درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 01:13   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26022صفحه نخست » سه شنبه، 6 مهر 1395 - 12:08
بازاریابی در دوره اصوات
عصر لغات به پایان رسیده است، امروزه دوره اصوات است (Battlecry).همانطورکه انسان ها راست دست و چپ دست اند، راست مغز و چپ مغز نیز هستند. انسان های راست مغز افرادی تصویری و کل نگرند که بازاریاب ها و کارآفرینان را شامل می شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، عصر لغات به پایان رسیده است، امروزه دوره اصوات است (Battlecry).همانطورکه انسان ها راست دست و چپ دست اند، راست مغز و چپ مغز نیز هستند. انسان های راست مغز افرادی تصویری و کل نگرند که بازاریاب ها و کارآفرینان را شامل می شوند. افراد چپ مغز افرادی کلامی، منطقی و تحلیلگرند که مدیران در این دسته اند ما در دنیایی از لغات زندگی می کنیم، خاطرات ما، ایمیل های ما، برنامه های بازاریابی همه با لغات نوشته می شوند.

دیگر لغات نمی توانند به ذهن نفوذ کنند، این اصوات هستند که می توانند ذهن را تسخیر کنند. وقتی برندی میخ گفتارش را می سازد، بازاریابان می توانند آن را با کمک چکش بصری در ذهن مخاطبان تثبیت کنند ولی اگر مخاطب یک مدیر (چپ مغز) باشد چه باید کرد؟ این اصوات است که به کمک بازاریاب می آید تا میخ گفتار برند را بتواند در ذهن مدیران (چپ مغزها) تثبیت کنند. تکنیک های کلامی- صوتی می توانند به ماندگار شدن نام برند و میخ گفتار آن بسیار کمک کنند.

استفاده از کلمات متجانس یکی از این تکنیک هاست، تعداد کمی از شرکت ها در تگ لاین های خودشان از این تکنیک بسیار استفاده می کنند مانند «گازشو نگیر اجاق گازشو بگیر» ولی در اسلوگان ها استفاده نمی کنند، البته مشکل اصلی آنجاست که بسیاری از شرکت ها اسلوگان ندارند و به این تگ لاین ها بسنده می کنند. شرکت های تبلیغاتی، مدیران تبلیغات و بازاریابی معمولا  اصوات را فراموش می کنند. پنج تکنیک که اسلوگان یک شرکت را ماندگار می کند عبارتند از:

1- استفاده از قافیه مانند «هر روز----- بهتر از دیروز»

2- استفاده از کلمات متجانس مانند «گازشو نگیر ---- اجاق گازشو بگیر»

3- استفاده از تکرار کلمات مانند «گل، گل، گل از همه رنگ ---- سرت را با چی می شوری با شامپو گلرنگ»

4- استفاده از کلمات معکوس مانند «بله به خیر»

5- استفاده از جملات دو پهلو مانند «هر لاستیکی میخوان بخرن، بخرن. فقط دنا نخرن.»

اگرچه استفاده از این تکنیک ها به شرکت ها کمک می کند تا نام شان را در ذهن مخاطب ماندگار کنند ولی نباید فراموش کنیم که این شعارها زمانی ماندگاری شان پایدار می شود که این شعارها با تمرکز شرکت همگون باشد، پس قبل از خلق شعاری خوب ابتدا متمرکز شوید و جایگاهی را برای تمرکز خود خلق کنید، سپس میخ گفتار شرکت خلق شود، چکش بصری و اصوات(Battlecry)  شرکت می توانند آن میخ گفتار را در ذهن ماندگار کنند.

تمام حقوق این نوشته متعلق به نویسنده است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد