شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بازاريابي در دوره اصوات
سه شنبه، 6 مهر 1395 - 12:08 کد خبر:26022
عصر لغات به پايان رسيده است، امروزه دوره اصوات است (Battlecry).همانطوركه انسان ها راست دست و چپ دست اند، راست مغز و چپ مغز نيز هستند. انسان هاي راست مغز افرادي تصويري و كل نگرند كه بازارياب ها و كارآفرينان را شامل مي شوند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، عصر لغات به پايان رسيده است، امروزه دوره اصوات است (Battlecry).همانطوركه انسان ها راست دست و چپ دست اند، راست مغز و چپ مغز نيز هستند. انسان هاي راست مغز افرادي تصويري و كل نگرند كه بازارياب ها و كارآفرينان را شامل مي شوند. افراد چپ مغز افرادي كلامي، منطقي و تحليلگرند كه مديران در اين دسته اند ما در دنيايي از لغات زندگي مي كنيم، خاطرات ما، ايميل هاي ما، برنامه هاي بازاريابي همه با لغات نوشته مي شوند.

ديگر لغات نمي توانند به ذهن نفوذ كنند، اين اصوات هستند كه مي توانند ذهن را تسخير كنند. وقتي برندي ميخ گفتارش را مي سازد، بازاريابان مي توانند آن را با كمك چكش بصري در ذهن مخاطبان تثبيت كنند ولي اگر مخاطب يك مدير (چپ مغز) باشد چه بايد كرد؟ اين اصوات است كه به كمك بازارياب مي آيد تا ميخ گفتار برند را بتواند در ذهن مديران (چپ مغزها) تثبيت كنند. تكنيك هاي كلامي- صوتي مي توانند به ماندگار شدن نام برند و ميخ گفتار آن بسيار كمك كنند.

استفاده از كلمات متجانس يكي از اين تكنيك هاست، تعداد كمي از شركت ها در تگ لاين هاي خودشان از اين تكنيك بسيار استفاده مي كنند مانند «گازشو نگير اجاق گازشو بگير» ولي در اسلوگان ها استفاده نمي كنند، البته مشكل اصلي آنجاست كه بسياري از شركت ها اسلوگان ندارند و به اين تگ لاين ها بسنده مي كنند. شركت هاي تبليغاتي، مديران تبليغات و بازاريابي معمولا  اصوات را فراموش مي كنند. پنج تكنيك كه اسلوگان يك شركت را ماندگار مي كند عبارتند از:

1- استفاده از قافيه مانند «هر روز----- بهتر از ديروز»

2- استفاده از كلمات متجانس مانند «گازشو نگير ---- اجاق گازشو بگير»

3- استفاده از تكرار كلمات مانند «گل، گل، گل از همه رنگ ---- سرت را با چي مي شوري با شامپو گلرنگ»

4- استفاده از كلمات معكوس مانند «بله به خير»

5- استفاده از جملات دو پهلو مانند «هر لاستيكي ميخوان بخرن، بخرن. فقط دنا نخرن.»

اگرچه استفاده از اين تكنيك ها به شركت ها كمك مي كند تا نام شان را در ذهن مخاطب ماندگار كنند ولي نبايد فراموش كنيم كه اين شعارها زماني ماندگاري شان پايدار مي شود كه اين شعارها با تمركز شركت همگون باشد، پس قبل از خلق شعاري خوب ابتدا متمركز شويد و جايگاهي را براي تمركز خود خلق كنيد، سپس ميخ گفتار شركت خلق شود، چكش بصري و اصوات(Battlecry)  شركت مي توانند آن ميخ گفتار را در ذهن ماندگار كنند.

تمام حقوق اين نوشته متعلق به نويسنده است و استفاده بدون اجازه از نويسنده پيگرد قانوني دارد.

 

منبع: فرصت امروز