درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 03:40   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25503صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 1 شهریور 1395 - 12:27
به میزبانی شرکت ملی گاز استان اردبیل برگزار شد:
نشست ششم شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی های صنعت نفت - منطقه ۵
ششمین نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی های صنعت نفت - منطقه ۵ بامشارکت ۱۷ نفر از اعضای این شورا به میزبانی شرکت ملی گاز اردبیل درتاریخ ۱۳ مردادماه سال جاری در شهر توریستی سرعین برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، فیروز خدایی، مدیرعامل شرکت ملی گاز استان اردبیل، با حضور در جلسه خیرمقدم شورا , عصر حاضر را بخاطر حضور ارتباطات رسانه ای و سرعت عمل شبکه ها و فضاهای مجازی در دسترس روابط عمومیها حایز شرایط ویژه خواند و گفت :  « با این فرایند دسترسی سریع و بدون محدودیت به اطلاعات بموقع و درست از رموز موفقیت روابط عمومیهاست » .

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل نقش روابط عمومی های الکترونیک در تبادل اخبار و اطلاع رسانی به مخاطبین را بسیار مهم و غیرقابل انکار عنوان کرد وافزود: « آنچه باعث شناخت بیش از پیش و موثر جامعه و افکار عمومی ازسازمانهاست در گرو تلاش این قشر کوشاست . که رسالت اصلی  اطلاع رسانی آن را به مردم به عنوان ولی نعمتان ما روابط عمومیها بر عهده دارند »

مریم پورنصراله  , رئیس شورای هماهنگی روابط عمومیهای منطقه 5 صنعت نفت از تلاش اعضای این شورا برای تغییر نگرش , تعاریف و کارکردهای روابط عمومیها در بستر جامعه مدرن صحبت کرد .

وی با بیان اینکه برای ایجاد تحول باید شرایط را مهیا نمود اذعان کرد که با تعاریف و کارکردهای سنتی مشکلات مبتلا به روابط عمومیها حل نخواهدشد .

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان بر استانداردسازی و لزوم تعریف شاخصهای متناسب نیازهای روز سازمانها در مقوله روابط عمومی تاکید کرد و گفت :« تازمانیکه مشکلات روابط عمومیها از ریشه بررسی , و حل نشود نگاه سلیقه ای  و موضعی تنها روی شاخه ها و برگها متمرکز خواهد بود و تا جایگاه واقعی روابط عمومی فاصله خواهیم داشت . »

وی تغییرات در حوزه عملکردی روابط عمومی از حیث کیفی و کمی را غیر قابل انکار بیان کرد و افزود :« علیرغم این تغییرات  , در ساختار و بدنه روابط عمومی تغییر مشهودی حاصل نشده است و هنوز شرح وظایف کلیشه , کهنه , غیرعلمی و غیر کارشناسی ودر بسیاری موارد تحمیلی و سلیقه ای بر این واحد ارزشمند و حیاتی حاکم است که همچون وزنه هایی مانع پویایی عملکردی آن است .»

رئیس شورای  هماهنگی مدیران روابط عمومی های منطقه 5 صنعت نفت حداقل حرکت و کار شورا های روابط عمومیها را بازتعریف حوزه کاری روابط عمومی ، شرح وظایف استاندارد  و ایجاد بستر برای ثمر بخشی روابط عمومیها در آینده دانست و گفت : « گرچه لازم است نگاه ساختاری از بالا اتفاق بیفتد اما روابط عمومیها بخاطر درگیری بیشتر و قابل لمس تر با جامعه , افکار عمومی , نیاز مخاطب و شرح وظایف موثر در سازمان میتوانند نسبت به درخواست بازنگری بر حوزه عملکردی خود تلاش کنند و با حذف وظایفی که بدلایل ناآگاهی و انجام غیر تخصصی امور بر پیکر روابط عمومیهاوارد امده نقش موثر و فعال خود را در سازمان ایفا کنند . »

وی تفکیک کمیته ها و ستادها و بخش گسترده ای از فعالیتهای فرهنگی غیرمرتبط در سازمان را که باید متولیان مشخص و تعریف شده ای داشته باشند از این واحد الزامی دانست و گفت : « حجم عظیمی از فعالیتهای تحمیل شده بر روابط عمومیهای حال حاضر نه تنها نیاز به تخصص و دانش روز ندارد بلکه با خودجوشی افراد علاقمند سازمان به نحو شایسته تری نیز قابل اجراست که متاسفانه جزو شرح وظایف روابط عمومی قرار گرفته است ... درحالیکه شناخت و سیاست خبری و رسانه ای , افکارسنجی و تحلیل محتوای پیام و مخاطب ، چگونگی اطلاع رسانی و شناخت رسانه های نوین و همراهی و همگامی با دنیای ارتباطات روز  و ... از جمله مواردی است که  باید در راس امور روابط عمومی متخصص قرار گیرد »

در ادامه نشست دکتر رسولی  , رئیس دانشگاه خبر و رسانه استان  اردبیل به نقش مهم رسانه های حقیقی و مجازی در جامعه و لزوم مدیریت صحیح رسانه ها و تعامل سازنده با آنها اشاره کرد و گفت: روابط عمومی های هر سازمان باید در وهله نخست ضمن شناخت صحیح جامعه هدف با رسانه ها ارتباط سازنده ای برقرار نمایند.    

دکترای مدیریت فرهنگی ورسانه دانشگاه به انواع رسانه های موجود در جامعه اشاره و بر لزوم ارتباط هوشمندانه با رسانه ها به خصوص رسانه های مجازی تاکید کرد.

در ادامه اعضای حاضر در این نشست به بیان دیدگاه ها و نظرات و چالشهای پیش رو پرداخته و در پایان دیدگاه و موارد مطروحه اعضا جهت پیگیری های بعدی جمع بندی گردید.

شورای روابط عمومیهای - منطقه 5 قبلا پنج جلسه را در استانهای آذربایجان شرقی , همدان , گیلان  کردستان و زنجان برگزار کرده است .

 

منبع: قدس آنلاین

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد