درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 00:55   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25678صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 9 شهریور 1395 - 15:45
نگاهی به فعالیت روابط عمومی‌ها در هفته دولت
دکتر حسین امامی نائب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران - امروز آخرین روز از هفته دولت است. امسال بر خلاف سال‌های گذشته، اطلاع‌رسانی دستگاه‌های دولتی در هفته دولت، در مجموع بسیار هدفمند و منسجم ارایه شد که این امر جای قدردانی از روابط عمومی‌های دولتی دارد. اما رمز موفقیت این طرح چه بوده است. رمز موفقیت را می‌توان در سه عبارت زیر خلاصه کرد:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروز آخرین روز از هفته دولت است. امسال بر خلاف سال‌های گذشته، اطلاع‌رسانی دستگاه‌های دولتی در هفته دولت، در مجموع بسیار هدفمند و منسجم ارایه شد که این امر جای قدردانی از روابط عمومی‌های دولتی دارد. اما رمز موفقیت این طرح چه بوده است. رمز موفقیت را می‌توان در سه عبارت زیر خلاصه کرد:

1- برنامه ریزی مطلوب
برنامه ریزی به زبان ساده یعنی تصمیم گیری در مورد اینکه چه کارهایی باید انجام گیرد، با چه هدفی، از چه راه‌هایی و با چه وسایلی. این برنامه‌ریزی منسجم در هفته دولت از طریق شورای اطلاع‌رسانی دولت و سپس وزارت‌خانه‌ها به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد.


2- مدیریت مطلوب و هماهنگ
مدیران روابط عمومی دستگاه‌های دولتی بعد از دریافت برنامه‌ اصلی که به عنوان سند بالادستی منظور می‌شود در سازمان خود وظیفه برنامه ریزی، سازماندهی، بسیج امکانات، هدایت و سرپرستی و نهایتا ارزیابی و کنترل را برعهده دارند. لذا باید در مقام یک هماهنگ‌کننده برنامه‌های دریافتی را در سازمان خود بومی‌سازی کرده و راهکارهای اجرای آن را برای بخش‌های مختلف روابط عمومی برنامه ریزی و سازماندهی کند.


3- مشارکت‌
سازماندهی و جلب مشارکت بخش‌های دیگر از اختیارات و توانمندی‌های روابط عمومی است. مشارکت تمام کارکنان از قسمت روابط عمومی گرفته تا سایر بخش‌ها در سازمان برای پیشبرد این برنامه، بخش مهم دستیابی به این موفقیت بوده است. بی‌شک عدم همراهی واحدهای دیگر سازمانی، حتی سایر سازمان‌ها و شرکت‌های همکار، می‌توانست این طرح را با شکست مواجه کند.
 

 🔻اما کار در اینجا برای روابط عمومی‌ها تمام نمی‌شود. دو کار دیگر باقی‌مانده است:
1-ارزیابی اقدامات انجام‌شده در هفته دولت به منظور بررسی میزان دسترسی به اهداف و برنامه‌های از قبل پیش‌بینی شده. در اینجا حتی مناسب است که نقاط ضعف و مشکلات پیش‌رو یادداشت شود تا برای مناسبت‌های مشابه و سال‌های بعد این برنامه بهتر اجرا شود. حتی در پایان هم پیشنهادهایی را برای اجرای بهتر این مراسم در سال بعد بنویسید.


2-مستندسازی اقداماتی که در طول این مدت انجام شده است. بهتر است این مستندسازی مکتوب و تصویری باشد. تمام نامه‌نگاری‌هایی که در این زمینه انجام شده، تا طرح‌هایی که برای پوستر و بنر و اینفوگرافیک‌ها اجرا شده، گزارش‌هایی که تهیه شده، بازتاب خبرهای منتشره و... باید جمع‌آوری و نگهداری شود.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است


  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات


  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد