درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 13:57   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26841صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 24 آبان 1395 - 12:44
یکصد و چهارمین شماره فصلنامه رسانه منتشر شد
یکصد و چهارمین شماره فصلنامه علمی ـ ترویجی رسانه (ویژه پاییز 95) توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، این شماره از فصلنامه رسانه دارای 7 مقاله موضوعی و یک گزارش نشست از روز بین‌المللی دسترسی جهانی به اطلاعات است. 

   در این شماره از فصلنامه به موضوعاتی همچون جایگاه طنز در مطبوعات، مسئولیت کیفری نویسنده و مدیرمسئول در جرایم مطبوعاتی، پیشگیری از جرم در بستر رسانه، رابطة بین‌ سوادرسانه‌ای و میزان رضایتمندی از اخبار شبکه‌های سراسری، نشانه‌‌شناسی تبلیغات کودک و... پرداخته شده است. 

   در مقاله نخست این شماره، محمدمهدی فرقانی و پردیس سیامی به جایگاه طنز در مطبوعات امروز ایران پرداختند. 

   نویسندگان در بخشی از این مقاله بیان می‌کنند که مهم‌ترین کارکرد طنز مطبوعاتی انتقادی و ژورنالیستی بودن آن است و طنز مطبوعاتی به دلیل این ماهیت به شکل مستقیم با دستگاه‌های صاحب قدرت گره خورده است.

دومین مقاله به مسئولیت کیفری نویسنده و مدیرمسئول در قلمرو جرایم مطبوعاتی می‌پردازد این مقاله که توسط محمدرضا ویژه و مریم تقی‌خانی نگارش شده است به تبیین نظریه‌های مطرح در قلمرو مسئولیت کیفری، نحوة توزیع این مسئولیت با تأکید بر مدیرمسئول و نویسنده در قوانین مطبوعاتی ایران از گذشته تا حال پرداخته و تطبیق ان را در هر دوره تاریخی مورد بررسی قرار می‌دهد.

   سومین مقاله که توسط مهدی جعفری، زهرا منوچهرآبادی، عقیل متقدم و زینب استادی نوشته شده است به بررسی آسیب‌های اجتماعی و جرائم پرداخته و چگونگی پیشگیری از وقوع جرم و ترویج مجازات‌های جایگزین را در بستر رسانه مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌اند. در این مقاله آورده شده است که رسانه‌ها با مدیریت افکارعمومی، طراحی و ارائه الگوهای رفتاری می‌توانند بر روی انواع نگرش و بینش مخاطبان تأثیر گذاشته و کاهش به‌سزایی در وقوع جرم ایجاد نمایند.

   چهارمین مقاله به بررسی رابطة میان سواد رسانه‌ای با رضایت‌مندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق از اخبار شبکه‌های سراسری و شبکه‌های ماهواره‌ای پرداخته و نتیجه می‌گیرد که میان سواد رسانه‌ای با میزان رضایت‌مندی مخاطبان از اخبار شبکه‌های سراسری و ماهواره‌ای رابطه‌ای مثبت و معنادار وجود دارد این مقاله توسط سمیه تاجیک اسماعیل و مریم رمضانلو به رشته تحریر درآمده است. 

   مقاله پنجم چگونگی کاربرد «گفت‌وگو» در قالب برنامه‌های تلویزیون نوشته مجبوبه علی محمدی است این مقاله پژوهشی با تمرکز بر بنیان‌های گفت‌گو سعی دارد ابعاد «محتوایی» و «شکل» گفت‌وگو را در قالب یک برنامة تلویزیونی بازشناسد.

ششمین مقاله به نشانه‌شناسی تبلیغات کودکان می‌پردازد و مژگان فراهانی در این مقاله، آگهی‌های تجاری که کودکان را مورد هدف قرار داده را مورد خوانش قرار می‌دهد وی نشان می‌دهد که آگهی‌های تجاری که مخاطب هدف آنان کودکان هستند از جاذبه‌های نظیر طنز و احساسات و تکنیک‌هایی همچون رؤیاپردازی، رتوسکوپ، انیمیشن و موزیک برای تحت تأثیر قرار دادن کودکان استفاده می‌کنند.

   آخرین مقاله فصلنامه رسانه، بازنمایی تغییر کلیشه‌های جنسیتی در پویانمایی باب‌اسفنجی را مورد توجه قرار داده است. نویسندگان در این مقاله به رابطة بین تغییر کلیشه‌های جنسیتی در این پویانمایی با لیبرالیسم فرهنگی و اقتصادی و به تبع آن فردگرایی و سرمایه‌داری پرداخته‌اند نویسندگان این مقاله ابراهیم سلیمی‌تکوچی و رضوان صادقی‌قهساره می‌باشند. مطالب این شماره از فصلنامه رسانه علاوه بر مقالات فوق شامل مشروح گزارش نشست روز بین‌المللی دسترسی جهانی به اطلاعات و همچنین گزیده مقالات ارتباطات جمعی می‌باشد. 

   علاقه‌مندان، دانشجویان و اصحاب رسانه برای تهیه این فصلنامه می‌توانند به انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها مراجعه نمایند. 

 

منبع: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد