درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 18:02   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25077صفحه نخست » جهان روابط عمومیسه شنبه، 12 مرداد 1395 - 12:32
روابط عمومی شاخص و نافذ
جیسون تاناهیل - حتّی در دنیای امروز، معمولاً سعی دارد بی‌طرف باشد. از طرف دیگر، شاخص‌ها لزوم یا نیازی به این ندارند. در واقع، آنها می‌توانند مطلقاً جانبداری کنند، به یک جهت متمایل شوند، و محصولات را آزادانه تبلیغ نمایند - عموماً، آنها، اگر پاداشی دریافت کنند دست به افشاگری می‌زنند...
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)،

با مبانی مقدماتی شروع کنید

اگر دارای مؤسسۀ بازرگانی کوچکی هستید و در این مقطع قادر به پرداخت به روابط عمومی خارج از مؤسسه نیستید، تأثیر مشتریان راضی را که عوامل اولیه شاخص و نافذ برای شرکت شما می‌شوند نفی نکنید.  توصیه‌های شفاهی و افواهی غالباً در نظر کسانی که در جستجوی آنچه که شما عرضه می‌کنید، هستند ارزشمندتر از هر چیز دیگر است. بنابراین، از مشتریان فعلی خود بخواهید دربارۀ محصولات یا خدمات شما صحبت کنند. ممکن است حتی برای این کار جایزه یا تخفیفی قائل شوید. اگر شما تأمین کنندۀ لوازم یامحصولات یا خدمات پزشکی یا زیبایی هستید، معاینه‌ای رایگان، رنگی مجانی، یا از این قبیل را برای سه مشتری جدیدی که آنها برای استفاده از خدمات شما معرفی می‌کنند، تعیین کنید. این کار نه تنها ارباب رجوع جدیدی را به سوی شما جذب می‌کند، بلکه مشتریان فعلی را نیز خشنود می‌کند.

همچنین می‌توانید با کارکنان و ارباب رجوع در این باره که دنبال نوشته‌های که هستند، بهترین چیزی که دربارۀ آن شخص دوست دارند چیست، و امثال آن به مکالمه و محاوره بپردازید.  این عمل سبب می‌شود اطلاعات شما به‌روز باشد و احتمالاً به شما کمک کند شخصی را بیابید که برای علامت تجاری شما شاخص و نافذ باشد.

 

با توصیه‌های شخص نافذ چه باید کرد

فراموش کردن یا اشتباه قرار دادن یا نابجا به کار بردن اط�'لاعات آسان است – بنابراین حتی پیش از آن که ابتدا اسم را به دست بیاورید، صفحۀ گسترده بسازید که در آن بتوانید منابع، نشانی وبسایت یا وبلاگ آنها، نشانی‌های ایمیل، و هر گونه تماسی که با آنها می‌گیرید بتوانید در آن فهرست کنید. به کنار هم گذاشتن اسامی و منابع ادامه دهید تا حداقل به 10-25 بالغ شود و سپس به ترتیب سودمندی و مناسبت باشما و مؤسسۀ شما شروع به رتبه‌بندی آنها نمایید. بعد از آن، اگر قبلاً با آنها تماس نگرفته‌اید، اکنون این کار را آغاز کنید.

گفتمانی را باز کنید و عقاید آنها را جویا شوید، و آنچه را که انجام می‌دهید بیان کنید و آنچه را که آنهابرای بهتر شدن معتقدند کشف کنید یا دیگر راه‌هایی که به نظر آنها می‌شود استفاده یا بازاریابی کرد به دست آورید. محصولات یا خدمات خود را اصلاح کنید و سپس بپرسید که آیا مایلند بررسی آزاد و صادقانه‌ای بنمایند. البته، شما این خطر را می‌پذیرید که شاید آنها از آن بیزار شوند، اما شما تمام سعی خود را به کار برده‌اید تا آن را تجربۀ خوبی برای شخص نافذ نمایید، پس اعتماد کنید و وارد این قضیه شوید.

به قول معروف "آب بکشید و تکرار کنید"[3] – یعنی افراد نافذ جدید بیفزایید، آنچه را که عرضه می‌کنید آماده کنید، و بررسی‌ها و نقدهای جدید را دریافت کنید – فراموش نکنید که آنها را در گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی خود بیان کنید، به طوری که به ارباب رجوع فعلی شما دربارۀ هر آنچه که انجام می‌دهید یادآوری شود و شاید هر از گاهی مطالب بیشتری نیز به آگاهی آنها برسانید.

 

یک قدم دیگر

با پیگیری اقدامات فوق، بیش از پیش در مجهودات خود خبره می‌شوید. این بدان معنی است که شما خودتان شاخص و نافذ می‌گردید. خود را مطرح کنید، با رسانه‌های محلی شروع کنید و بگذارید بدانند مایلید که ستون مهمان را ماهی یک بار با مطالب خود تأمین کنید؛ یا آن که آماده‌اید نقل قول‌هایی یا خُردگفتارهایی دربارۀ فلان و بهمان موضوع درج کنید. شهرت یافتن به عنوان خبره و متخصص در رشته و زمینۀ خود به ارتقاء سطح مؤسسۀ خودتان نیز کمک می‌کند.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)،

 

 


[1]  آنچه که شاخص و نافذ influencer نامیده می‌شود در واقع عامل تغییر احساسات، عقاید، افکار نسبت به هر چیزی است که می‎تواند فرد یا وبلاگ یا مشابه آن باشد – م

[2]  آنچه که شاخص و نافذ influencer نامیده می‌شود در واقع عامل تغییر احساسات، عقاید، افکار نسبت به هر چیزی است که می‎تواند فرد یا وبلاگ یا مشابه آن باشد – م

[3]  عبارت rinse and repeat از ظرف‌های شامپو گرفته شده است. یعنی دستورالعمل‌های مزبور را مجد�'د تکرار کنید – م

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد