درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 20:48   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25306صفحه نخست » شنبه، 23 مرداد 1395 - 09:31
راهکارهای جدید شرکت‌های تکنولوژی برای ارائه نوآوری
رقابت داغ خرید استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی
دو روز قبل گزارشی مبنی بر خرید Nervana Systems، استارت‌آپ فعال در حوزه الگوریتم‌های یادگیری عمیق (Deep Learning Algorithms) و هوش مصنوعی توسط اینتل منتشر شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دو روز قبل گزارشی مبنی بر خرید Nervana Systems، استارت‌آپ فعال در حوزه الگوریتم‌های یادگیری عمیق (Deep Learning Algorithms) و هوش مصنوعی توسط اینتل منتشر شد. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، اینتل در قالب بخشی از قرارداد منعقد شده، مبلغ 408 میلیون دلار را برای خرید استارت‌آپ یادشده هزینه کرده است. مبلغی که برای یک استارت‌آپ تازه‌کار و البته با تخصص و توانایی بالا، چشمگیر و قابل توجه به‌نظر می‌رسد.

 

این خرید برای هر دو طرف قرارداد، مزایای مختلفی را به همراه داشت. از یکسو اینتل که زمان و منابع زیادی را در حوزه شبکه‌های عصبی و یادگیری ماشینی هزینه کرده با خرید Nervana Systems گامی تازه برای پیشتازی در این حوزه برخواهد داشت. این در حالی است که در طرف مقابل، مسوولان Nervana اینچنین به قرارداد فروش شرکت خود به اینتل واکنش نشان داده‌اند: «مهم نیست که تا اینجای کار به چه دستاوردهایی رسیده‌ایم. مساله اساسی آن است که بدون همکاری با اینتل نمی‌توانیم به تکنولوژی‌های سطح بالا و پیشرفته دسترسی پیدا کنیم». این خرید در حالی انجام گرفت که بازار رقابت برای خرید استارت‌آپ‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی کاملا داغ به‌نظر می‌رسد. در این راستا، اپل که پیش از این شرکت‌هایی مانند Perceptio، Vocal IQ (استارت‌آپ هوش مصنوعی با تکنولوژی مشابه با Siri) و  Emotient Inc را خریداری کرده بود، دست به جیب شد و 200 میلیون دلار برای خرید Turi (شرکتی که در حوزه ارائه راهکارهای جدید برپایه هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف تبحر دارد) هزینه کرد. برطبق سنت همیشگی، اپل جزئیاتی را در خصوص جزئیات قرارداد و نحوه استفاده از سرویس‌ها و تکنولوژی‌های Turi منتشر نکرده است.

این در حالی است که تیم‌کوک مدیرعامل اپل تاکید کرده که این شرکت در حال تغییر دیدگاه‌های خود، در جهت استفاده هرچه بهتر از راهکارهای جدید برپایه هوش مصنوعی است تا نوآوری‌های تازه‌ای را پیش روی کاربران قرار دهد. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد خرید Turi جایگاه ویژه‌ای در سیاست‌های جدید مسوولان اپل خواهد داشت.  در نگاهی جامع‌تر، بدنیست نگاهی به آمار خرید استارت‌آپ‌های فعال در حوزه شبکه‌های عصبی، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی توسط غول‌های دنیای تکنولوژی داشته باشیم. بر این مبنا، از سال 2011 میلادی تاکنون شرکت‌های اینتل، گوگل، اپل، IBM، AOL، یاهو، مایکروسافت و SalesForce، 34 قرارداد خرید استارت‌آپ‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی را به ثبت رسانده‌اند. گوگل با خرید 9 شرکت، پیشتاز این حوزه است. شاخص‌ترین خرید این شرکت، DeepMind است که علاوه‌بر عرضه نرم‌افزار شاخص AlphaGo، مدیریت دما در دیتاسنترهای گوگل را نیز برعهده دارد.

در این بین، اینتل خریدهای متمرکز‌تری را در مقایسه با سایرین به ثبت رسانده است. خرید IndSys در حوزه پردازش زبان‌های طبیعی انجام شده اما خریدهای پس از این، همگی در حوزه پردازش و محاسبات شناختی (Cognitive Computing) و البته تشخیص الگو و دیدگاه‌ها توسط رایانه‌ها به ثبت رسیده‌اند. اینتل با پیاده‌سازی این سیاست، مجموعه‌ای از ابزارهای لازم را برای زمینه‌سازی توسعه دستگاه‌های محاسبات کوانتومی برای نسل آینده گردهم آورده است.  این روند، کاملا متفاوت از خریدهای انجام شده توسط مایکروسافت است که اکثرا در حوزه یادگیری عمیق به ثبت رسیده‌اند و به بهینه‌سازی تجربه کاربران کمک شایانی کرده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به SwiftKey و Wand اشاره کرد. سوئیفت‌کی با یادگیری مفاهیم از محتویات تایپ‌شده توسط کاربر، امکان‌ پیش‌بینی لغات و جملات را فراهم خواهد کرد و Wand نیز با ارائه راهکارهای کاربردی‌، به پردازش زبان طبیعی و ایجاد ارتباط با مشتریان کمک می‌کند. با این تفاسیر، باید پذیرفت که خریدهای انجام شده توسط غول‌های تکنولوژی، اهمیت هوش مصنوعی را بیش از پیش به تصویر می‌کشند. خریدهایی که در قالب هزینه‌های میلیارد دلاری، در آینده‌ای نه‌چندان دور به ابزاری برای ارائه قابلیت‌های جدید و همراه با نوآوری و در نهایت حتی مزایای رقابتی برای شرکت‌ها تبدیل خواهند شد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3836

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد