.

برای مثال لباسی که به طور معمول با قیمت 15 پوند عرضه می شود، به مناسبت کریسمس ممکن است 10 پوند به حراج گذاشته شود. به طور معمول این حراجی ها با استقبال مناسبی از سوی مشتریان مواجه می شوند، با این حال در مورد ارائه پیشنهادهای وسوسه انگیز برای مدیران و سایر افراد درگیر در بازاریابی، بازاریاب ها به طور کلی اندکی تردید دارند.

علت اصلی این تردید آن است که مدیران شرکت ها و سایر بازاریاب ها به خوبی از ماهیت این نوع تخفیف ها آگاه هستند و به طور معمول استقبال چندانی از این کمپین ها نمی کنند.

اگرچه مدیران ارشد و بازاریاب ها به طور کلی باهوش تر از مشتریان معمولی اند، با این حال نباید فراموش کرد که آنان نیز به نوعی مشتری و مصرف کننده محصولات گوناگون محسوب می شوند.

در واقع به هیچ وجه دور از ذهن نیست که آنها نیز مانند مشتریان معمولی به کمپین های شما پاسخ مثبت دهند که البته این موضوع بستگی به ماهیت کمپین شما دارد.

ایده

این ایده براساس نحوه عملکرد سازمان پژوهش های بین المللی (IRC) نوشته شده است.

یکی از بهترین کمپین هایی که تا به حال تجربه کرده ام، ایده سازمان پژوهش های بین المللی بوده است. در حوزه کسب وکار آمار، مهم ترین ابزاری که افراد به آن نیاز دارند ماشین حساب است. در واقع بدون استفاده از این وسیله بسیاری از فعالیت های این حوزه غیرقابل انجام خواهد بود.

در این میان IRC  به منظور جلب توجه موسسات دیگر به پژوهش جدید خود، اقدام به راه اندازی کمپین جالبی کرد. در این کمپین و به منظور جلب توجه همگانی، ماشین حساب های حرفه ای که به طور معمول قیمتی در حدود 550 پوند دارند، تنها به قیمت سه پوند به بازدیدگنندکان پیشنهاد شده بود.

در وهله نخست این ایده بسیار عجیب به نظر می رسد. در هر صورت باید توجه داشت که تخفیفی در حدود 547 پوند برای هر محصول ارائه شده است. نکته ظریف در این خصوص ارائه پژوهش جدید IRC به همراه ماشین حساب ها بود.

اگر این ایده برای مشتریان معمولی انجام می گرفت، بدون شک کمترین بازخوردی نیز پیدا نمی کرد، با این حال در مورد افراد فعال در حوزه آمار ماجرا کاملا متفاوت است. ارائه پژوهش به این شیوه درست مانند مهمان کردن مشتریان یک رستوران به غذای رایگان به منظور نمایش ویژگی های آن غذاست.

نکته مهم در مورد ارائه تخفیف ها توجه به ایجاد محدودیت برای آن به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در افراد است.

برای مثال اگر تخفیف خود را تنها تا پایان ماه ادامه دهید، افراد با عجله بیشتری به سمت کمپین شما جلب خواهند شد. همچنین می توان از محدودیت عددی نیز برای تخفیف استفاده کرد. در این روش تنها تعداد محدودی به عنوان مثال 100 یا 200، از محصولات با تخفیف ویژه ارائه می شوند.

همچنین بهتر است کمیپن خود را به طور مداوم و در تاریخ های مشخصی برگزار کنید. به این ترتیب افراد به کمپین شما عادت کرده و برند شما در ذهن مخاطبان نقش خواهد بست. لازم است در تیتر آگهی تان اشاره ای به تخفیف و کمپین شرکت کنید.

در واقع تخفیفی که ارائه می دهید مهم ترین بخش کار شما بوده و خواننده در همان ابتدا باید نسبت به آن آگاه شود. برای مثال در کسب وکار فروش لوازم خانگی بهتر است از این تیتر استفاده کنید: «20درصد تخفیف فروش تا پایان ماه جاری تنها برای 100 مشتری نخست.»

تیتر فوق علاوه بر کوتاه بودن، پیام را به طور کاملا واضح به خواننده منتقل می کند. مشکلی که بسیاری از طراحان آگهی بیهوده با آن دست وپنجه نرم می کنند، تلاش در پیچیده ساختن تیتر است.

در این زمینه باید به یاد داشت که به عنوان طراح آگهی، هدف اصلی شما کسب سود است، نگارش متن ادبی در حوزه فعالیت شما نیست.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- تلاش کنید تا جای ممکن تخفیف خود را وسوسه انگیز کنید. همان طور که در مثال موسسه IRC  بیان شد، تخفیف های بسیار بالا نتیجه غیرقابل تصوری را در بر خواهند داشت.

- توجه داشته باشید محصول انتخاب شما باید با نیاز افراد هماهنگ باشد. در غیر  این صورت نمی توان امید چندانی به کمپین تان داشت.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3927

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد