درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 20:38   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27016صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 7 آذر 1395 - 04:43
جایگاه روابط عمومی در نظریه های عمومی نظام ها
در زمینه کاربرد نظام ها در روابط عمومی باید گفت که حداقل از جهت نظری هیچ شکل دیگری ازارتباطات برنامه ریزی شده بیش از روابط عمومی، از طریق تفکر در نظریه ها تنظیم نشده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی یکی از حوزه های ارتباطات برنامه ریزی شده است که به سوی ارتباط مستمر، بلند مدت و نهادینه گرایش دارد. «گرونیک و هانت» ( GRUNIG AND HUNT) (1984) مدعی اند که روابط عمومی در نظام فرعی مدیریت جای می گیرد. به نظر آنها بخش روابط عمومی از طرفی بر فعالیت های ارتباطی سازمان با محیط عمومی آن نظارت می کند، و از طرف دیگر بر فعتالیت های ارتباطی میان نظام های فرعی و در درون محیط ویژه ای این نظام توجه دارد.


به علاوه درباره «نقش مرزی» (BOUNDARYROLE) روابط عمومی نظریه عمومی نظام ها تصدیق می کند که اعضای سازمان در فراگرد ارتباطی، نقش های متفاوتی ایفا می کنند. کارورزان روابط عمومی ارتباط گران سازمانی یا برنامه ریزان ارتباطی صرف نظر از اسم و عنوانشان، نقش مرزی دارند:« آنان در لبه سازمان عمل می کنند و رابط میان سازمان و گروه ها و افراد بیرئنی هستند. آنان می توانند یک پا درون سازمان. یک پا بیرون آن داشته باشند» برنامه ریزان ارتباطی، با توجه به اطلاعاتی که از محیط بدست می آورند، بایدآنچه را که می خواهند، از طریق ارتباط به محیط سازمان بدهند (و آن را) به حالت تعادل در آورند. هدف، قرار گرفتن در موقیعتی است که به برنامه ریز اجازه دهد تا نقش مرزی خود را که نقش کاملا حساسی است. طرز فکر جاری این است که نزدیکی به راس سازمان و محیط سازمان هر دو بسیار مهم است. طرز فکر جاری این است که نزدیکی به راس سازمان یا واحد سازمانی مربوطه می تواند میزان معینی از استقلال مربوطه می تواند میزان معینی از استقلال و خود مختاری را که برای ایفای نقش مرزی ضرورت دارد، فراهم گرداند.

در زمینه کاربرد نظام ها در روابط عمومی باید گفت که حداقل از جهت نظری هیچ شکل دیگری ازارتباطات برنامه ریزی شده بیش از روابط عمومی، از طریق تفکر در نظریه ها تنظیم نشده است. استناد به نظریه نظلم ها را حتی در عملی ترین تعاریف روابط عمومی، مثل، تعریغ « هارلو» (harlow)، یعنی تعریفی که انجمن بین المللی روابط عمومی آن را پذیرفته است، می توان یافت:


«روابط عمومی یکی از وظایف مشخص مدیریت است که کمک می کند تا ارتباط دریافت، پذیرش همکاری دو جانبه، میان سازمان و مردمی که با آن سرو کار دارند، برقرار و حفظ شود. روابط عمومی «مدیریت مشکلات و مسائل» را در بر می گیرد و به مدیریت کمک می کند تا از افکار عمومی آگاه و پاسخگوی آن باشد؛ مسئولیت مدیریت را خدمت به منافع عمومی می داند و بر این نکته تاکید می ورزد. هم چنین به مدیریت کمک می کند تا از تغییرات دور نماند و آنها را به کار گیرد و به عنوان نظامی هشدار دهنده، روزهای آتی را پیش بینی مند. روابط عمومی تحقیق و فنون ارتباطی سنجیده و اخلاقی را به عنوان ابزارهای اصلی خود به کار می گیرد.»


« گرونیک» تعریف بسیار کوتاه تری را ارایه کرده است که بر مدیریت و ابعاد نظام تاکید دارد: «روابط عمومی، مدیریت ارتباط میان یک سازمان و همگانی که با آن سرو کار دارند، است».
یکی دیگر از تعاریف روابط عمومی که به روشنی از نظریه نظام ها تاثیر پذیرفته است، تعریف «لانگ و هازلتون » است:


« روابط عمومی کارکرد ارتباطی مدیریت است که از طریق آن سازمان ها با محیط خود سازگار می شوند، آن را اصلاح می کنند و تغییر می دهند، یا آن را حفظ می کنند تا به اهداف سازمانی دست یابند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد