درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 20:21   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
  مدیر عامل گوگل در مورد آینده پیوندها، هوش مصنوعی کیفیت جستجو را بدتر می‌کند
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26750صفحه نخست » چهارشنبه، 19 آبان 1395 - 12:41
نقش رسانه‌های اجتماعی و روبات‌های توئیتری بر انتخابات آمریکا
یکی از مباحث مورد علاقه طرفداران دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تعداد بیشتر طرفداران وی در شبکه‌های اجتماعی از رقیب دمکراتش، هیلاری کلینتون است.
  

یکی از مباحث مورد علاقه طرفداران دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تعداد بیشتر طرفداران وی در شبکه‌های اجتماعی از رقیب دمکراتش، هیلاری کلینتون است.

هفته گذشته یکی از محافظه‌کاران طرفدار ترامپ به شبکه سی ان ان گفته بود که فقط در رسانه‌های قدیمی‌تر (مثل تلویزیون)‌و نظر سنجی‌های تلفنی این طور به نظر می‌رسد که ترامپ طرفداران کمتری از هیلاری دارد. اما اگر به رسانه‌های اجتماعی اینترنتی مثل فیس‌بوک یا توئیتر نگاه کنید، طرفداران ترامپ سه برابر کلینتون هستند. اما آیا این ادعای درستی است؟

به گزارش مجله آتلانتیک، با پررنگ‌تر شدن نقش رسانه‌های اجتماعی در زندگی مردم، حالا کمپین‌های انتخاباتی از ابزارهای دیگری برای جلب مخاطبین در آنها استفاده می‌کنند. یکی از این ابزارها روبات‌های فعال در این شبکه‌ها هستند. این روبات‌ها ترافیک مصنوعی برای این نامزدها در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند.

یک بررسی تازه که توسط دانشگاه آکسفورد انجام شده نشان می‌دهد که در فاصله بین دو مناظره آخر تلویزیونی بین این دو رقیب،‌ بیش از یک سوم تویت‌های که در آنها از دانلد ترامپ طرفداری شده است، توسط روبات‌های توئیتری تولید شده‌اند.

این رقم در کمپین هیلاری کلینتون یک پنجم است. این نتایج با گزارشی که چندی قبل مجله ونیتی فر منتشر کرده بود و در آن ذکر شده بود که بیشتر طرفداران این دو کمپین در رسانه‌های اجتماعی از حساب‌های کاربری خودکار (روباتی) می‌آیند همخوانی دارد.

 

با آنکه طرفداران فن‌آوری و آینده‌پژوهان از فن‌آوری‌هایی که در لحظه می‌توانند صحت سخنان این نمایندگان را بسنجند یا با جستجو در اینترنت به سابقه آنها در خصوص مسائل مختلف دست پیدا کنند، اما نمی‌توان از خطراتی که این فن‌آوری‌ها بر شکل‌گیری افکار عمومی دارد غافل شد.

دی ان‌ای ایندیا در گزارشی که در همین رابطه منتشر کرده است به نقل از مهندسان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گوید که رشد این روبات‌های توئیتری، در روند مباحث مربوط به انتخابات آمریکا در دنیای آنلاین خلل ایجاد کرده است.

املیو فرارو، یکی از محققان این دانشگاه می‌گوید: «روبات‌های اینترنتی، که با ماسک‌های انسانی در فضای اینترنت حضور دارند به نحو بی‌سابقه‌ای در مباحث مربوط به انتخابات در رسانه‌های اجتماعی تاثیر گذارند.»

آتلاتیک می‌گوید که حضور بیشتر این روبات‌ها در رسانه‌های اجتماعی در آینده ناگزیز است. اما این وظیفه دولت، سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات آموزشی و تحقیقاتی است که روبات‌هایی را طراحی کنند که از قدرت شهروندان دفاع کند نه اینکه آنها را قانع کنند به نفع کاندیدای خاصی رای بدهند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد