درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 05:28   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26838صفحه نخست » دوشنبه، 24 آبان 1395 - 16:27
توصیه هایی کاربردی برای مدیران/ کنفرانس آماتور یا حرفه ای؟
همانطور که در ایده گذشته اشاره شد، علت بروز درگیری در بسیاری از جلسات کیفیت پایین آنهاست. این عامل در کنار اهمیت روزافزون مدیریت بهینه زمان باعث افزایش حساسیت برندها و مدیران آنها در بررسی اجلاس های مختلف می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، همانطور که در ایده گذشته اشاره شد، علت بروز درگیری در بسیاری از جلسات کیفیت پایین آنهاست. این عامل در کنار اهمیت روزافزون مدیریت بهینه زمان باعث افزایش حساسیت برندها و مدیران آنها در بررسی اجلاس های مختلف می شود. همچنین در ایده های گذشته اشاره شد که حدود نیمی از جلسات مختلف در کسب وکارها بدون هیچ دستاورد مشخصی به پایان رسیده و شرکت کنندگان را از حضور در آن گردهمایی ناامید می کند.

با این حال باید توجه داشت که تنها این عوامل در کاهش استقبال از کنفرانس ها تاثیرگذار نیستند. عوامل گوناگونی می تواند در این زمینه موثر تلقی شود. یکی از عوامل اصلی در این میان عدم اختصاص یک سیستم مشخص در کنفرانس ها به منظور سازماندهی جلسات است.

در واقع همانطور که در ایده قبل توضیح داده شد، حضور رئیس جلسه تاثیرات بسیار مفیدی روی کیفیت و به تبع آن رضایت شرکت کنندگان خواهد داشت. در غیر این صورت به هیچ وجه دور از ذهن نیست که موضوعات مختلفی در جلسه مطرح شده، به دنبال آن جریان بحث از مسیر اصلی خود منحرف شده و در نهایت تنها بحث های بی مورد باقی بماند.

پی بردن به لزوم جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی اصلا دشوار نیست. با این حال آنچه در اینجا دشوار است، چگونگی مقابله با این رویدادها در عمل است.

ایده

به عنوان برگزار کننده یک کنفرانس، هدف اصلی شما کسب موقعیت بهتر در کسب وکارتان به واسطه سازماندهی مناسب چنین جلساتی است. در همین راستا لازم است تصمیمات خود را در جهت تقویت هرچه بیشتر نقاط قوت عناصر اجلاس تان اخذ کنید.

به کارگیری سخنرانان حرفه ای و آگاه به حوزه کنفرانس، انتخاب زمان مناسب برای برگزاری جلسه و فراهم کردن امکانات رفاهی در حد توان تنها بخش اولیه کار شما را تشکیل خواهد داد. با این حال آنچه از همه مهم تر است، تعیین خط سیر مطالعاتی و پژوهشی کنفرانس است. این نکته به شما کمک خواهد کرد که از اتفاقات نامطلوبی نظیر AOB جلوگیری کنید.

این واژه مخفف Any Other Business  است که در اصطلاح به معنای انحراف جلسه از محور پژوهش اصلی خود و در نهایت پایان یافتن آن با استفاده از گفت وگوهای خارج از حوزه آن کسب وکار است. این اتفاق در اغلب جلساتی که راهکار مناسبی در راستای مدیریت آن پیدا نشده باشد، رخ می دهد.

تصور کنید چه خواهد شد اگر جلسه  شما دچار چنین سرنوشتی شود؟ به آسانی قابل پیش بینی است که اجلاس نه تنها از مسیر اصلی خود منحرف خواهد شد، بلکه بحث های شکل گرفته در قالب چنین نشستی نیز کمترین ارزشی نخواهند داشت.

پیشنهاد ایده حاضر در خصوص جلوگیری از این اتفاق، تعیین سیر پژوهشی نشست و همچنین ارائه فهرست گفت وگوهای پیش بینی شده است. به این ترتیب هر شرکت کننده پیش از حضور در نشست به خوبی از اطلاعاتی که قرار است دریافت کند آگاه بوده و احتمال انحراف جلسه از موضوع خود تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

مدیریت بهینه جلسه نیز یکی دیگر از نکات کلیدی در برگزاری هرچه بهتر یک نشست است. در واقع تعیین جریان مطالعاتی تنها زمینه آکادمیک را مرتفع خواهد کرد. در عمل نیاز به مجری های مناسبی نیز وجود دارد. این مجری ها به طور مشخص شامل مدیر جلسه، سخنرانان و البته خود شما است.

بنابراین اگر قرار است در میان کنفرانس به سخنرانی بپردازید، متن آن را با دقت انتخاب و در صورت لزوم اصلاح کنید. همچنین اطمینان از تجربه کافی سخنرانان جلسه هم می تواند به خلق یک رویداد تاریخی برای برند تان کمک شایانی کند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- در صورتی که کنفرانس شما چندجانبه بوده و از کسب وکارهای مختلف در آن شرکت می کنند، سیر مطالعاتی خود را براساس آن کسب وکارها تنظیم کنید. به هر حال باید به فکر شرکای تجاری نیز بود.

- مدیر جلسه باید به خوبی از محور پژوهشی نشست باخبر باشد. همچنین به منظور بهبود کیفیت مدیریتی وی بهتر است در طول جلسه از سیستم صوتی و هندزفری به منظور انتقال اطلاعات از سوی تیم پشتیبانی استفاده کنید.

- در کنفرانس های حرفه ای هیچ جایی برای اتلاف زمان وجود ندارد. زمان پراهمیت ترین عنصر در نزد شرکت کنندگان بوده و به هیچ وجه نباید آن را بیهوده تلف کرد.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد