درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 18:21   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25678صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 9 شهریور 1395 - 15:45
نگاهی به فعالیت روابط عمومی‌ها در هفته دولت
دکتر حسین امامی نائب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران - امروز آخرین روز از هفته دولت است. امسال بر خلاف سال‌های گذشته، اطلاع‌رسانی دستگاه‌های دولتی در هفته دولت، در مجموع بسیار هدفمند و منسجم ارایه شد که این امر جای قدردانی از روابط عمومی‌های دولتی دارد. اما رمز موفقیت این طرح چه بوده است. رمز موفقیت را می‌توان در سه عبارت زیر خلاصه کرد:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروز آخرین روز از هفته دولت است. امسال بر خلاف سال‌های گذشته، اطلاع‌رسانی دستگاه‌های دولتی در هفته دولت، در مجموع بسیار هدفمند و منسجم ارایه شد که این امر جای قدردانی از روابط عمومی‌های دولتی دارد. اما رمز موفقیت این طرح چه بوده است. رمز موفقیت را می‌توان در سه عبارت زیر خلاصه کرد:

1- برنامه ریزی مطلوب
برنامه ریزی به زبان ساده یعنی تصمیم گیری در مورد اینکه چه کارهایی باید انجام گیرد، با چه هدفی، از چه راه‌هایی و با چه وسایلی. این برنامه‌ریزی منسجم در هفته دولت از طریق شورای اطلاع‌رسانی دولت و سپس وزارت‌خانه‌ها به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد.


2- مدیریت مطلوب و هماهنگ
مدیران روابط عمومی دستگاه‌های دولتی بعد از دریافت برنامه‌ اصلی که به عنوان سند بالادستی منظور می‌شود در سازمان خود وظیفه برنامه ریزی، سازماندهی، بسیج امکانات، هدایت و سرپرستی و نهایتا ارزیابی و کنترل را برعهده دارند. لذا باید در مقام یک هماهنگ‌کننده برنامه‌های دریافتی را در سازمان خود بومی‌سازی کرده و راهکارهای اجرای آن را برای بخش‌های مختلف روابط عمومی برنامه ریزی و سازماندهی کند.


3- مشارکت‌
سازماندهی و جلب مشارکت بخش‌های دیگر از اختیارات و توانمندی‌های روابط عمومی است. مشارکت تمام کارکنان از قسمت روابط عمومی گرفته تا سایر بخش‌ها در سازمان برای پیشبرد این برنامه، بخش مهم دستیابی به این موفقیت بوده است. بی‌شک عدم همراهی واحدهای دیگر سازمانی، حتی سایر سازمان‌ها و شرکت‌های همکار، می‌توانست این طرح را با شکست مواجه کند.
 

 🔻اما کار در اینجا برای روابط عمومی‌ها تمام نمی‌شود. دو کار دیگر باقی‌مانده است:
1-ارزیابی اقدامات انجام‌شده در هفته دولت به منظور بررسی میزان دسترسی به اهداف و برنامه‌های از قبل پیش‌بینی شده. در اینجا حتی مناسب است که نقاط ضعف و مشکلات پیش‌رو یادداشت شود تا برای مناسبت‌های مشابه و سال‌های بعد این برنامه بهتر اجرا شود. حتی در پایان هم پیشنهادهایی را برای اجرای بهتر این مراسم در سال بعد بنویسید.


2-مستندسازی اقداماتی که در طول این مدت انجام شده است. بهتر است این مستندسازی مکتوب و تصویری باشد. تمام نامه‌نگاری‌هایی که در این زمینه انجام شده، تا طرح‌هایی که برای پوستر و بنر و اینفوگرافیک‌ها اجرا شده، گزارش‌هایی که تهیه شده، بازتاب خبرهای منتشره و... باید جمع‌آوری و نگهداری شود.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد