درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 14:44   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25592صفحه نخست » یکشنبه، 7 شهریور 1395 - 22:47
تکنولوژی و مدیریت
لزوم استفاده از راهکارهای هوش تجاری یا همیار مدیران
هوش تجاری به مجموعه‌ای از مهارت‌ها، فناوری‌ها و برنامه‌های کاربردی اطلاق می‌شود که به‌ منظور جمع‌آوری، یکپارچه‌سازی، تجزیه ‌و‌ تحلیل و ایجاد دسترسی به انباره ‌های داده سازمان مورد استفاده قرارمی‌گیرند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، هوش تجاری به مجموعه‌ای از مهارت‌ها، فناوری‌ها و برنامه‌های کاربردی اطلاق می‌شود که به‌ منظور جمع‌آوری، یکپارچه‌سازی، تجزیه ‌و‌ تحلیل و ایجاد دسترسی به انباره ‌های داده سازمان مورد استفاده قرارمی‌گیرند. هوش تجاری در قالب پردازش تحلیلی برخط به تحلیل داده‌های تجاری و ایجاد بستری مناسب برای اتخاذ تصمیمات دقیق و هوشمند می‌پردازد. هوش تجاری نه به‌عنوان یک محصول و نه به‌عنوان یک سیستم، بلکه به‌عنوان یک معماری و رویکردی جدید مورد نظر است که البته شامل مجموعه ای از برنامه‌های کاربردی و تحلیلی است.

 به عبارت ساده واژه هوش کسب وکار (هوش تجاری) به کلیه روش‌های رایانه‌ای و فرآیند‌هایی که داده‌ها را به اطلاعات و سپس به دانش تبدیل می‌کنند، اشاره می‌کند.واضح است که سازمان‌های موفق تنها روی سرعت و راه‌های انتقال اطلاعات یا حجم اطلاعاتی که می‌توانند پردازش کنند تمرکز نمی‌کنند، بلکه بیشتر روی حفظ ارزش اطلاعات تاکید دارند.

ادعا می‌شود که فرآیند ها، فناوری ها، ابزار‌ها، نرم‌افزار‌های کاربردی، داده ها، پایگاه‌های داده، نرم‌افزار داشبورد و داشبورد‌های مدیریتی وکارت‌های امتیازی، نقش توانمند ساز را در هوش تجاری دارند. با این وجود، اینها ابزار‌هایی در خدمت مفهوم هوش تجاری هستند و به خودی‌خود هوش تجاری به شمار نمی‌روند.

هوش تجاری به‌عنوان مرجع اطلاعات با کیفیت در مخازن داده‌ای خوب طراحی شده و هماهنگ با ابزار‌های نرم‌افزاری، مناسب کسب و کار هستند، به‌طوری که برای کارکنان سازمان‌ها دسترسی به موقع، تحلیل موثر و درک صحیح از اطلاعات درست و دقیق را به ارمغان آورده و به این طریق مدیران را قادر می‌سازد اقدامات درستی را برای اتخاذ تصمیمات کاملا صحیح و موثر انجام دهند.

راهکارهای هوش تجاری مدیران سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا با استفاده از شاخص‌های کلیدی عملکرد و نمایش مقادیر این شاخص‌ها در داشبورد‌های مدیریتی و همچنین استخراج گزارش‌های تحلیلی و تصمیم ساز از بین داده‌های موجود در بانک‌های اطلاعاتی نرم‌افزار‌های اجرایی شده، از وضعیت سازمان در جنبه‌های مورد نظر آگاهی یافته، فرصت‌ها و تهدید‌های کسب‌وکار را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنند. این راهکارها با انجام فرآیند جمع آوری، یکپارچه‌سازی و پایش اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی نرم‌افزار‌های عملیاتی و انتقال آن به انباره داده بستر لازم برای تصمیم‌گیری سریع، دقیق و کاملا صحیح مدیران را فراهم می‌آورد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3848

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد